Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tenemieken

Re: Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:42

mooie foto's
paardje gaat goed op stang en trens en zeker voor de eerste keer.

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:48

Ziet er super netjes uit Mies! Zeker voor de eerste keer.
Ik vind dat je heel netjes zit ondanks je af en toe wat te ver achterover zit.
Suc6 volgende week zaterdag zie je dan wel denk ik

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:52

Ga je alleen met stang en trens rijden omdat je hem niet tegoei onderin krijgt ????

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 00:24

Maayke schreef:
Erg leuke foto's!!!

Over dat achteruit hangen heb ik ook gedaan echt onzettend vervelend..had ik mooie foto's van me paard me paard liep mooi maar ik zat niet mooi..me instructriese zei; je moet zeg maar me een "hips" beweging maken...dus als waren lichtelijk omhoog hipsen..maar niet staan..hoop dat je me begrijpt..en er misschien wat aan heb..bij mij heeft het heel erg geholpen..maar toch het blijft moelijk

Ik denk niet dat mn instructrice daar blij mee zou zijn, ik moet juist altijd stil eraan zitten, niet zelf gaan duwen enzo. Soms lukt het me wel, maar nog niet altijd.
Noeki schreef:
Ga je alleen met stang en trens rijden omdat je hem niet tegoei onderin krijgt ????

Waar haal je dat vandaan?? Ik heb dat nergens gezegd hoor, misschien goed lezen? en wat is tegoei?

@ jess, dank je

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:33

Noeki schreef:

Michelle77 schreef:
Dit is de eerste keer dat Olivier en ik met stang en trens rijden.
We wilden even kijken hoe hij erop reageert.

Vind het er super uitzien! Je hebt echt een mooie houding! En idd, die laatste foto

Is de achterhand eigenlijk ook sterker te maken?

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:09

Op een paar kleine dingentjes na, vind ik het er erg goed uitzien.
Wat een paard, geweldig, vind het een leuke combi, zeker wel!
Jaloers

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:59

Ik vind zeker dat ie het super oppakt.
Voor het plaatje zou het wel mooier zijn als je je bovenarmen nog iets meer af laat hangen.

Succes!!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:46

Perlina schreef:
Noeki schreef:

Michelle77 schreef:
Dit is de eerste keer dat Olivier en ik met stang en trens rijden.
We wilden even kijken hoe hij erop reageert.

Vind het er super uitzien! Je hebt echt een mooie houding! En idd, die laatste foto

Is de achterhand eigenlijk ook sterker te maken?

Het zou schelen als iedereen goed zou lezen!

Bedankt voor je compliment. Ik ga die laatste foto zeker uitprinten en ophangen!

De achterhand sterker maken is heus te doen, maar het is niet in een paar lessen te doen. Misschien is sterker niet het goede woord, maar actiever. Hij heeft hele ruime gangen, dus daar ligt het niet aan. We schakelen gewoon heel veel tijdens het rijden en we proberen om zn achterhand er steeds meer onder te krijgen, zodat ie korter wordt. Maar het kost hem en mij heel veel moeite. Als mn instructrice erop zit gaat het een stuk makkelijker, maar ja, ik heb niet voor niets les van haar!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:47

Iris82 schreef:
Voor het plaatje zou het wel mooier zijn als je je bovenarmen nog iets meer af laat hangen.

Succes!!

Hoe bedoel je dat precies? Lager of losser of zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:04

Jaa Michelle, zo wil ik Ollie echt zien lopen!

Ziet er echt heel goed uit, ook lekker bij elkaar, en niet meer zo laag. Je weet hoe ik erover denk

Gaat helemaal goed komen!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:24

Michelle77 schreef:
Iris82 schreef:

Succes!!

Hoe bedoel je dat precies? Lager of losser of zoiets?

Je hebt de neiging om je armen iets te strekken dus, ik denk dat ze bedoeld dat je je bovenarmen wat rechter naar beneden laat "hangen", en de hoek in je ellebogen kleiner wordt, richting 90 graden ongeveer. Ik weet niet zeker of ze dat bedoeld, maar dat wat ik omschrijf zou het plaatje wel nog iets mooier maken, denk ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:27

Yep, dat was precies wat ik bedoelde!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:45

Michelle77 schreef:
Dit is de eerste keer dat Olivier en ik met stang en trens rijden. We wilden even kijken hoe hij erop reageert.

