7 Januari 2006, weer les op m'n witte prinsje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:55

Het gaat er gewoon om dat je geen bandages ommoet doen als je het niet kan!

Misschien helpt het als je voortaan je teugels strak hebt en je been eraan. Anders gaat geen 1 paard aan de teugel.

Karnaval

Re: 6 Januari 2006, weer les op m'n witte prinsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

typich bokt

Ik vind het echt een heel mooi beestje, dat hoofdje
Probeer iets meer te ontspannen, het lijkt of je er heel gespannen of zit, en je pony ook gespannen is, wat bij mij helpt, dat ik ga zingen, dan ontspan ik vanzelf
Als je pony ontspannen loopt, dan kun je um ook beter nageeflijk rijden

Heel veel succes met dat mooie beestje van je

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:07

Dribje schreef:
Ja, en dan krijgen we weer een bandage-discussie.

Wat mij betreft geen discussie over mogelijk, de informatie die ik gaf heb ik namelijk gekregen van verschillende mensen op de Universiteit Utrecht Faculteit Diergeneeskunde...lijkt me toch dat ze weten waar ze het over hebben. Dit is trouwens ook al iets wat door verschillende toptrainers is aangehaald en volgens mij heeft er ook ooit een stuk over gestaan in de Paard&Sport......maar als die bandage vast zit, zit ie vast toch? (totaal geen ervaring met bandageren, ik ben lui en knoop er peesbeschermers omheen )

Evaaa_

Re: 6 Januari 2006, weer les op m'n witte prinsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:51

Ik ga niet mee met de discussie

Ik vind het echt zooon leuk diertje Echt een geweldig lief koppie! Het blijft een lekkerding! Je setje staat heel erg leuk En dat gele setje is ook gaaf

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:15

Ik ga ook niet mee in de discussie. Ik heb toch een andere mening. Maar als een bandage vast zit, zit ie vast ja. Hoewel; als het klitteband niet goed past, niet natuurlijk.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:42

Heb al betere filmpjes en foto's van jullie gezien, maar toch blijf ik jullie héél leuk samen vinden.
We hebben allemaal wel eens een minder dagje, niets mis mee, dan weet je waaraan je de volgende keer weer kan werken.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 00:53

Ja is zo, bedankt voor de reacties.. nou vanavond ging het weer beter hoor Het was gelukkig niet de slome Coen, maar de Coen die ik ken en galop ging ook goed voor zijn doen, aan de teugel en best rustig!!! Lekker hard aan het werk gezet, dat ie wat beter op mij let. Veel slangenvoltes/achtjes/kleinere voltes.. Ging echt veel beter dan vorige week!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 20:57

Gilraen schreef:
leuke pony, is het een manegepony? Zo ja, wat appart dat jullie er dan met ankyshabrak en bandages op rijden

Is dat echt zo gek ? Ik rijd hem vaker vrij, voor me zelf zeg maar, zoals wel ergens in mijn profiel staat. Hoofdstel en beugels/riemen zijn ook van mezelf, zweetdeken en verzorgingstroep heb ik voor hem.. en tsja die Ankypads zijn gewoon `n Must Have, prachtige pads!

diddl

Re: 7 Januari 2006, weer les op m'n witte prinsje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:19

San weer mooie foto's hoor. De bandages staan opzich niet slecht bij die anky pad hoor San. Pff hoe krijg je dat beest toch zooo wit en ik heb Fury altijd maar geel/bruin.Ghehe maarja.

Illona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:33

leuke combi!
vooral de eerste foto vind ik erg leuk!
en als je je pony probeerd wat meer te laten ontspannen,
komt de rest vanzelf

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:39

Ga jij dan steeds de beugelriemen van het zadel afhalen

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:43

Gaat nog sneller dan de goeie maat van die manegebeugels vinden!

Wintec zadeltje is het, je wisselt ze zo om

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:13

Is dat zo raar dan Steffie89?

