Commentaar: Je rijd hem alleen wel een beetje diep ( sorry asl het al gezegd is, ik zocht niet het hele topic door te lezen
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) cruesli schreef:thanx voor jullie reactie
dat ik mn handen op sommige foto's vastzet, kan wel kloppen. Op sommige momenten maakt hij zich zo vreselijk sterk, dat dat de enige mogelijkheid is om hem niet onder me vandaan te laten rennen.
En dat ik mn hakken uitdruk is dus een gevolg van zwaarder in het zadel zitten om hem bij me te houden.
en als laatste het te diep rijden is ook juist de bedoeling! dat neusje rijdt ik er straks wel weer uit, maar hij moet eerst de bedoeling snappen en mooi nageeflijk worden voordat ik dat eruit kan rijden
cruesli schreef:thanx voor jullie reactie
dat ik mn handen op sommige foto's vastzet, kan wel kloppen. Op sommige momenten maakt hij zich zo vreselijk sterk, dat dat de enige mogelijkheid is om hem niet onder me vandaan te laten rennen.
En dat ik mn hakken uitdruk is dus een gevolg van zwaarder in het zadel zitten om hem bij me te houden.
en als laatste het te diep rijden is ook juist de bedoeling! dat neusje rijdt ik er straks wel weer uit, maar hij moet eerst de bedoeling snappen en mooi nageeflijk worden voordat ik dat eruit kan rijden
monteaura schreef:Ziet er leuk uit maar
druk je je hakken wel extreem uit, bij andere foto's ook, hierdoor ga je snel te licht zitten en is het moelijk om netjes hulpen door te geven, denk ook aan je piano handjes!
Lekker ding hoor, die fries van je!
en je fries
Wauwie echt een lekkerding moet je echt super trots op zijn
fallstar schreef:Succes met het in de bak rijden! probleem hebben wij ook gehad nadat ik star 9 maanden op verharde weg heb gestapt. Lastig is dat draven in de bak dan inneens! haha
Groetjes
we hadden eerst niet eens een bak, dus ik ging meteen de 3de keer met hem de straat op en de bossen in en dan is het errug wennen voor hem om ineens in de bak én op de hoefslag te moeten lopen!
noekiejj schreef:Ik ga mee met het commentaar wat al gegeven is....niks meer op aan te merken
verder leuk friesje hoor!
cruesli schreef:goh..we hadden eerst niet eens een bak, dus ik ging meteen de 3de keer met hem de straat op en de bossen in en dan is het errug wennen voor hem om ineens in de bak én op de hoefslag te moeten lopen!
sammie_44 schreef:Leuke fries.Alleen doordat je je handen vast zet kan hij er van voren niet uitkomen met zijn benen in het lopen. Kijk maar eens: friezen horen kniebewegingen te hebben en deze lukt het niet zijn voorbenen eruit te rijden waardoor die stijf loopt. Probeer dus wat lengte in zn hals te krijgen, dan wordt het beeld mooier en loopt ie lekkerder.

Mijn commetaar was altijd, handen losjes en diep zitten, veel controle heb je met je zit.
heyitsme schreef:sammie_44 schreef:Leuke fries.Alleen doordat je je handen vast zet kan hij er van voren niet uitkomen met zijn benen in het lopen. Kijk maar eens: friezen horen kniebewegingen te hebben en deze lukt het niet zijn voorbenen eruit te rijden waardoor die stijf loopt. Probeer dus wat lengte in zn hals te krijgen, dan wordt het beeld mooier en loopt ie lekkerder.
sorry dat verhaal snap ik even niet....friezen hoeven niet persee knie actie te hebben.... en trouwens als je meer lengte in de hals hebt, krijg je geen knie actie.... wel zou je kunnen proberen het paard goed over zn schouder te rijden zodat ie na verloop van tijd hier soepel in wordt en meer ruimte kan maken van voren, met voorwaarde dat je paard goed op het achterbeen is, dit kan met veel schakelen e.d. dat weten jullie ook allemaal wel...vond dit wel wat een vaag verhaaltje soory hoor :S
Nikki_jimmy schreef:HEj
Ik heb ook een paardje, van 4,5 jaar oud die heeel erg onder me vandaan wil lopen, onder de galop, en behalve dat is hij ook nog overal bang voorMijn commetaar was altijd, handen losjes en diep zitten, veel controle heb je met je zit.
Ik weet écht hoe moeilijk 't is, maar als hij dan harder wil lopen, zet 'm dan weer in stap.
't Kan een hele tijd duren, bij mij ook, en bij mij is het nóg niet perfect, maar 't heeft wel veel effect
Ik hoop dat 't gaat lukken hoor.
PS Heb je wel eens geprobeert te longeren(alle energie eruit gooien) en dan pas rijden?
Veel succes