Even voorstellen Mijn fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:37

Sfieke schreef:
Jullie rijden trouw 7 dagen per week??!! Dat vind ik persoonlijk wel erg veel van het goede.. een paard mag ook best eens of twee keer in de week lekker niets doen. Dat doen wij mensen ook wel eens

Als je een paard goed van achteren naar voren rijdt loopt ie niet achter de loodlijn.

Btw, volgens mij sta je op de Mayhoeve te Hulten of niet? Ik heb er ook gestaan toen het nog Pas-de-deux was en Yvonne van Velzen die er nu ook staat met Oililly is een goede vriendin van me, misschien ken je haar?

Ik rij ook heel vaak 7 dagen in de week wat is daar mis mee ik vraag maar 1 uur van haar tijd per dag dus ze heeft nog 23 uur voor haar zelf!
en als ik een dag niet rij word ze gelongeerd.

Vind het een super mooie fries en de rest komt van zelf wel!

brabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 14:53

patjelisa schreef:
Sfieke schreef:
Jullie rijden trouw 7 dagen per week??!! Dat vind ik persoonlijk wel erg veel van het goede.. een paard mag ook best eens of twee keer in de week lekker niets doen. Dat doen wij mensen ook wel eens

Als je een paard goed van achteren naar voren rijdt loopt ie niet achter de loodlijn.

Btw, volgens mij sta je op de Mayhoeve te Hulten of niet? Ik heb er ook gestaan toen het nog Pas-de-deux was en Yvonne van Velzen die er nu ook staat met Oililly is een goede vriendin van me, misschien ken je haar?

Ik rij ook heel vaak 7 dagen in de week wat is daar mis mee ik vraag maar 1 uur van haar tijd per dag dus ze heeft nog 23 uur voor haar zelf!
en als ik een dag niet rij word ze gelongeerd.

Vind het een super mooie fries en de rest komt van zelf wel!

Hij heeft inderdaad 7 dagen per week beweging, maar zoiezo
1x per week lekker naar buiten en
1x per week proberen we te springen. Dat vind hij heerlijk en is ook nog eens goed voor de rug.
En de andere dagen rijden we wel dressuur maar niet langer dan een half uur tot 3 kwartier ivm de spiertjes.

En Sfieke we staan niet in Hulten, dat is ook net zo'n prachtige stal, maar meer een manege dan prive pension stal.
We staan nu op een rustige pensionstal met ongeveer 10 ruiters. Druk zat.
Maar wel in de buurt.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:56

Mooi paard!

rapidansi

Re: Even voorstellen Mijn fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:11

Hee,

coole foto.
Kun je mij misschien zeggen of jij je fries op stal hebt staan of buiten?
Ik overweeg namelijk een fries te nemen of groninger, dus ik zou graag wat ervaringenhoren van mensen die ze in de wei laten staan.(het hele jaar dag en nacht)

gr.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:16

7 dagen in de week trainen is niet alleen fysiek veel maar ook mentaal. Je kan wel zeggen: ach 1 uur, dan heeft ie toch nog 23 uur voor zichzelf, maar zo zit dat niet helemaal... Het zijn geen mensen, ook al hebben ze net als wij rust nodig. Paarden hebben ook de tijd nodig om dingen te kunnen verwerken en zo te kunnen leren. Als ik mijn Fries 7 dagen in de week zou rijden zou het echt niet goed komen, dan worden ze suf in het hoofd. Daarnaast: wat als je paard nou spierpijn heeft van een zware training? Ik laat em dan mooi een dagje staan, maar er zijn ook mensen die em dan los proberen te rijden, of liever gezegd: te trekken! Nee dat helpt... en dan train je op een goede manier

Mijn vriend rijdt zijn paard met succes in de M2 en die rijdt ook echt niet 7 dagen in de week...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:03

erg mooi paard zeg, super!!!

wat je wel moet proberen is je paard op de achterhand te laten lopen, hij valt erg naar voren en loopt op een aantal foto's ook heel diep.

op de derde (meen ik) foto loopt hij heel mooi, de gallop foto is dat.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:58

hey, leuke foto's en ergens ziet het er wel lekker uit, maar ik ga wel mee in het verhaal van der rest. dit is niet zomaar klaar, maar probeer er wel aan te werken !! dat kun je idd niet op de foto's zien

Ik rijd op een fries en die gebruiken we gecombineerd zeg maar, in de zomer loopt ie veel tuigconcoursen, maar ook dressuur, en in de winter wordt ie lekker dressuurmatig doorgetraind, en dat lang en laag dat wil echt wel hoor, ik begon pas op hem te rijden toen ie al 2 jaar voor de wagen had gelopen, goed dat is geen 7 jaar maar toch. longeer je ook ?? je zou dan ook het lang en laag mee kunnen nemen en over de rug, zou je misschien wat werk kunnen schelen met het rijden...

Als je je paard 7 dagen in de week rijd vind ik persoonlijk ook wat te veel, maar dat is iedereen zijn eigen keuze, als je zorgt voor afwisseling, en dat je paardje er plezier in houd....maar een dagje vrij is ook wel eens lekker, wij willen in het weekend ook wel eens uitslapen toch ???

en als laatste...wat is de afstamming ??? ( ben erg benieuwd)

veel succes met je mooierd, komt vast goed !!!

groetjes....

brabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:56

Dat 7 dagen lopen valt best mee voor hem. Dit is een fries die wil werken en het ook leuk vind. Als hij geen zin heeft laat ie het echt wel merken.
Hij heeft bij mij eigenlijk nooit geen spierpijn. Na het rijden masseer ik zijn rug en zijn kruis. En mocht hij de volgende dag wel stram en stijf zijn dan doen we lekker relaxt. Buitenritje ofzo. Lekker lange teugel en alleen stappen. Dat vind ie heerlijk.

Daarom ook lekker buiten rijden en af en toe eens even springen of gewoon lekker relaxt rijden. We hebben 2x in de week een half uurtje les.

Over de loodlijn zit ik helemaal in, dat komt wel goed. Als we goed los zijn, dan ontspannen we beiden en dan loopt hij wel goed. Met de proeven die we tot nu toe gereden hebben, hebben we toch goede resultaten. En voor ons het is hobby, anders had ik een ander paardje moeten kopen, die qua bloedlijn dresuur technisach is gefokt.

En natuurlijk wil ik ook wel eens uitslapen of op vakantie en dan doen we longeren. Ik probeer hem toch wel elke week 1x te longeren. Maar daar heeft hij niet zoveel plezier in.

Hij staat 7 dagen per week op de wei. In de winter 2 a 3 uurtjes luchten en in de zomer staan ze langer buiten. Hang af van de dazen en weet ik het wat voor beestjes nog meer.

De afstamming is een Tamme. Een super mooie barokke fries.

Nee ik ben zelf van mening dat hij een goed tehuis heeft. Ik ben tenminste bezig met mijn paardje. Hij word verwend, gespoetst en gezorgd dat hij geen stalbenen krijgt. Daar mogen heel wat wensen nog een voorbeeld van aannemen. Maar dat is nogmaals mijn mening.

Ik hoop dat ik nu alle vragen heb beantwoord en mochten jullie nog wat weten hoor ik het wel.

Doei..
Laatst bijgewerkt door brabo op 12-01-06 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:59

Wouw wat een mooie fries doe je met hem dressuur ik denk het wel en ook mooi die nek ..
haha ..

-XxX-

niienkee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:02

1 woord : MOOI

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:38

Wat een geweldige fries! Over een paar jaartjes wil ik een fries kopen. Zoiets zoek ik dus!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:48

Omdat dit al een oud topic is, een slotje.