en dan over paar weekje foto`s maken of het beter is geworden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en dan over paar weekje foto`s maken of het beter is geworden
Stascha_kim schreef:jornajulia schreef:waarom rij jij met een slofteugel, als ik het goed gezien heb door de donkere fotos, als ik vragen mag?
pff hahaha je hebt het goed gezien daar gaan we weer ff voor de duidelijk heid ik leg het dan ook maar 1 keer uit
Dit paard heeft een slof nodig want ik ben zelf niet sterk en als ze der bui heeft gaat ze keihard racen en heb ik geen zin om onderuit te liggen maar zoals je hier zit staatie maar 2 of 3 keer gespannen en voor de rest lekker los maar ze is namelijk heel snel en doormiddel van die slof kan ik der op der buitenkant beter corriceren om der terug te krijgen dus niet trekken aan die buitenteugel nee dan krijg ik der inplaats van over een half uur terug krijg ik der toch ietsje sneller terug maar
tegenwoordig is ze zo sloom dat ik weer sporen om moet
( ze is bang voor de zweep ) dus dan gaat de slof er weer afhoop dat ik je duidelijk heb uit
gelegd maar ze is gewoon heel moeilijk
Verder commentaar is al gegeven en ben het ook met hen eens....
knolliepower schreef:Tegen het hek zetten als ze gaat hangen
Met wel nut...
Volgens mij kun je het beter voorwaarts oplossen...
maar je kunt het dan beter zonder slof doen en als je hem niet uit als hij wegrent dan tegen het hek aanzetten
( proberen dan )
dravergekkie schreef:meyvliet was er zondag ff tussendoor
dravergekkie schreef:je vroeg hoe ok haar heb kunnen zien ik was op meyvliet
dravergekkie schreef:ze was niet aan het rijde

hahaha
en laat over 2 weekjes als het goed blijft gaan foto`s maken bedankt voor jullie advies ik heb der wat mee gedaan dus pleas geen commentaar meer over deze foto`s ik weet het ze zijn echt heel erg
mischien een tip voor de volgende keer.
maar voor de rest alles met verdoving met scheren, heb als verschillende malen bijna een hoef tegen me hoofd aan gehad.Robijntjah schreef:Ik ben het met navidad eens, als je paard onder je uit loopt, dat niet oplossen door tegen een hek aan te zetten, maar gewoon door het paard bezig te houden met andere oefeningen! Probeer iedere lange zijde gewoon een figuur te rijden! En als jij langzamer gaat lichtrijden en je bovenbenen (kruis) aanspant gaat ie vanzelf meer op jou tempo lopen! Dit kan even duren voordat ze dit doorhebben, maar gewoon doorzetten! en vooral niet aan de teugels trekken als ze onder je uit loopt, wordt ze alleen maar sterker van!
Stascha_kim schreef:joycie17 schreef:tip: meer geld inversteren in lessen minder in dure setjes. klinkt erg lomp maar het rijden vind ik er niet echt uitzien. Paard hangt in de hand! En aan jou houding zijn ook wel wat punten te verberen!
ik heb 2 keer per week les en of ik dat setje koop is mijn keuze en niet die van jou en jij weet niet of ik les heb op wel dus zeur niet en ja het ziet er niet uit ik haal die rijfoto`s eraf en ik laat wel is keertje andere zien
Stascha_kim schreef:nou jullie snappen mij niet als ik mijn kruis aanzet en langzamergaat lichtrijden gaat ze steeds sneller lopen en op een gegeven moment blijft ze gaan en krijg ik haar mooi neit terug ik ben niet sterk weetje dus het hek ik gewoon voorlopig even de beste oplossing onze buitenbak is heeeel groot dus ze kan heel hard aan de haal gaan

maar ik ben het ook met Navidad eens
gewoon blijven proberen dus
komt vanzelf wel een keer goed hoor
Navidad schreef:Stascha_kim schreef:nou jullie snappen mij niet als ik mijn kruis aanzet en langzamergaat lichtrijden gaat ze steeds sneller lopen en op een gegeven moment blijft ze gaan en krijg ik haar mooi neit terug ik ben niet sterk weetje dus het hek ik gewoon voorlopig even de beste oplossing onze buitenbak is heeeel groot dus ze kan heel hard aan de haal gaan
dan zet je een stukje af..
dat kruis aan zetten en lanzamer lichtrijden is een groot gedeelte van de basis van ruiter en paard. dus gewoon doorzetten. rechtstellen rechtstellen soepel in de hand blijven ook al gaat ze onder je uit. zelf rustig blijven. van mij mag je haar gerust tegen de kant aanzetten. maar ik doe dat niet omdat ik de gevolgen niet in wil zien wat ze dan doet
als je de basis van jezelf en je paard dadelijk onder controle heb ga je haar gewoon voorwaarts neerwaarts rijden. ook in de galop, paar passen veruimen/middengalop en weer trug.
paardrijden is trainen trainen en lol hebben met je paard. je moet zorgen dat je paard je gaat vertrouwen, dat lukt niet met slof en met haar onder je uit te laten lopen.
Paardrijden is ook vallen en weer opstaan, daar leer je alleen maar van.
gewoon doorgaan met oefenen ooit komt er dan een tijd dat ze echt fijn gaat lopen. geduld is een schone zaak.