Midnight @ Longeren in setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:41

me pony loopt ook te diep, maar zeker niet te strak,
en ze mond open dat heeftie al heel lang, zelf als je over het strand rijd met lange teugel, en hij is al paar keer na gekeken door tandarts maar die kan niks vinden.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:42

MardoKnol schreef:
Maar dat je daar zo'n groot probleem van gaat maken!! en dan erbij
nou nee !!

Haw is voor commentaar, dus dat mag, en degene die een reactie geeft mag zelf weten of hij/zij er bij huilt of niet.
Er een probleem van maken, ja. Dus volgens jou moeten we iedere idioot die zo met zijn paard omgaat gewoon lekker z'n gang laten gaan, en niet even vertellen dat hij/zij fout zit?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:43

Luf_Midnight schreef:
en ze mond open dat heeftie al heel lang, zelf als je over het strand rijd met lange teugel, en hij is al paar keer na gekeken door tandarts maar die kan niks vinden.

nee klopt, helemaal niet strak, vandaar dat de touwtjes ook 'strak' gespannen staan, en dat het paard met volle kracht zich los probeert te maken

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:44

mardoknol wat jij zegt slaat nergens op ze vraagt zelf toch om commentaar en die leveren wij haar ik vind zelf dat ze veelste diep loopt en het paard geen vrijheid geeft hierdoor loopt het paard gespannen en volgensmij is het bij de meeste de bedoeling om tijdens het longeren of het rijden het paard juist ontspannen te laten lopen volgende keer de bijzet een stuk langer zodat het paard meer bewegingsvrijheid heeft en ook vrijwillig aan de teugel loopt inplaats van het paard te dwingen

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:45

MardoKnol schreef:
Ik ook niet. Het is niet mijn manier van werken. Maar mis. doe jij iets
wat haar niet aanstaat bijv. met uberlange sporen rijden.. of hulp
teugel verkeerd gebruiken. Nouen dat is hun manier van werken.. maar
ik het je nu duidelijk??

duhh gaat nu toch ook nie over haar iemand die fotoos plaats en om antwoord vraagt kan dit verwachten hij loopt inderdaad veels te diep ben het met de andere eens van kritiek leer je!!!

Coconut

Re: Midnight @ Longeren in setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:45

Mooi setje, staat m goed!

Alleen..tjaah..ik vind dit echt ontzettend zielig, hij loopt veel te diep...je trekt m naar de grond...dit vind ik echt niet kunnen, hij kan zo niet zien waar hij loopt...vind je het gek dan dat hij zo met die kaak doet... Arm paardje

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:47

Luf_Midnight schreef:

Zeer zeker wel te strak.. Hij KAN niet anders lopen. Je dwingt hem om z'n kin op z'n borst te houden. Dat een paard/pony diep loopt oke, maar dit is gewoon zielig... sorry dak t zeg

Luf_Midnight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:49

nou ja als jullie niet geloven dat hij altijd zo mond open heeft moeten jullie dat zelf weten.
ik geef om me pony en doe hem egt niet onnodig pijn hoor

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:51

@ Michje Dat is geen teken dat ze te strak gereden word. Kan een teken zijn dat het bit niet goed past, maar absuluut niet dat
ze te strak gereden wordt.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:51

maak dan x nieuwe foto dat ie wat losser bijgezet is kunnen we verschil zien en jij zelf ook ben wel benieuwd

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:53

Ik vind dat je met longeren heus wel een keer de touwtjes wat strakker mag doen, maar op jou foto's vind ik ze toch wel heel strak. Heb ook het idee dat hij wat voorover kukkelt.

Verder wel een mooi setje en leuke pony hoor!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:53

Luf_Midnight schreef:
nou ja als jullie niet geloven dat hij altijd zo mond open heeft moeten jullie dat zelf weten.

De mijne heeft hem ook altijd open. Maar ik doe echt niks.. Hij doet het ook met lange teugel!
Waarom zou het hier dan niet zo kunnen zijn?

