Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stormpiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:04

Ik ben het helemaal met Silver12 eens Echt super leuke Bonte Knolliewollie

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:05

ik vind ook dat als de pony er plezier in heeft, en de ruiter niet te zwaar is, je nog best op zo'n shet kan rijden. de pony ziet heus niet dat iemand te lang is hoor!

hele leuke pony trouwens, en ik zelf doe precies het zelfde.

met mijn shet fok ik nu ook, en heeft ze inmiddels haar eerste veulen. daardoor is ze ook een tijd met zwangerschapsverlof geweest, en daardoor ben ik nog steeds aan het inrijden. maar in de toekomst gaat m'n neefje erop

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:08

Tinkerbell is 94cm..
Lies is misschien te lang maar zeker niet te zwaar
en Tink heeft er reuze lol in!
+dat je een klein kind niet een jonge pony in moet laten rijden..

collendoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:09

Ik vind het er geleldig uitzien! hoe groot is de ruiter eigenlijk? en de shet!?

Ik vind het er helemaal niet storend uitzien! overal is het gewoon lekker ontspannen!.. Super toch

Chocopasta

Re: Tinks training als kinderpony is begonnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:11

Aaah wat een geweldig lief ding

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:14

collendoorn schreef:
hoe groot is de ruiter eigenlijk? en de shet!?

Lies is volgensmij 167cm
Tink is 94cm..

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:23

Ik vind het geen gezicht! Maar de pony ziet er leuk uit. Het meisje ook hoor hihi. Maar ik bedoelde de combinatie. Fijn dat ze hem wel wil inrijden want dat kun je beter niet aan kleine kinderen overlaten.
Er ligt trouwens een mooi zadeltje op!!

collendoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:27

Ik zou die shet groter schatten haha!

en ik vind het er nog steeds grappig uitzien;)

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:29

Ag ik stap af en toe ook nog op een chat van +/- 98 cm, ben zelf ook 1.67.

Hoe oud is Tinks?

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:31

Jaa klopt Zussie,,

Ze is nu een jaar of 7..

Het zit echt heel wiebelig als je een groot stevig paard gewend bent..

De beugels zijn al korter dan ik normaal gewend ben, rijd met een dressuurzadel nl.. En op deze manier kan ik beter mijn balans vinden op haar om haar zo min mogelijk in de weg te zitten,,

Ik heb al best vaak op haar gezeten met wandelen.. Zo zonder zadel enz.. En ong. 3 keer in de bak met al het tuig,, Dit was dan de eerste keer buiten.. Tweede keer is ook al geweest en vandaag mocht mijn neefje (aan het touwtje) een buitenritje maken.. Ze is erg slim en heeft dingen snel door.. Zeg maar een "opstappen-en-wegrijden-pony".. Nog geen stap verkeerd gezet..

Deze lente mag ze naar Dennis van Dennis hier op bokt.. Krijgen we een klein mixje van Tinkerbell en Dennis,,

En met mennen hebben we ook al een beginnetje.. Het menbitje is er al..

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:34

agh wat zielig hoe durf je op dat shetje je bent veel te groot echt dit is niet normaal hoor ga op een grotere pony of op een paard

grapje hoor ik vind het er geweldig uitzien

_Lady_lover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:36

Noeki schreef:
horsewisper schreef:
Als ze haar voeten uit de beugels doet ka nze meelopen en heeft ze geen pony nodig.

Wàt gemeen

Ziet er super leuk uit
Beugels kunnen best wel korter Maar voor de rest dikke lol !!
Super lief schetje !

Het is niet gemeen, maar het is de waarheid geeftoe.
Iedereen geeft zijn mening dus zij mag dat ook.

Verder leuke foto's

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:40

De foto's worden op itnernet geplaats en nederland heeft een vrije meningsuiting. dus mag ik die ook uiten Kan je me een penny vinden of niet, dan maar penny, ik heb bij deze niet gezegt dat ik haar te zwaar vind, dat is niet uit mijn mond gekomen maar ik vind haar gewoon weg te groot. Zoek een klein ruitertje en ga mennen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:42

Sorry ik vind het gewoon echt niet kunnen.

Wel een hele leuke pony zeg, heel mooi bont en een ontzettend aansprekend hoofdje

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:44

Wat een leuke shet, lekker koppie zit erop
Zou je beugels wel wat korter doen ze zitten nu wel erg lang

Wespel78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:46

horsewisper schreef:
Als ze haar voeten uit de beugels doet ka nze meelopen en heeft ze geen pony nodig.

