Kantjes Aniek, Melody's Charme, en Janton @ springwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 16:55

Ja klopt sharonalover , ben idd goed terrecht gekomen

laurence

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:00

heel leuk:D het zijn hele mooie paardjes
greetz

SjAnnepAn

Re: Kantjes Aniek, Melody's Charme, en Janton @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:02

Leuke foto's Vera!

Aniek springt altijd lekker hoog, ofniet?

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:15

@ Anneloes op Anniek : Het ziet er netjes uit, weinig op aan te merken behalve dat je beugels makkelijk 2 gaatjes omhoog kunnen, zo heb je weinig steun. Netjes voor een beginner !!

@ Tessa op Janton : Ziet er best aardig uit, waar je nog aan kan werken : Handen laag op de manenkam en naast elkaar houden. Springen is netjes.

@ ? op Melody : Aan deze dingen valt nog te werken : Teugels korter, dan hoef je je handen niet op het zadel te houden en dan rij je veel minder gespannen. Druk je hakken meer uit en hou je tenen naar binnen, dit zijn kapstokjes.. Verder kunnen je beugels gerust een gaatje omhoog, dan heb je meer steun.
Laatst bijgewerkt door Maxielover op 05-01-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:20

@Chan, ja ze springt er mooi ruim overheen
@maxielover, bij je 3e @ staat er niks

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:24

Maxielover schreef:
@ Anneloes op Anniek : Het ziet er netjes uit, weinig op aan te merken behalve dat je beugels makkelijk 2 gaatjes omhoog kunnen, zo heb je weinig steun. Netjes voor een beginner !!

@ Tessa op Janton : Ziet er best aardig uit, waar je nog aan kan werken : Handen laag op de manenkam en naast elkaar houden. Springen is netjes.

@ ? op Melody : Aan deze dingen valt nog te werken : Teugels korter, dan hoef je je handen niet op het zadel te houden en dan rij je veel minder gespannen. Druk je hakken meer uit en hou je tenen naar binnen, dit zijn kapstokjes.. Verder kunnen je beugels gerust een gaatje omhoog, dan heb je meer steun.

@ VeraA : Ik moest telkens ff terug kijken naar de foto's voor het commentaar wat ik erop wou geven, en dan editte ik het bericht weer om het commentaar op te schrijven. Daarom was daarnet die enalaatste leeg, snappie ?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:34

Ik snap het
Maar ik had mijn beugels tijdens het springen al 2 gaten korter, en dat zat behoorlijk, ehm ja hoe zeg je dat, kort

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:46

Maxielover: klopt was vergeten om ze korter te maken

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:34

bedankt voor de tips en reacties ik zal er zeker aan gaan werken de volgende keer!!!

@Rilla; heb sinds kort kabel internet dus nu kan makkelijker even op bokt kijken

@Jaggie; klopt, vond het moeilijk mijn knieen aan te klemmen, dit komt mede omdat ik met een dressuurzadel heb gesprongen

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:05

veraA schreef:
Ik snap het
Maar ik had mijn beugels tijdens het springen al 2 gaten korter, en dat zat behoorlijk, ehm ja hoe zeg je dat, kort

Hihi wil je niet weten hoe kort ik zit met de springles... Soort van jockeyhouding !!! Maar het zit heerlijk... Dus je kan je beugels echt nog wel een gaatje omhoog doen hoor, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:21

