Furia@work in de les (Andalusier)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:31

mooi paardje..

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:34

Leuk paard ziet er netjes uit, allen is de aanleuning nog niet echt stabiel en klop je met je voeten waardoor het paard dan steeds een aanwijzing krijgt en hierdoor minder op je hulpen let, voor de rest ga zo door!

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 23:43

bambi schreef:
Leuk paard ziet er netjes uit, allen is de aanleuning nog niet echt stabiel en klop je met je voeten waardoor het paard dan steeds een aanwijzing krijgt en hierdoor minder op je hulpen let, voor de rest ga zo door!

Het paard is 15 jaar oud. De laatste 4 jaar is er niks mee gedaan. Ik heb haar vanaf 1 oktober. Ze heeft een flinke uierontsteking gehad en ze heeft de tijd gehad om te herstellen. Ik heb er een keer of 10 opgezeten.
Een goede aanleuning bij een Andalusier is moeilijker dat bij een KWPNer. Andalusiers krullen zich heel makkelijk op. Deze merrie is vroeger met de hand gereden, dus been kent ze niet of nauwelijks. Ik ben 1.80 lang en de merrie is ongeveer 1.55.
Voor een paard dat 4 jaar niet onder het zadel is geweest loopt ze heel netjes. Ik heb ervaring genoeg (ruim 30 jaar) om haar weer helemaal pico bello te krijgen. Dit kost tijd en geduld. Ik heb de tijd en heel veel geduld om dat helemaal goed te krijgen.

Waventy

Re: Furia@work in de les (Andalusier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:35

PhiaBink schreef:
Maya1990 schreef:
waauw! Mooi paard zeg!
T kan aan mij liggen hoor, maar zitten je beugels niet wat lang?
X

Nee hoor, ik zit zelfs korter dan normaal. Ik ben 1.80 en Furia is +/- 1.55. Ik moet ergens die lange stelten kwijt.

Phia leg ze in je nek

Ziet er goed uit, het is logisch dat ze niet goed op het been reageert, weet dat je dat zo goed hebt. Ook jij weet wat je doet
Keep on going!

xx PK

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:51

Ik zou even in je eerste bericht zeggen dat je alleen leuk commentaar wilt en geen rijtechnische opmerkingen Phia . Dan hoef je je verhaal niet steeds weer opnieuw te vertellen .

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 18:28

Anoukie schreef:
Ik zou even in je eerste bericht zeggen dat je alleen leuk commentaar wilt en geen rijtechnische opmerkingen Phia . Dan hoef je je verhaal niet steeds weer opnieuw te vertellen .

Sommige kijken foto's/video's en lezen niet verder
Bepaalde opmerkingen over rijstijl doen er niet toe en daar ging het ook niet om. Was wel duidelijk dacht ik zo! Lezen is voor sommige errug moeilijk.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:24

Volgens mij hoef je toch ook geen heel topic door te lezen op HAW voor je een reactie plaatst, het gaat toch juist om de foto's/het filmpje ?

De opmerkingen die geplaatst zijn, zijn volgens mij goed bedoeld en ook nog eens nuttig. Dus waarom dat meteen afkappen? Dan zou ik er eerder voor kiezen om in het 1e topic te zetten dat je geen commentaar wilt, dat is alles wat ik wil zeggen .

Sorry voor het offtopic.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 00:22

Als er niks bij had gestaan, wat weet je dan over het paard? Niks.
Als je wat over het paard leest dan weet je waarom de aanleuning niet goed is. Dan weet je ook waarom ze niet op een been reageert. Je weet dan ook dat het paard weer in balans moet leren lopen.
Het filmpje was van een les, dus een les is om wat te leren en te verbeteren.

Anoukie schreef:
Dat onderbeen viel mij ook al op op het filmpje. Ondanks dat je zoveel inwerkt met je been, is de reactie van het paard nogal lauw .