Ennuh.. een reactie op hierboven ergens.. over dat hij het probeert los te maken. Hoe zie jij dat op een foto?
Ik zie het nergens hoor!

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:54

MardoKnol schreef:
@ Michje Dat is geen teken dat ze te strak gereden word. Kan een teken zijn dat het bit niet goed past, maar absuluut niet dat
ze te strak gereden wordt.

K doelde op de VEEL te korte bijzet.. Sorry dat het verkeert overkwam

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:55

Leuk paardje
erg mooi setje
Op sommige foto's lijkt het of hij wat strak zit.

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:56

ik ben het met Michje eens..het paardje KAN geen kant op..en mardoknol..als er iets mis is met het bit dan is dit des te zieliger..het is duidelijk dat de bijzet VEEL ste strak staat.. egt zielig!

p.s waarom heb je de longe vanuit de rechterbitring direct verbonden met de longeersingel? rijdt jij altijd maar met 1 hand?

Luf_Midnight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:59

@t lisa hij is helemaal nagekeken, zijn mond zijn bit alles, kan er niks aan doen dat hij zo loopt.

zal vandeweek even kijken, maar hij loopt uit ze eigen graag tegen de teugel, we hebben nu 2x per week les, dat hij leert om tijdens het ontspannen nagevelijk te zijn.
het is hem alleen vroeger niet zo geleerd dus is heel moeilijk om hem dit nog te leren.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:01

eerste reactie.. Kan het nog strakker?

maar goed, dit commentaar is al gegeven. Ik vind het wel een stoer setje en een leuk paard!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:12

Miriano schreef:
Luf_Midnight schreef:

De mijne heeft hem ook altijd open. Maar ik doe echt niks.. Hij doet het ook met lange teugel!
Waarom zou het hier dan niet zo kunnen zijn?

Ennuh.. een reactie op hierboven ergens.. over dat hij het probeert los te maken. Hoe zie jij dat op een foto?
Ik zie het nergens hoor!

Je ziet hem gewoon zijn hele gewicht op die touwtjes drukken, logisch, want het zit zo strak dat ie los wil

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:13

Volgens mij valt het nogal mee... En je kan het niet goed beoordelen via foto's

marleen_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:20

op de foto's lijkt het inderdaad dat die touwtjes wel erg strak zitten
laten we maar hopen dat het een moment opname is

verder vind ik midnight nog steeds een super leuk ding laura
en dat setje staat hem super!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:22

Zeker geen momentopname! Dit heeft helemaal niks met longeren te maken, dit is meer "hoe krijg ik zo snel mogelijk mijn ontzettend leuke pony kapot".

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:26

misschien kun je de touwtjes wat hoger doen. maar niet tussen de benen van de pony. en ook wat losser. dan loopt ie niet meer met zijn hoofd tussen zijn benen,. het is maar een tip oor, zo hed ik me pony ook getraind, op het onderste ringetje moet je die kant doen dat tussen de benen van je pony zit. en de andere kant van het touwtje helemaal aan het bovenste ringetje, dat is veel beter voor je pony. want nu zit ie vo vast. als die zijn hoofd ineens naar boven wil trekken dan kan ie achterover klappen. ik maak geen grapje van dat achterover klappen hoor, zo heb ik ook met mijn slof gereden, dan heeft ie het wat vrijer.. ja ben niet zo goed in uitleggen hoor

maar ik hoop dat je het zo gaat doen, dat is ook veel beter,
het is maar een tip..

succes

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:27

sorry voor de fouten in mijn tekst, heb een beetje te snel getypt

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:29

Jammer dat ie zo diep moet lopen, wel een leuk setje !

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:30

Idd mooi oranje bij een donker paard! Maar wat ik me afvraag, je hebt het over dat hij uit zichzelf zn kaak er uit drukt, en dat hij daarom heel veel stelling naar links moet... wat bedoel je daar precies mee?