Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kijk eens naar hoe jouw zadel ligt of probeer annders een ander zadel?! Ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt
-xxx- mij en lebber Banjer (zow heet mijn pony) Maenca schreef:Mijn bijrijdpaard deed dat ook altijd...alles laten controleren, niks met madam aan de hand, zat gewoon te etteren.
Ik heb haar toen voorheen veel gelongeerd, minder gereden. Tijdens de galop op de volte zetten, en aanspringen, paar passen galoperen, terug in draf, weer aan springen. Dit paar keer herhalen op linker en rechterhand en het probleem bij haar was verholpen. Later geen probleem meer mee gehad.
Succes
haffie_lover schreef:Hey mandy!
Doet Remy dat nou nog steeds? wel vervelend hoor.. Toen Chantal er nog op reed deed ze dat toen ook of heeft chantal het toen eruit gekregen bij haar? misshcien eens wat tips aan der vragen...
Eigenwijs ben k ehh..
vincenza schreef:tsja toch de rug laten nakijken waarom zou je het niet doen; loop jij lekker met een geblesseerde knie? ga je dan fitnessen? neen!
(ok even totaal naast de kwestie
)
Sylf schreef:wel een protestbokje denk ik
XxX
Bramblerose schreef:Nou, ook al heeft ze geen drukkingen (daar bokt een paard trouwens niet van), ze kan wel een probleem hebben achter in de rug: bekken, heupen waardoor het daadwerkelijke aanspringen in galop een pijnscheut KAN veroorzaken. Voordat je de zweep erop loslaat, zou ik toch eens op de volgende zaken letten:
- bokt ze ook als ze los of aan de longe galoppeert;
- bokt ze op beide handen;
- springt ze vaak overkruist aan;
- legt ze haar oren in de nek?
Nou goed, mijn punt is dat paarden toch zelden bokken om te pesten zeg maar. Ze doen het om iets duidelijk te maken en dat heeft toch echt wel heel vaak te maken met pijn of iig ongemak. Onderzoek dat ajb en denk daar niet te licht over... Succes!
dus de zadelmaker zei ik zou hem door iemand laten rijden die het hem afleerd! dus mijn pony heeft 5 weken op *stal Kraay* gestaan en is daar eerste 2 weken gereden door een sprinruiter daar. en ik moest daar gaan lessen ik heb veel geleerd en was mijn pony toen de baas hij bokte en stiegerde niet meer
dus na 5 weken mocht hij naar huis ik blij natuulrijk eindelijk weer thuis rijden
en 2 weken ging het super goed kon alles weer met hem, maar afgelopen dinsdag begon hij weer te bokken en steigeren. dus ik weer aanpakken, want anders was alles voor niks geweest. maar bij mijn pony was het dus gewoon uitproberen! en hij had eerst wel iets in zijn rug maar dat is allemaal verholpen !