We hebben de laatste tijd ontzettend veel gewerkt aan zn oprichting. In mn profiel zie je ook duidelijk foto's waarbij hij te diep loopt. De laatste tijd gaat dit gelukkig steeds beter en hij wordt ook steeds compacter en verzamelder, maar ik moet zeggen dat ik er echt moeite mee heb om m bij elkaar te rijden. Hij is ook zo onwijs groot en lang

Ik wil helemaal geen ruzie ofzo , maar als je hem daarom met stang en trens gaat rijden . Waarom moet je kijken hoe hij er op reageert ? Als het lekker met een gewoon bitje gaat ??
Nja sorry hoor maar ik ben nog al tegen zo bitten als je ze zomaar voor niks gebruikt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:13

Wat dacht je ervan dat ze straks Z gaat starten?

Hoe doe jij dat, gewoon direct op je eerste Z wedstrijd, hup stang er in en gaan met die banaan? Terwijl het beest er niet aan gewend is!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:24

Heey Michelle,

Het ziet er super uit hoor!!!
Verwacht ook Dat je zeker met het Dressuurfestijn toch wel Z1 Start!!!
(wel ff oefenen op vlaggen en doeken langs de baan dan komt het helemaal goed!!!)

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:33

Dressuurfestijn?? Ik word nieuwsgierig

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:35

ind jullie heel mooi lopen samen:D Mooi diertje met mooie gangen en je zit er erg netjes op:D Ga zo door

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:01

lijkt me inderdaad best vermoeiend om hem goed aan het werk te krijgen. Dus ik vind het erg knap van je dat hij er zo mooi bij loopt

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:12

Citaat:
Ik wil helemaal geen ruzie ofzo , maar als je hem daarom met stang en trens gaat rijden . Waarom moet je kijken hoe hij er op reageert ? Als het lekker met een gewoon bitje gaat ??
Nja sorry hoor maar ik ben nog al tegen zo bitten als je ze zomaar voor niks gebruikt...

PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP !!!!

Pffff wat een zeikerds zitten er toch soms tussen

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:37

Hoihoi,

Ik vind het er erg goed uitzien, al best mooi bergop (voor mijn oog dan, maar ik vond het mooi!)

Zo te zien ben je op de goede weg.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:41

ShannaY schreef:

Hoe doe jij dat, gewoon direct op je eerste Z wedstrijd, hup stang er in en gaan met die banaan? Terwijl het beest er niet aan gewend is!

Je moét niet met S&T starten als je het Z bereikt hebt hoor, al wordt daar al te vaak vanuit gegaan. Maar goed, die keuze maakt ieder voor zich. Ik vind het plaatje er lekker uit zien, de opmerkingen over de achterhand zijn al meerdere keren gemaakt. Ik zou wel proberen de activiteit van de achterhand eerst nog meer te verbeteren voordat je de Z in gaat, ze zijn daar vaak nogal streng in.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:44

Noeki schreef:

Misschien wist je nog niet dat je met s&t moet rijden als in de klasse Z terecht bent gekomen, maar dan weet je het nu En aangezien TS al M2 is met 4 winstpunten, komt de Z toch al dichtbij. Dus dan begrijp je vast ook dat het handig is om een keer te proberen hoe het paard daarop reageert.
Ohja, als je geen ruzie wilt, kun je beter deze smiley niet gebruiken, dat komt een beetje banketstaaf over

edit:
Had het vorige bericht nog niet goed gelezen, net pas. Maar heb eens een beetje gezocht, je mag in de Z1 nog wel gewoon met een trens rijden?
Neemt niet weg dat ik hier geen begrip voor heb hoor

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:56

Je mag zeker weten gewoon met trens rijden, pas in de ZZ-licht wordt de S&T verplicht. Toch opvallend dat er nog steeds zulke misverstanden zijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:06

patos schreef:
ShannaY schreef:

Je moét niet met S&T starten als je het Z bereikt hebt hoor, al wordt daar al te vaak vanuit gegaan. Maar goed, die keuze maakt ieder voor zich. Ik vind het plaatje er lekker uit zien, de opmerkingen over de achterhand zijn al meerdere keren gemaakt. Ik zou wel proberen de activiteit van de achterhand eerst nog meer te verbeteren voordat je de Z in gaat, ze zijn daar vaak nogal streng in.

Ik vermeld volgens mij ook nergens dat het in de Z verplicht is met stang en trens te rijden. Maar omdat het vanaf de Z mag lijkt het voor de hand liggend dat deze ruiter dat dus wel van plan is, aangezien ze M2 is.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:13

@ShannaY, dat zei je ook niet letterlijk. Wel heb je het over een eerste Z wedstrijd en het meteen gebruiken van een S&T, mijn vorige post was ook niet direct op jou van toepassing