Rijfoto´s van Jelle! (fries)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilovejuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:48

Mooie fries, en mooie nieuwe spulletjes
Commentaar: Je rijd hem alleen wel een beetje diep ( sorry asl het al gezegd is, ik zocht niet het hele topic door te lezen )

MarijkeBun

Re: Rijfoto´s van Jelle! (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:59

cruesli schreef:
thanx voor jullie reactie

dat ik mn handen op sommige foto's vastzet, kan wel kloppen. Op sommige momenten maakt hij zich zo vreselijk sterk, dat dat de enige mogelijkheid is om hem niet onder me vandaan te laten rennen.
En dat ik mn hakken uitdruk is dus een gevolg van zwaarder in het zadel zitten om hem bij me te houden.

en als laatste het te diep rijden is ook juist de bedoeling! dat neusje rijdt ik er straks wel weer uit, maar hij moet eerst de bedoeling snappen en mooi nageeflijk worden voordat ik dat eruit kan rijden

Zeker een leuk paard en een leuke combi. je hebt het al goed voorelkaar, maar.....

Paard hoort eerst je hand op te gaan zoeken(aanleuning), dus neusje eruit en dan pas ronder.als je de juiste aanleuning hebt, dan komt de nageeflijkheid vanzelf. niet eerst rond. hij loopt nu voor het plaatje te gespannen in zijn bovenlijn en druk zichtzelf teveel op (vind ik). probeer je hand van je af te rijden en laat je paard je hand volgen.

succes

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:02

cruesli schreef:
thanx voor jullie reactie

dat ik mn handen op sommige foto's vastzet, kan wel kloppen. Op sommige momenten maakt hij zich zo vreselijk sterk, dat dat de enige mogelijkheid is om hem niet onder me vandaan te laten rennen.
En dat ik mn hakken uitdruk is dus een gevolg van zwaarder in het zadel zitten om hem bij me te houden.

en als laatste het te diep rijden is ook juist de bedoeling! dat neusje rijdt ik er straks wel weer uit, maar hij moet eerst de bedoeling snappen en mooi nageeflijk worden voordat ik dat eruit kan rijden

sorry maar dit snap ik niet...diep rond en laag kan inderdaad erg goed zijn voor het paard. maar dit paard ontspant niet in zijn rug en voor aanleuning moet de achterhand eerst actief zijn. het paard moet eerst actief aan je been zijn en dan behoort het paard zelf je hand op te zoeken. vandaaruit kun je weer verder. nu dwing je het paard in een houding, ofwel in de krul getrokken. dit is niet de manier om aan leuning te verkrijgen...laat staan ontspanning

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:18

idd eerst voorwaarts, dan nageeflijkheid vragen, anders krijg je juist dat diep lopen.

Haffreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:43

monteaura schreef:
Ziet er leuk uit maar

Afbeelding

druk je je hakken wel extreem uit, bij andere foto's ook, hierdoor ga je snel te licht zitten en is het moelijk om netjes hulpen door te geven, denk ook aan je piano handjes!

Lekker ding hoor, die fries van je!

Ben ik het helemaal mee eens en je fries Wauwie echt een lekkerding moet je echt super trots op zijn

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:11

Mooi paard zeg! en gaaf shabrak idd! Je drukt zoals gezegt idd je hakken wel erg ver uit, ook vind ik dat je hem in stap wel erg in de krul hebt, de draf foto's zien er naar mijn idee netter uit, iets meer opgericht.
Succes met het in de bak rijden! probleem hebben wij ook gehad nadat ik star 9 maanden op verharde weg heb gestapt. Lastig is dat draven in de bak dan inneens! haha
Groetjes

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:14

fallstar schreef:
Succes met het in de bak rijden! probleem hebben wij ook gehad nadat ik star 9 maanden op verharde weg heb gestapt. Lastig is dat draven in de bak dan inneens! haha
Groetjes

goh.. we hadden eerst niet eens een bak, dus ik ging meteen de 3de keer met hem de straat op en de bossen in en dan is het errug wennen voor hem om ineens in de bak én op de hoefslag te moeten lopen!

Esprie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:15

noekiejj schreef:
Ik ga mee met het commentaar wat al gegeven is....niks meer op aan te merken
verder leuk friesje hoor!

Idd..ook een leuke shabrak.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:16

cruesli schreef:
goh.. we hadden eerst niet eens een bak, dus ik ging meteen de 3de keer met hem de straat op en de bossen in en dan is het errug wennen voor hem om ineens in de bak én op de hoefslag te moeten lopen!

