Ivaan en ik@work tijdens oud en nieuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:07

Even aan je houding werken, dan komt het helemaal goed

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:23

hoi emma,

probeer je handen te ontspannen. ik weet dat je heel netjes kan zitten, maar nu lijkt het of je het forceert snap je wat ik bedoel?
probeer je handen te ontspannen, niet vastzetten, meebewegen met de mond.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:47

Ga mee met de rest, als jij zelf ontspant doet het paard het vast ook veel meer, nu lijkt het echt zo gedwongen als iets.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:56

@milo: ja ik snap het...zal erop letten
@Astragirl: Ik snap wat je bedoeld en ook hier zal ik op letten

Bedankt voor alle tips...en blijf ze vooral geven

MissCaroline

Re: Ivaan en ik@work tijdens oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:00

met al het commentaar zownbeetje eens hoor! en nog even over die thermolaarzen!,, je paard voelt niet alleen je kuit bijna niet meer, het is ook levensgevaarlijk voor jou! ik weet dat ze lekker warm zijn, k heb zelf ook! maar ik rijd er niet meer mee omdat ze veel te breed zijn en je ermee in je beugels kan blijven hangen!!! gelukkig is dit bij mij nooit gebeurd maar op de manege waar ik rijd is dit dus wel bij een jongetje gebeurd,, geen prettige afloop kan ik je wel vertellen,, hij viel met zn hoofd naar de rand van de binnebak,, heel zn hoofd lag open,, verdere details zal k maar niet vertellen, te erg voor woorden gewoon, en daarbij was k daar niet zelf bij dus k heb het gelukkig niet gezien, maar mijn toenmalige instructrice gaf hem ook les, en k heb het verhaal van haar gehoord,
dus nu zijn bij ons thermolaarzen tijdens het rijden ten strengste verboden!!! k wil je niet bang maken hoor!!

maargoed dan weet je het maar!:P

Btw leuk paardje!!

Liefs, MissCaroline

ellen12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:33

ik ben het enz met OrissE_GipsY en niet zo ver uithet zadelkomen

Anika_Ses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:39

uhm.. Je zet je handen erg vast ongeveer op het zadel, je dwingt je (mooie btw ) paard naar beneden en dat zie je op sommige foto''s ook wel dat ie zijn/haar hoofd gaat kantelen om er onder uit te komen! probeer vanuit die achterhand de ontspanning op te zoeken en daarna een mooie aanleuning te vinden! Je handen iets hoger in een knik en relaxer gaan zitten en alles komt goed!! ( dat was ook je eigen commentaar )

Succes!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:21

@MissCaroline: oke ik zal het proberen morgen
@lovejewel:Is goed

Cieltje90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:01

hoihoii

Afbeelding

Ik vind dat je op deze foto g0ed kan zien dat je je bors naar voren drukt, en je ''kont'' naar achteren drukt.
Dan krijg je een beetje een rare zit.
Gewoon in het zadel zitten ziet er mooier uit, wel iets de borst naar voren, maar niet zo ver dat je rug heel hol word.
Je handen idd ietsje hoger en je hakken meer naar beneden
verder ziet t er leuk uit..mooi paard!

Liefs cilia

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:26

Haha thanx(zo is het ook meteen wat duidelijker voor mij...met de foto erbij...) Ik zal erop letten

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:33

Ik ben t met Cieltje90 eens, je hebt een eendjeshouding. Ikzelf heb dat ook gehad, maar nu ben ik er vanaf. Je moet dan voor je gevoel HELEMAAL achterover leunen, maar voor de mensen die naar je kijken zit je dan gewoon rechtop. Ik heb er lang op moeten oefenen maar nu zit ik weer netjes. Veel succces!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:35

hmm...oke....ik vond het ook raar om dit te zien moet ik zeggen...ik krijg namelijk in mijn manege les altijd te horen dat ik te rechtop zit(ofzow )

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:38

Dan zit je waarschijnlijk helemaal stijf, je bent dan te erg bezig met rechtop zitten (gespannen rug, armen en schouders) je moet dan proberen je schouders "los" te laten, dan zit je al een stuk mooier

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:39

ja maar dan ga ik dus zo zitten

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:43

Je houding is idd erg slecht, zoals velen voor mij hebben gezegd.

Als tip zou ik daarvoor geven:
Stop even met zelf rijden en ga alleen nog onder begeleiding rijden.
Eerst continue aan de longe en dan zonder teugels en beugels - alleen houding oefenen. Zodra dat beter gaat met teugels en dan weer gewoon rijden onder begeleiding....

Je kan wel zelf vrij stappen, zonder te proberen om aan de teugel te rijden - gewoon ontspannen.
Laat mensen even foto's maken...