Is makkelijk als hij er vandoor vliegt, kun je mee remmen
Ik vind het ook serieus geen gezicht....Het beestje zal het best kunnen dragen maar het ziet er gewoon niet uit, maar goed dat vind ik van de meeste shetruiters Ben blij dat die van mij 1.72 is

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:05

Hier dus de mede-eigenaresse van Tinkerbell
horsewisper schreef:
De foto's worden op itnernet geplaats en nederland heeft een vrije meningsuiting. dus mag ik die ook uiten Kan je me een penny vinden of niet, dan maar penny, ik heb bij deze niet gezegt dat ik haar te zwaar vind, dat is niet uit mijn mond gekomen maar ik vind haar gewoon weg te groot. Zoek een klein ruitertje en ga mennen.

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat Lies te groot is (en het is inderdaad geen gezicht ), het is ook echt niet de bedoeling dat Lies er regelmatig op gaat rijden o.i.d..
Maar Tink is wel een groene pony, er zit net een beetje een rem, gas en stuur op, verder kent ze nog niets. We hebben genoeg kleine ruitertjes om erop te rijden, neefjes en nichtjes. Maar die zijn allemaal niet ervaren genoeg om ze zomaar op een net zadelmakke pony te zetten. Dus doet Lies even het begin, en daarna mag ze lekker kinderpony zijn, en ze zal ook in het tuig beleerd worden.
Voor ze kinderpony wordt willen we dus wel dat ze netjes alles kent, dat lijkt me later ook fijner voor de pony.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:41

Dat het een groene pony is en nog zadelmak gemaakt moet worden is zeer zeker geen excus om er iemand op te zetten die zo verschrikkelijk te groot is.

Mijn hengstje van 84 cm, die zeker kwa karakter niet makkelijk is, is ingereden door een meisje van 7 jaar, dat pas 2 jaar op paardrijden zat op de manege. Ze zijn vanaf september aan het rijden en kunnen nu zelfs al samen een sprongetje maken.

Dus te zeggen dat hij nog zadelmak gemaakt meot worden en dat kinderen dat niet kunnen dus daarom maar iemand er op zetten die mee kan lopen vind ik nog net zo erg als er gewoon op hobbelen en absoluut geen excus.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:45

Daarnaast zal deze pony echt niet fijn te rijden voor die kinderen omdat deze pony nooit de normale been hulpen leert. De ruiter kan geen eens beenhulpen geven omdat ze er neit bijkan.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:04

Tja, wij nemen dat risico niet om er gelijk een klein kind op te zetten, ben veel te bang dat er wat gebeurt. Zeker omdat we nu 's winters geen bak ter beschikking hebben, in een bak is toch wat veiliger.

De ruiter kan gewoon haar bovenbenen aandrukken en dan reageert ze ook hoor.
En een paardje van 84 cm is wel een heel verschil. Dat is nog een behoorlijk stuk kleiner, en hij is (ik heb even op je site gespiekt) ook aardig wat luxer. Bovendien is Tinkerbell wel groen, maar al wel wat ouder, Tink is nu 7.

Ik geloof absoluut niet dat de pony eronder lijdt, ze is vrolijk en gaat met veel plezier een ritje maken.

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:10

oef ik ga het nu toch echt zeggen ik vind je veels te groot Maar ik snap ook wel dat je hem inrijdt omdat kleineren kinderen dat niet kunnen, maar laat hem als ie klaar is die kinderen er lekker op rijden

Verder vind ik het een hele leuke pony

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:16

Ach dat gezeur dat ze er te groot voor is, ik hoop dat ze dat zelf ook wel door heeft. En als er nou niemand anders is die dat beestje in kan rijden, wat is het probleem dan? Waar ik wel even om moest grinnikken is de bokriem. Als je je voeten uit de beugels doet, loopt die pony toch gewoon onder je vandaan .

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:18

dat gezeur is toevallig mijn mening, en tsja als je ze op bokt zet dan zeggen mensen wat ze ervan vinden

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:22

Het ziet d'r inderdaad niet uit Maar verder is er niks zieligs aan ofzo, als die pony écht niet wil had ie niet zo vrolijk gaan lopen met haar erop lijkt me.. Lief paardje! Lekker wollig!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:25

ge-wel-dig heb heerlijk kunnen lachen om de foto's
is dit trouwens in puttershoek zelf, dacht t huis met al dat blauw te herkennen

vind het alleen maar super verstandig om de pony zo aan alles te laten wennen voordat er kleine kindjes op komen te zitten