Deze opmerking van jou was dus overbodig

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:08

Phia, het is toch een goedbedoelde tip? Zelfs bij een paard dat alles nog moet leren is het beter om maar 1 keer een wat sterkere beenhulp te gebruiken dan de hele tijd met je been te zitten kloppen.
Dan weet het paard op den duur niet meer wat nu een sterke beenhulp is en wat niet. Dat heeft niets met ervaring van het paard te maken, sterker nog, voor een paard met minder ervaring is het zelfs nog belangrijker dat je meteen de juiste beenhulp geeft. Je kan er dan imo beter een zweepje bijnemen dan 4 keer achter elkaar te proberen.

Verder vind ik het ook erg knap van je dta je het magere zielige merrietje dat ze was, in enkele maanden tijd van haar een doorvoede,rustig onder het zadel lopende merrie hebt gebracht

Verder rijd ik volgens een ander systeem dan dat waarin Nelly Abenes lesgeeft, dus ik ga geen commentaar daarop geven

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:20

Lager tempo is niets mis mee, maar houdt haar wel actief (dat mis ik op het filmpje) en schakel veel, dan wordt de aanleuning vanzelf beter.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:31

PhiaBink schreef:
Als er niks bij had gestaan, wat weet je dan over het paard? Niks.
Als je wat over het paard leest dan weet je waarom de aanleuning niet goed is. Dan weet je ook waarom ze niet op een been reageert. Je weet dan ook dat het paard weer in balans moet leren lopen.
Het filmpje was van een les, dus een les is om wat te leren en te verbeteren.

Anoukie schreef:
Dat onderbeen viel mij ook al op op het filmpje. Ondanks dat je zoveel inwerkt met je been, is de reactie van het paard nogal lauw .

Deze opmerking van jou was dus overbodig

Ik ga het nog 1 x proberen helder te maken. In jouw 1e post, waarmee je dit topic bent gestart, staat he-le-maal niets vermeld over dit paard. Niet waarom de aanleuning niet goed is en waarom ze niet op het been reageert etc.

Logisch dat je dus daarop commentaar krijgt, aangezien dat duidelijk naar voren komt op het filmpje. En geloof me, niet iedereen op Bokt is op de hoogte van de geschiedenis van jouw paard!

Men is ook niet verplicht om eerst een heel topic door te lezen (zeker op HAW niet) voor men een reactie geeft. Als je dit soort reacties niet wilt, moet je er dat gewoon in je 1 bericht meteen bijzetten. Zoals ik 3 reacties geleden ook al aangaf .

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:33

wauw, gaaf paard zeg... degene die erop zit, iets meer met je kuiten drijven en niet zo schoppen.

Groetjes

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:11

Mssn ben ik dan één van de weinigen die wel de reactie's van een topic doorleest, zodat ik niet tig keer hetzelfde zeg en/of vraag. Maar goed, dat daargelaten.

Ontopic:
Ik vind het er toch goed uit zien, knap wat je al bereikt hebt. Je weet waaraan gewerkt moet worden, dus dat komt vast goed.
Ik vind het echt een leuk paardje!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:14

Zo Phia dat ziet er netjes uit hoor! Heb je twee van die beeldschone witte dames

Suzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:57

Fijn dat je merrie al zo vooruit is gegaan. Ziet er ontspannen uit.
Tuurlijk mag het nog best wat flitsender, maar dat zal met de tijd vast wel komen.
Ben trouwens benieuwd naar de trainingsmethoden van Nelly Abbenes.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:13

euhm..
komt deze merrie bij van een pension iemand vandaan?
ik heb namelijk het idee dat ik haar ken van een meisje op clubs..
hij was eerst van haar moeder..
en ze heeft nogh een paard obsession..?
ze heet sabine als ik het goed heb!
xx wen

jespie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:37

Leuk filmpje.... Maar wat hebben jullie een Superrrrrr mooi huis.wooow me ouders waren helemaal verliefd en ik trouwens ook maar wanneer doen jullie met dat programma mee want wij kijken daar altijd naar. en wat ga je dan doen met de paarden. egt mooi die ene kampioen Zodeju

mooi huis hoor

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 00:45

wendiiY schreef:
euhm..
komt deze merrie bij van een pension iemand vandaan?
ik heb namelijk het idee dat ik haar ken van een meisje op clubs..
hij was eerst van haar moeder..
en ze heeft nogh een paard obsession..?
ze heet sabine als ik het goed heb!
xx wen

