hoe paard in galop krijge??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:10

ik gebruim ook liever geen zweep maar op me stem doet ze het ook niet. gaat ze ook keihard draven dus dacht op een gegeven moment dan probeer ik het met longeerzweep erbij ook dat werkt dus niet.
ze vind het gewoon moeilijk om aan te springen als je er egt mee aan het werk bent. op buitenrit op die stukken loopt ze niet aan de teugel en doet ze het bij mij wel. me dochter lukt het al helemaal niet. ook niet als ik ernaast fiets en het hoofdstel vastpak.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:28

mag ik vragen hoelnag je je paard hebt, en hoelang je er al mee bezig bent (het galloperen aanleren zegmaar)

Mijjn paard is ook geen hele draver, vandaar dat ze misschien gewoon 4-tact galop heeft, maar ze kan iig wel draven als een draver

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:40

ik heb me hafje in mei 4 jaar. het eerste jaar alleen maar ellende mee gehad en heb ze opnieuw in moeten rijden ze moet dit jar 17 worden. ik denk dat ik al met al een jartje bezig ben maar door omstandigheden kan ik het jammer genoeg niet intensief trainen

_Kalinka_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:29

Die van mij springt nu we meteen aan maar gaat erg bokken.
Idd. Ook die van mij ging eerst heel hard draven, alleen dat is zij nu wel afgeleerd!!!

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:37

We hebben ze nu een jaar, het is eigenlijk mijn zus haar paard. Maar deze rijdt er niet meer mee dus ben ik er maar mee beginnen rijden. Ze was zwnager toen we ze kochten, en ze croste toen heel erg dus hebben nooit gegallopeerd. na de zwnagerschap was ze inneens veel rustiger, dus wou ik dit wel eens proberen maar ze snapt echt niet wat ik bedoel. Ik rij nu al ongeveer 4 maanden 1 keer per week met haar.

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:43

Issake schreef:
We hebben ze nu een jaar, het is eigenlijk mijn zus haar paard. Maar deze rijdt er niet meer mee dus ben ik er maar mee beginnen rijden. Ze was zwnager toen we ze kochten, en ze croste toen heel erg dus hebben nooit gegallopeerd. na de zwnagerschap was ze inneens veel rustiger, dus wou ik dit wel eens proberen maar ze snapt echt niet wat ik bedoel. Ik rij nu al ongeveer 4 maanden 1 keer per week met haar.

IS het paard een draver dan??

Als dat zo is, gaat het nog wel wat langer duren voordat ze het onder de knie krijgt, vooral als je maar een ker per week rijd, er zit héél véél tijd in.
Voor mijn (halve/ 3-kwart ??? ) draver normaal kon aan springen, en rustig op een volte kon galloperen, was er een jaar voorbij. (rijd elke dag) Rechtdoor is nu nog steeds moeilijk (1 jaar + 3 maanden) dus reken maar uit x 7

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:25

zo ik weet nu eindelijk waarom ik het niet voor elkaar kon krijgen om in galop te springen. ze had er de kracht simpelweg niet voor.
heb een student natuurgeneeskunde laten komen en een anamnese laten doen die constateerde dat haar bloedsomloop niet goed was en de darmen te snel werken waardoor ze de voedingstoffen niet goed op kon nemen. resultaat moe sloom snel hijgen en zweten als een otter. ik heb nu 2 weken homeopatische druppels en heb ze gister voor het eerst aan de teugel aan kunnen laten springen in galop hoeraaaaaaaaa ben zo trots op d'r.
ik had nooit verwacht dat die druppels zo'n impact konden hebben.
ook niet dat het hier allemaal door kwam. maar goed we zijn nu op de goede weg en het gaat steeds beter met haar

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:59

ik weet niet wat voor iets het is, maar ze heeft erg veel weg van een draver. ik ga het allemaal eens proberen. vroeger reed ik ook veel meer, nu ben ik blij als ik er 1 keer per week op kan rijden. zeker nu heb alleen een buitenbak.