Kyra schreef:@amondi, ik lees van jou alleen maar reacties over het been. Ben nu toch wel heel benieuwd waarom je niks zegt over het begrenzen.
Ze geeft aan dat hij goed voor het been is, als ik daar van uit ga, denk ik nog steeds dat er meer begrenst moet worden. Zodat er niet over de buitenschouder weggelopen kan worden
Ik ben door ervaring zo wijs geworden dat ik teugels cq begrenzen niet vertrouw bij half ontwikkelde ruiters. Zo vreselijk vaak zie ik dat een ruiter met het bit werkt( in de bek trekt) en dit dan nagevelijkheid noemt. Het gevoel dat je ontwikkelt om je paard te laten drukken op het bit en NIET de ruiter te laten begrenzen of vasthouden is er dan meestal nog lang niet.
Geef je dan de opmerking begrenzen dan wordt er te snel weer met de teugels gestuurd en zodoende noemen ze een paard wel aan het been( als ik been geef gaat hij toch harder???) maar snapt zo'n beest helemaal de bedoeling nog niet.
Natuurlijk moet je begrenzen maar eerst onvoorwaardelijk aan je been en loshouden in de mond.