Bij ons hebben we een binnenbak (jippie) maar met dus erg enge achterdeuren met grote ramen, heb de eerste 2 weken met om z'n nek gehangen om er niet af te vallen dan beetje rijden. was ook nog is rond oud en nieuw dus dat is nog een extra excuus om lekker te steigeren.. Maf dier

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:13

sammie_44 schreef:
Leuke fries. Alleen doordat je je handen vast zet kan hij er van voren niet uitkomen met zijn benen in het lopen. Kijk maar eens: friezen horen kniebewegingen te hebben en deze lukt het niet zijn voorbenen eruit te rijden waardoor die stijf loopt. Probeer dus wat lengte in zn hals te krijgen, dan wordt het beeld mooier en loopt ie lekkerder.

sorry dat verhaal snap ik even niet....friezen hoeven niet persee knie actie te hebben.... en trouwens als je meer lengte in de hals hebt, krijg je geen knie actie.... wel zou je kunnen proberen het paard goed over zn schouder te rijden zodat ie na verloop van tijd hier soepel in wordt en meer ruimte kan maken van voren, met voorwaarde dat je paard goed op het achterbeen is, dit kan met veel schakelen e.d. dat weten jullie ook allemaal wel...vond dit wel wat een vaag verhaaltje soory hoor :S

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:26

HEj
Ik heb ook een paardje, van 4,5 jaar oud die heeel erg onder me vandaan wil lopen, onder de galop, en behalve dat is hij ook nog overal bang voor Mijn commetaar was altijd, handen losjes en diep zitten, veel controle heb je met je zit.
Ik weet écht hoe moeilijk 't is, maar als hij dan harder wil lopen, zet 'm dan weer in stap.
't Kan een hele tijd duren, bij mij ook, en bij mij is het nóg niet perfect, maar 't heeft wel veel effect
Ik hoop dat 't gaat lukken hoor.
PS Heb je wel eens geprobeert te longeren(alle energie eruit gooien) en dan pas rijden?
Veel succes

cruesli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:13

heyitsme schreef:
sammie_44 schreef:
Leuke fries. Alleen doordat je je handen vast zet kan hij er van voren niet uitkomen met zijn benen in het lopen. Kijk maar eens: friezen horen kniebewegingen te hebben en deze lukt het niet zijn voorbenen eruit te rijden waardoor die stijf loopt. Probeer dus wat lengte in zn hals te krijgen, dan wordt het beeld mooier en loopt ie lekkerder.

sorry dat verhaal snap ik even niet....friezen hoeven niet persee knie actie te hebben.... en trouwens als je meer lengte in de hals hebt, krijg je geen knie actie.... wel zou je kunnen proberen het paard goed over zn schouder te rijden zodat ie na verloop van tijd hier soepel in wordt en meer ruimte kan maken van voren, met voorwaarde dat je paard goed op het achterbeen is, dit kan met veel schakelen e.d. dat weten jullie ook allemaal wel...vond dit wel wat een vaag verhaaltje soory hoor :S

haha ja ik moest ook hartelijk lachen om het stukje dat een fries kniebewegingen hoort te hebben!
ik heb wat foto's geplaatst van Jelle bij itp onder 'even voorstellen', daar loopt hij helemaal los, dus wordt nergens gehindert, maar no way geen knie-actie te zien, zo loopt hij nou eenmaal!
dus als je geen verstand hebt van friezen, zeg dan niks!
Commentaar is prima, maar dan wel onderbouwd, beschaafd en wetend waar je het over hebt!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:13

Nikki_jimmy schreef:
HEj
Ik heb ook een paardje, van 4,5 jaar oud die heeel erg onder me vandaan wil lopen, onder de galop, en behalve dat is hij ook nog overal bang voor Mijn commetaar was altijd, handen losjes en diep zitten, veel controle heb je met je zit.
Ik weet écht hoe moeilijk 't is, maar als hij dan harder wil lopen, zet 'm dan weer in stap.
't Kan een hele tijd duren, bij mij ook, en bij mij is het nóg niet perfect, maar 't heeft wel veel effect
Ik hoop dat 't gaat lukken hoor.
PS Heb je wel eens geprobeert te longeren(alle energie eruit gooien) en dan pas rijden?
Veel succes

Dat vantevoren longeren zal ik eens proberen, goede tip, thanx!