Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Clitia schreef:Ik heb het idee dat het 'n beetje lastiger is dan sommige mensen suggereren. Hoofd omhoog houden is leuk, maar ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat. Eerder dat de ruiter daardoor goed naar voren getrokken wordt en dus makkelijker afgeworpen wordt.
Ik neem aan dat je 'm in gaat houden als anderen je voorbij komen crossen. Misschien dat hij 't geen probleem vindt rustig te blijven lopen, maar jouw getrek niet op prijs stelt?
Als dat 't zou kunnen zijn, probeer dan die andere paarden te negeren, en gewoon door te blijven rijden zoals je eerder al reed.
Maar ik denk dat de beste oplossing toch een grote bek is. Tegen die gekken die je in crosstempo inhalen. Parkeer dat paard maar dwars op 't pad, zodat ze wel moeten stoppen. Het liefst zo'n noodstop dat de ruiters een mooie salto richting de modder maken. Het is niet voor niets "etiquette" dat je andere paarden in stap inhaalt.
Wat M3isSi3j zegt over gaan staan in de beugels van 'n zadel met hoge zitting, vind ik nogal twijfelachtig. Met een hoge zitting moet je wel hoog gaan staan wil je geen klap op je stuitje van die zitting krijgen. Dus deze tip vind ik eerder vragen om verwondingen voor/tijdens/na de val, in plaats van een oplossing.
RoWyGo schreef:Bedankt iedereen voor de tips, ik ga ze uitproberen. En wat betreft het goed genoeg rijden om uit te zitten, In principe zit ik hem bijna altijd uit, ben er in 2 jaar nog maar 2 keer afgevallen, en één keer dus door zo'n soort actie. Dus in principe heb ik hem goed onder controle, maar dit is lastig.'
bedankt!
Als ie maar met jou bezig is iig.RoWyGo schreef:Biepje schreef:tjonge, dat vind ik echt een moeilijk probleem, ik zou het echt niet meer weten... je hebt er ook duidelijk last van (duh, als je er afvalt)
*gaat er verder over nadenken*
hahaha dankje.. Ik zit ook met smart te wachten op tips waar ik wat mee kan! Vorige reacties kon ik ook gedeeltelijk wat mee natuurlijk, maargoed. Laatst ging ik dus crossen met een vriendin, en toen heb ik het probleem weer aan den lijve ondervondenZe haalde me dus in, dus ik wilde mn paard nog meer aansporen om dus haar weer in te halen, maar toen lag ik ineens in t gras met mn paard naast me. gaat zo snel, kan het ongeveer niet meemaken!
sandr0 schreef:
dus moet je niet crossen maar gecontroleerd rijden!! ten alle tijden je paard onder controle hebben en houden en niet de situatie opzoeken waarin t in jouw geval dus verkeerd gaat.