Als je houding niet goed is, dan hinder je je paard heel erg, dus is dat echt nr 1 om te verbeteren en te oefenen.

Je denkt dat je niet gespannen aan het rijden bent, maar dat ben je wel. Door je borst zo naar voren te drukken en je kont naar achter, je armen geforseerd naar beneden en de polsen in een knik gedwongen = helemaal spanning - hoe kan je paard dan ontspannen lopen?
snap je?

succes!

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:53

Mensen...zoals ik al eerder heb gezegd..normaal is mijn houding niet zo bagger...dus dit vind ik niet echt heel leuk als dit gezegt wordt...lees dan eerst ff goed...we waren ook allebei enorm gespannen door het vuurwerk enz...ze is pas 5 en ik rij haar ook nog niet zo lang! Oke...nu wil ik geen gezeur meer hebben over mijn rug of armen...ik heb het aangegeven en jullie ook...dus nu iets anders oke:S(sorry als dit banketstaaf overkomt)

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:00

Is het de bedoeling dat je 2 verschillende user-ids hebt?
Sweet_ilvana en ook Gilraen????

Zie btw ook alleen maar foto's van jou en het verzorgpaard.
De eigenaar of eigenaresse weet dat je haar paard op internet zet
neem ik aan...
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 06-01-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:02

Ik kon niet meer bij gilraen....vandaar...maar inmiddels heb ik mijn w8woord weer terug...vandaar

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:06

Leuk paardje.
Heb niet veel verstand van technische dingen moet zelf nog aan me houding werken dus daar geef ik geen commetaar op maar met veel oefenen kom je er wel

groetjes

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:11

Haha oke...das mijn idee dus ook:P

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:22

Gilraen schreef:
Mensen...zoals ik al eerder heb gezegd..normaal is mijn houding niet zo bagger...dus dit vind ik niet echt heel leuk als dit gezegt wordt...lees dan eerst ff goed...we waren ook allebei enorm gespannen door het vuurwerk enz...ze is pas 5 en ik rij haar ook nog niet zo lang! Oke...nu wil ik geen gezeur meer hebben over mijn rug of armen...ik heb het aangegeven en jullie ook...dus nu iets anders oke:S(sorry als dit banketstaaf overkomt)

sorry hoor, maar je kan me echt niet wijs maken dat je "normaal" correct op je paard zit.
Als je gespannen bent is het meestal iets erger, maar een heel groot verschil kan het niet zijn!

Misschien alleen maar beter dat je dan het nog iets erger doet dan normaal, valt het dus meer op en kun je daarvan leren.
Je doet het onbewust...

Misschien eens wat foto's laten maken als je niet gespannen bent.

Dat je paard 5 jaar is en haar nog niet zo lang rijdt is echt geen goed excuus.
Als je houding niet goed is kun je echt het paard vern**ken hoor. Het paard kan zich daardoor verkeerd ontwikkelen.

Het is echt niet iets om licht over na te denken...

sterkte

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:25

Ik vind je houding niet echt super, maar dat zei je zelf ook al
Verder mooi paardje

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:27

Doe ik dat dan? Nee!!! En dan kan ik je het niet wijsmaken...maar de mensen die mij kennen weten dat het zo is...kijk maar in me profiel of in deze topic voor andere foto's viewtopic.php?f=10&t=508761&start=0&st=0&sk=t&sd=a

En ik wil geen gezeik over paard verneukene enz...want mensen die mij zien rijden op minder poedersuiker momenten zeggen dat ik goed en netjes rij! En ook de eigenaresse en mij instructie zegt dat...dat zeggen ze niks voor niks...of wel soms!:@

*edit: En bij die topic vooral naar beneden scrollen naar de stills

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:17

Ik snap zelf ook wel dat het dom was om ze hierop te plaatsen...maar toch vind ik dat het wel wat liever mocht:S Maja...ik zal wel gek zijn

sjimmeltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:28

OrissE_GipsY schreef:
nee het hoeft niet subtieler, ik typ er toch achter ( sorry dat ik het zeg ) dusja, maar ik vind een houding gewoon erg belangrijk, als je zelf niet in balans zit, kan je dier niet in balans lopen, een goede houding is al het halve werk.... kijk wat ze met het commentaar doet moet ze natuurlijk helemaal zelf weten.

ik bn het best wel met je eens.. je handen zou je zelf ook al meer kunnen dragen natuurlijk.. en dat zei je zelf ook al.. maar..ook alweer net zoals ze al zeiden.. als jij realaxter op je paard zit zal hij/zij dat ook wel worden. en het ziet er een stuk beter uit! voorderest leuk beestje!