Tja, het is eigenlijk al gezegd. Anneloes had de beugels korter moeten doen, dan heeft ze een steviger beenligging voor springen. Ze blijft mooi dicht bij het zadel en vouwt in, eigenlijk heel mooi, dat wordt nog wat als ze het echt leuk gaat vinden. Wel moet ze dan de handen mee naar voren durven laten komen, want nu hindert ze met een vastgezette hand. Je kijkt ook naar beneden, dat kan ene stop bij een gevoelig paard veroorzaken, houd daar rekening mee. Altijd ver voor je uit kijken, kin omhoog! Paardje heeft trouwens een geweldig techniek, mag ook wel gezegd worden.
Tessa gaat teveel staan. Staan is geen verlichte zit. Probeer meer bij je zadel te blijven. Alleen bij de afzet mag je staan. Handen kunnen naast de paardenhals mee naar voren komen zonder de ellebogen uit te steken... Je trekt wel een mooie holle rug, zoals dat hoort en kijkt goed naar voren.
Jij: Dat eerste sprongetje zou perfect zijn, als je ook nog even voor je uit had gekeken. Op de foto "hyper" zie je dat je rechtop blijft in het lichtrijden of verlichte zit, weet niet wat het is. Als je daar iets je gewicht voor de loodlijn had gebracht, waren je handen ook naar beneden gekomen en had je beter in kunnen werken op de lagen in de mond van het paard, waardoor het hoofd weer wat zou zakken en de bewegingen weer goed onder controle te krijgen zijn. Onthoud dat als je paard druk wordt bij het springen, je zelf daar geen acht op moet slaan. Gewoon je verlichte zit volhouden en figuurtjes rijden om de controle weer te hervatten. Overgangen rijden kan ook goed helpen en dat echt een paar paasen dit en een paar passen dat, niet door laten denderen in 1 gang. Ik heb van jou sterk het vermoeden dat je drijft met je hak, die veel meer uitgedrukt moet worden bij verlichte zit/springwerk. Je mag je voet ook wat verder in de beugels schuiven, zodat je echt met de bal van je voet op de beugel rust. dit, omdat je bij springen veel meer op de beugels steunt dan bij dressuur. Tenen uitsteken vvind ik nooit een probleem als je dan je kleine teen maar opwipt, want dat geeft een ferme onderbeenhouding, altijd wenselijk bij springen, en niet drijft met je hak of achterkant van je kuit, maar met de boven binnenkant van de kuit (net onder je knie). Je kijkt niet genoeg voor je uit. Dit is bij springen helemaal belangrijk, omdat , heb ik al gezegd, het een stop kan veroorzaken bij een onzeker paard.
Maar wel een leuk beeld van wat jullie dan op zo´n middagje doen. Ga zo door!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:25

Leuke foto's!

Ik vind jou en Melody een leuke combi!

chanouklover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:39

silverxxhein schreef:
Jaja hier de fotografe die op dat grote paard heeft uitgestapt (en uit dr broek is gescheurd met opstappen jaja)

Vond het hardstikke leuk !
Meiden doen het netjes, vooral omdat het meer dressuurmiepjes zijn als springruitertjes. Als jullie weer gaan springen geef maar een gil, dan sta ik weer met de digi in mn handen
(Máár vera, dan moet je hem niet weer vergeten he )

MissPerfect, klop idd maar af, jeweet maar nooit.
Ik zou het ook wel knap vinden als je Aniek-acties altijd kan uitzitten, hihih

Tips:
Anneloes, lekker meegeven, handen uits meer naar voren en wat met je bips uit het zadel, én naar voren kijken!
Vond het trouwens nog heel knap van je, voor de 1e keer

Tessa, RELAAXXXXXX, lekker meegeven

Vera, uhmmm..

SElenaaa
whaha ik kwam weer even op bokt en wat zag ik staan jou naam
noujaa. je nickname
sorry moest even (a) *marèl

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:04

@Chanouklover, silverxxhein is yentl hoor

@Lusitana, bedankt voor je post met weer behoorlijk wat tips . Mel was écht heel erg druk, en ik vind het dan nog heel lastig om haar een beetje rustig te krijgen, maar bedankt voor je tips . Ik drijf nu inderdaad nog een beetje met mijn hak, maar dat weet ik en ik ben druk bezig dat te veranderen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:11

leuke paardjes!! alleen dat springt toch niet lekker, met een dressuurzadel??
groetjes

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:25

Arieskuh schreef:
leuke paardjes!! alleen dat springt toch niet lekker, met een dressuurzadel??
groetjes

Ik heb er geen last van, maar ik spring dan ook niet extreem hoog. Denk dat het bij sprongen van 1 meter of hoger wel gaat irriteren ja

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:36

ik heb ook al eens een meter of nog wat hoger gesprongen met een dressuurzadel, gaat prima, maar dat ligt net aan wat je gewend bent denk ik

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:07

bedankt voor de tips iedereen! de volgende keer als ik ga springen ga ik er zeker op letten.

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:10

leuke foto's en leuke paarden

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:37

Bedankt voor de reacties