Ursy at work met hengst Ibadan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:18

Ik ben jaloers
Dat wil je niet weten !

knightloekie

Re: Ursy at work met hengst Ibadan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:38

Ursy schreef:
Zo dit waren de foto's, ze zijn van de zomer gemaakt, maar dat hadden jullie denk ik wel gezien!

ow ik dacht dat ze in Limburg gemaakt waren!! daar schijnt namelijk altijd de zon

een hele stoere hengst.. Is wennen he als je op een paard zit waar alle knopjes opzitten haha maar wel leuk !
moet je gewoon vaker op rijden dat is goed voor je gevoel

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:46

Wat leuk joh!! Echt gaaf om eens op zo'n paard te rijden.
Goed ook dat je van de stangteugel afblijft. Ziet er hartstikke leuk uit!

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:51

hey hanke, wat leuk om je eens op deze stoere hengst te zien ziet er leuk uit! Groetjes!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:05

Ursy schreef:
Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jouw Flemmingh's! Start je Uranca ook al in de L2, Of al in de M1? Heb je je niet bezeerd nadat Valar de trukendoos opende?

Met mijn paard gaat het erg goed. We houden nu even een korte winterstop omdat wat dingen voor de L2 nog goed bevestigd moeten worden. In maart hoop ik weer rond te crossen op de wedstrijdterreinen hier in de regio
Van de lessen steek ik nog steeds enorm veel op, ze is ook écht een goede instructrise. Maar het werpt ook wel vruchten af moet ik zeggen!
(af en toe gaat de zweep erover, maar dat hoort erbij hé! )

De zweep dr over bij jou of bij je paard? Wel fijn dat het zo lekker gaat iig! Hoeveel pnt heb je nu in de L1/2?

Uranc rij ik nog steeds L1. Afgelopen maanden heb ik het rustig aan gedaan met wedstrijden, niet veel gestart maar lekker thuis getraind. De eerste wedstrijd wordt weer aankomende zondag! Jij nog succes met je paardje en de lessen!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:08

hey ziet er leuk uit mooi paardje onder je kont
maar waarom heb ej alleen de bovenste teugel vast en niet alle twee
niet aanvallend bedoeld

groetjes

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:47

erg leuk paardje om te zien, maar wat me heel erg opvalt is dat de stang (bijna) recht in de mond zit. ik heb altijd geleerd dat als de stang (bijna) recht in de mond van het paard zit, het kinketting dus strak zit. dit zie ik met name in dit topic viewtopic.php?f=10&t=460109&hilit=. het komt misschien wel net zo over als je bijvoorbeeld de kinketting heel los hebt en de stang overdwars in de mond hebt maar dit heeft met jou niks te maken.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:13

De stang zit bijna recht in de mond omdat de stangteugel niet aangenomen wordt, dit is hoe de stang hangt zonder aanleuning aan die teugel. Als de kinketting niet vastgemaakt is, hangt hij ook zo.
De kinketting zit niet heel erg strak dacht ik, maar ik zal er volgende keer nog eens extra op letten. Het is nog steeds uitvogelen met s & t, ik zou er eigenlijk vaker mee moeten rijden!

@mememe: hehe ze mocht van mij de stangteugel niet teveel aannemen, want dan wordt het rijden op een vreemd paard wel erg ingewikkeld als je dat niet gewend bent!

Maar ze zal zelf ook nog wel antwoorden!

beenyman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:08

ik kan het natuurlijk nooit nagaan, maar het viel mij erg op... verder nee paard met veel uitstarling!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:18

Dank je!

Ik moet zeggen dat ik wel iedere keer met de kinketting aan het vogelen ben. Inmiddels heb ik een nieuwe kinkettingbeschermer en ligt de stang wat stiller in de mond, dan op de foto's het geval is!

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:19

Mooi paardje

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:43

oke bedankt was gewoon een vraagje

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:50

mememe schreef:
oke bedankt was gewoon een vraagje

Je hebt groot gelijk dat je het vraagt hoor. De teugel hangt idd wel erg los, dus als daar geen goede reden voor is is het niet echt netjes.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 09:40

mememe schreef:
hey ziet er leuk uit mooi paardje onder je kont
maar waarom heb ej alleen de bovenste teugel vast en niet alle twee
niet aanvallend bedoeld

groetjes

Ik ben niet gewend om met stang en trens hoofdstel te rijden en aangezien ik best wat kan verpesten als ik daar niet zorgvuldig mee om weet te gaan... heb ik de stangteugel maar niet aangenomen. Zo wist ik zeker dat ik er niet verkeerd gebruik van zou maken. (En Venetia stond er met de zweep bij )

Natuurlijk weet ik dat je dat niet aanvallend bedoelt, ik begrijp je vraag goed hoor!

mywayzidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:54

Wat heeft hij een mooi koppie zeg ziet er leuk uit. Is gaaf zeker op zo'n stoere hengst!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:35

die laatste foto is erg mooi!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 22:57

PolosportJ schreef:
heeejheej
gaaf hoor Je staat best goed op m je houding is idd erg mooi maar deze foto's zijn toch van de zomer gemaakt?

Ha jenna!
Ja in de zomer gemaakt, anders was het wel erg koud geweest!!hoe is het met je knappe Flemmingh ruin?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:01

Ursy schreef:
PolosportJ schreef:
heeejheej
gaaf hoor Je staat best goed op m je houding is idd erg mooi maar deze foto's zijn toch van de zomer gemaakt?

Ha jenna!
Ja in de zomer gemaakt, anders was het wel erg koud geweest!!hoe is het met je knappe Flemmingh ruin?

eeeeey,
hehe ja was ook bietje een stomme vraag he Ja gaat wel goed ben der al wel afgevallen hehe maar viel zacht gelukkig. Maar ga morgen ook foto's plaatsen (alleen ff longeren, want eigenaresse is der niet).