Niet voorwaarts en droevig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:00

Hoi,

Okay ik zal het zeker gaan proberen met andere paarden in de wei!
Dank jullie wel, dacht namelijk dat het niet zou lukken...

Vandaag heb ik een dubbelsprongetje gesprongen het ging erg goed! Ze is veel beter aan de hulpen als ik verschillende dingen doe. Ze was in een goede bui! Morgen zal ik wel eventjes foto's plaatsen of is dat eigenlijk niet toegestaan op dit forum?

Nog eventjes over het voer:
Kan ik haar dezelfde hoeveelheid blijven voeren als nu, ze doet het
heel goed met deze hoeveelheid. Ze wordt er niet hyperactief van. Of is het echt te veel en moet ik minder gaan voeren?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:10

Het is echt overdreven veel, als de hele dag buiten komt is er niets aan de hand, anders kan ze bevangen raken. Met minder gaat ze het ook erg goed doen, dat weet ik zeker. Foto's kun je plaatsen bij HAW of bij ITP.
Erg fijn dat het vandaag ook weer goed ging!

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:41

mooi dat het goed ging
maar nog ffies typ voor las er weer wat mis gaat
probeer haar vertrouwen te winnen
doe een join up
als je hier meer intresse in hebt stuur je maar en pbtje
maak veel buitenritten
en wandel lekker met haar
ik dnek dat die droevigheid vanzelf ophoud
de ene paard doet er langer over dan het andere paard
maar het belangrijskte is toch dat je een moet zijn met je paard voor de een duurt het langer dan de ander
gelukkig vecht jij niet tegen je paard
er zijn mensen
die verkopen het paard of straffen ze streng af
maar hoop dat je er wat an hebt ook al is dit een beetje laat

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:25

Okay, ik zal zorgen dat ze minder krijgt zou dit beter zijn?:

-'S ochtends1/2 kilo brok + 1/2 kilo zemelen
-'S ochtends grote plak hooi
-'S middags 1/2 kilo brok + 1/2 zemelen
-'S middags 1/4 muesli
-'S middags 5 uur - grote plak hooi

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:49

hooi is op zich geen punt, het is juist goed dat ze zoveel hooi krijgt, dan heeft ze ook iets te doen. Kan je de muesli niet achterwege laten ? En haar een paar wortels of een appel geven na het werk als beloning ?

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:53

Kan ook, alleen nog even bedenken waar ik ze vandaan haal

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:00

bij groente zaken die wat fruit over houd waar kleine plekken op zitten
daar haal ik kratten en kartonen groente en fruit van daan

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:00

Hoeveel betaal je daar gemiddeld voor?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:52

Ik ben vriendjes geworden met de groenteman en krijg de spullen die hij niet meer kan verkopen gratis. je kan ook op de markt 2 kilo appels kopen (is meestal rond de twee euro) en na het werk een appeltje geven, dan doe je er ruim een week mee.

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:58

niks omdat de eigenaar van maxwell daar werkt en die krijg dan brood groente enz wat een dagje over de datum is
kan je miss gewoon bij een groente boer of c1000 digros enz even vragen
anders zal ik wle even vragen aan de eigenaar van maxwell

monsera

Re: Niet voorwaarts en droevig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:11

Leuk om te lezen dat jullie weer wat meer plezier met elkaar hebben.Probeer zo door te gaan en heel veel afwisseling te blijven geven aan je paard.Je kunt ook je paard mee nemen aan de hand het bos in je hoeft er niet persee op te zitten dan kun je wel lekker naar het bos en ben je niet afhankelijk van anderen.het rijden zelf kun je ook veel meer afwisseling in aanbrengen maak voor jezelf een plan voordat je op je paard stapt wat wil je gaan doen op die dag als je dit niet doet dan rij je vaak maar wat doelloos rond en dat is zonde.Je kan bv een dag heel veel overgangen rijden overal in de bak op de hoeflag met figuren maar om de paar meter een overgang rijden.Een andere keer ga je voltes rijden ook overal in de bak je hoeft je niet vast te houden aan de officiele voltes en de plaatsen waar je geleerd hebt om voltes te rijden maak grote en kleine voltes,slange voltes ga voltes verkleinen en vergroten,als je een gebroken lijn rijdt kun je ook 3 voltes rijden 1 in de hoek aan het begin van de lijn 1 in het midden van de lijn n 1 in de hoek aan het einde van de lijn gebruik je fantasie.Wat ook leuk is om te doen is balkjes lopen je kunt er 4,5,6 of 7 achter elkaar leggen leg er elke keer een verschillend aantal neer.jJe kunt ook balkjes galoperen dan moet je ze ongeveer 2.5 meter uitelkaar leggen moet je even proberen met de afstand.Maar je kunt ook 1 balk op de binnenhefslag leggen en dan 19 meter verder nog een balk op de binnenhoefslag leggen en dan er overheen galoperen en de passen van je paard tellen weet je hoeveel passen er tussen zitten en gaat hij er mooi rustig overheen kun je er 1 pasje meer of minder tussen galoperen.Er zijn zoveel leuke dingen die je kunt doen zodat je iedere dag wel iets anders kunt doen met je paard.Verder af en toe longeren hierbij kun je ook af en toe balken gebruiken en lekker naar buiten toe met je paard en af en toe even lekker gek doen met hem.

Wat de anderen ook zeggen ik zou gewoon proberen je paard met andere paarden los te laten.Het lijkt mss heel erg als ze gaan uitzoeken wie de baas is maar daar houden ze vanzelf mee op maar je moet ze wel de tijd geven om het uit te laten zoeken als jij gelijk na 2 schoppen je paard er weer uithaalt moeten ze elke keer opnieuw uitzoeken wie de baas is laat ze het maar eens uit zoeken.Je weet zelf vaak wel op stal waar je paard een hekel aan heeft of welke ze wel aardig vinden nou en dat paard kun je er bij gaan zeten.Heeft je paard geen paard naast hem staan op stal die kun je er ook vaak wel goed bij zetten.