Dat klopt! Zij verzorgde Furia.

Kloppen met mijn benen is bij 1 klein stukje te zien dat ze uit draf viel. Ik heb lange benen en die lange benen hebben moeite om goed te kunnen drijven bij een klein paard. Ik kom er niet bij. Ik rij geen wedstrijden meer en bent dat ook niet van plan. Het gaat erom dat het paard lekker gaat lopen.
Ik rij een paard dat ik niet ken of goed ken in het begin zonder zweep of sporen. De video's zijn genomen in het eerste kwartier van de les. Later heb ik een zweepje erbij gepakt en liep ze beter.

Het zijn kleine stukjes video. Het zijn moment opnames!!!!!!! Als het filmpje een uur duurde dan zag je dat ze op laatst als een trein liep.

jespie schreef:
Leuk filmpje.... Maar wat hebben jullie een Superrrrrr mooi huis.wooow me ouders waren helemaal verliefd en ik trouwens ook maar wanneer doen jullie met dat programma mee want wij kijken daar altijd naar. en wat ga je dan doen met de paarden. egt mooi die ene kampioen Zodeju

mooi huis hoor

Ik begrijp je even niet?

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:25

Citaat:

wat een toeval!!
maar heeft zij furia dan zo verwaarloosd?
xx xx xxx

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 00:55

wendiiY schreef:
Citaat:

wat een toeval!!
maar heeft zij furia dan zo verwaarloosd?
xx xx xxx

Nee zij niet. Ze deed haar al een tijdje niet meer.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:54

Zo zo, die ziet er onder het zadel opeens een stuk anders uit! Ze ziet er goed uit Phia!

En hoe gaat het met Famosa? En de huizenverkoop?

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 23:38

Dank je!
Huizen verkoop gaat goed. We hebben 2 kopers voor ons huis.
Met Famosa gaat het onwijs goed. Ze is nog steeds slank en nog steeds moeder overste. Furia heeft te veel respect voor haar.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:37

Ha die Phia!

Sorry dat ik nu pas reageer, maar onze comp deed raar en de muis was kapot (had al eerder met veel moeite een reactie getiept en toen flipte de muis weer..en toen lukte t me niet...vaag verhaal).

Maar ik vind t er echt goed uitzien! Wat is Furia veranderd zeg! Je herkent haar bijna niet meer terug!

Fijn dat met Moos ook alles goed gaat! En met het huis! Zou eens tijd worden dat het nu toch echt verkocht wordt, want jij moet naar Belgie! en snel graag een beetje

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:44

Mooi beessie;)

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:18

AnnaBabs schreef:
Ha die Phia!

Sorry dat ik nu pas reageer, maar onze comp deed raar en de muis was kapot (had al eerder met veel moeite een reactie getiept en toen flipte de muis weer..en toen lukte t me niet...vaag verhaal).

Maar ik vind t er echt goed uitzien! Wat is Furia veranderd zeg! Je herkent haar bijna niet meer terug!

Fijn dat met Moos ook alles goed gaat! En met het huis! Zou eens tijd worden dat het nu toch echt verkocht wordt, want jij moet naar Belgie! en snel graag een beetje

We doen ons best!!!!! Het liefst gaan we morgen.
Henk zit nu voor een paar dagen in Roermond en ikke heel snielig alleen in Spierdijk