@ Diddl, tsja deken is altijd makkelijk he, hij is geschoren en dat maakt hem nog witter

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:15

Ja, ik vind dat raar een manege heeft zelf toch wel beugelriemen standaard aan het zadel hangen

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:18

Ja dus? Zou ik ze dan niet zelf kunnen kopen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:55

Wauwie echt een super leuk paardje!!

Wat me wel opvalt aan het filmpje is dat je buitenteugel eigenlijk de hele tijd losjes hangt. De buitenteugel hoort juist een constante aanleuning te hebben, helemaal als je je paardje ontspannen in de aanleuning wil krijgen.
Probeer juist je binnenteugel wat meer te ontspannen, maar misschien doe je dat al. (hij is namelijk niet duidelijk te zien op het filmpje)

Heel veel plezier met rijden verder, en leuke pad!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:17

Leuke foto`s san
Ziet er goed uit
Ik vind trouwens mooi kwaliteit

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:47

Vind het er gezellig uitzien, lekker makkelijk en ongedwongen

Alleen krijg ook ik de kriebels van hoe die bandages zitten, niet alleen bij jou maar ook bij dat andere meisje. De verdeling klopt niet en de plaats ook niet. Heb je niet iemand die het je goed uit kan leggen en voordoen?

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:57

Ik ga hier niet op in. Op pagina 1 staat al genoeg bandage-gezeur, en ik had gevraagd niets meer te plaatsen over de bandages, maar sommige mensen kunnen niet lezen. Sorry als je niet heel het topic gevolgd hebt.

Hier foto's van zaterdag de 14e, liep ie iets beter.. viewtopic.php?f=10&t=525254&e=0

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:12

Mooi paardje,, en je hebt gelijk ddat je hem White Prince noemt !!

Mogen jullie op jou manege,, zelf allerlei van dát soort spullen voor de pony's kopen ?

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 23:17

Ja.. ik ben wel een beetje erg hoor maar hij is ook een beetje mn verzorgpony, dus heb nogal wat troep!

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:28

wat een gezeur over die bandages laat dat kind als zei ze zo wilt doet ze het zo! en dan komt ze er zelf wel achter als het fout gaat en doet ze ze een andere keer anders:P

naja over het paardje ken ik niet anders zeggen dat het een toppaardje is echt een leuker!! lekker wit ik krijg die van mij nooit wit haha naja in de zomer maar weer wassen:D

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:16

l0rdJ schreef:
wat een gezeur over die bandages laat dat kind als zei ze zo wilt doet ze het zo! en dan komt ze er zelf wel achter als het fout gaat en doet ze ze een andere keer anders:P

naja over het paardje ken ik niet anders zeggen dat het een toppaardje is echt een leuker!! lekker wit ik krijg die van mij nooit wit haha naja in de zomer maar weer wassen:D

zeg dan nix Dus je moet het pas goed gaan doen als het echt foutgaat?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:01

Ik wil je een groot compliment maken! Ontzettend fijn dat je niet aan de teugels zit te plukken, dat moet erg verleidelijk zijn, pony is soepel zat maar zijn hoofd/hals steekt hij toch naar voren! Maar je blijft eraf, heel goed!

Misschien dat je eens je zadel voor jouw gevoel verder naar achteren moet leggen, je zit eigelijk zowat op zijn voorbenen terwijl je al je drijven aan de achterkant moet doen. Simpel gezegd: als je dan ook alvast een stukje die kant uitgaat, ontlast je de voorkant en kan je er aan de achterkant beter bij. Dan kan hij ook makkelijker met zijn hals naar beneden, nu moet hij zichzelf wel zo hoog instellen alleen al om zijn evenwicht te bewaren!

A_Pallieter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:20

@ LaFunkyJazz

nee dat zeg ik niet haha ik bed0el dat als ze jullie allemaal niet wil gel0ven of het gezeur gewo0n ff zat is wat ik kan begrijpen als het een keer word gezegt dan is het toch genoeg naja zo zou ik het zeggen en als het dan een keer fout zou gaan dan komen ze er wel achter naja hoop dat je het nu begrinpt hahaha