Mijn pony is zoow slooooom...!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:34

sorry voor het foutje hier boven(druiven) dat moet drijven zijn

JADEKE

OranVera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:36

je moet juist minder been geven. En dan per been sternger zijn. Maar zoals je al zei dat hij daar niet erg goed op reageerde. Dus probeer het dan eens met heel goed belonen.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:04

idd, het belonen wordt negen van de tien keer vergeten... mensen vinden het zo vanzelfsprekend dat het paard het allemaal wel doet! (ga ik weer...)zorg dat hij het leuk gat vinden, lekker veel variatie, verschillende dingen doen, maak het leuk voor hem, dan gaat hij zich ook wel meer inzetten. en ook voor de beloning natuurlijk.

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:16

Halloooowtjuhzz! Ik heb vandaag weer gereden op Banjer ging al stukken beter !! en elke keer als hij wat goed doet beloon ik hem hoor !!!!!! Maar ik moet hem ook te tijd gunnen, want hijs is nog niet zow lang beleerd duszz... nog bedankt voor jullie tips !! -xxx-mij en vette lebber Banjer!!

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:22

okey, ik wil me er toch nog even mee bemoeien :p mijn verzorgpony is al een stukje ouder en al even beleerd, en mijn paard ook. Ik merkte dat hoe vaker ik serieus ging rijden en dingen herhalen, hoe vervelender ze het vonden. *en nu niet denken waar slaat dat op bij mijwas het zo * op ene gegeven moment, ging mijn vriendin oop de pony rijden, en ik op het paard, ik werd er namelijk te groot voor...
sinds de kerstvakantie rijden we nu bij de buren in de binnenbak, en hebben we met een andere vriendin die daar haar pony heeft gereden. toevallig waren wij alleen met zn 3en in de bak, en toen zijn wij een aantal spelletjes gaan doe :::

taliho, (iedereen staat bij een letter. eerst moet je een heel rondje stap tot je weer bij de letter bent, niet dravnen of stilstaan, dan moe je een volte rijden. als je weer bij je letter bent, moet je qandraven, niet stappen of galoperen, dan moet je volte rijden, als je dan weer bij je letter bent, ga je galloperen, en dan wie het eerste na de galop bij zijn letter is, heeft gewonnen..
daarna gingen we tikkertje doen, dan moet je soms heel hard, en kort bochten, en ze werden heerlijk los en ontspanne, en konden de meest vreemde bochtjes maken!!! en we hadden een loL! wij alle 6!!
annemarietjekoek-koek hebben ook wel gedaan, hele goede oefening om je paard stil te laten staan, en voorwaarts te rijden.!! ( 1 moet met neus tegen de bak rand aan staan, anderen moeten hem aftikken en als degee die hem is omkijkt, moet iedereen stilstraan... )
het werk gaat veel beter als jhe af en toe eens plezier maakt, en je moet niet altijd wililen werken! weest bereid van je plannen af te wijken als je merkt dat die pony daar die dag niet voor in de goed bui is! ga eens lol maken!!

lachen is gezond, voor iedereen.. en probeer helemaal niet op je paard te gaan zitten als je zelf druk bent, en zenuwachtig, voor bijvoorbeeld een toetsweek op school, maar ga eens met hem vrijspringen, of latas hem los in de bak, en laat hem lekker gaan! vinden ze heerlijk

zo dit was mijn *wijze??? * uitspatting van vandaag

xx sanne

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 17:27

heeeey sanne !! heel erug bedankt voor je tip !! dat zal ik cker eens gaan proberen met mijn vriendin !! (haar pony is ook beetje koppig) -xxx- mij en lebber Banjer

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:30

anderen ook bedankt voor jullie tips hoooor !!!!!!!!!!! maar dat van Sanne vind ik we grappig !! kusszz mij en lebber banjer

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:47

:D

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 21:03

Heeeeeeeey !! Heb vandaag weer gereden ... je raadt het nooit...... maar hij was hyper actief !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! was heel leuk om te rijde zow met een wat snellere pony haha !! heb ook voor het eerst een klein sprongetje geprobeerd.. dat vond ie helemaal super !! vet geinig was dat .. nou dit was mijn verhaal !! doeii doeii (K) -xxx- mij en lebbur Banjer

polak

Re: Mijn pony is zoow slooooom...!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:54

Ik denk ook al zijn sporen niet de morhode..dat je toch beter kan bedinnen met kleine spoortjes om het alleen aat te geven waneer die door moet lopen veel longeren en wandelen.En dan op een geven moment niet meer met de sporen te rijden en dan gewoon met hulp aangeven met je kuiten helpt ook meestal kuithulp. Of met stem een btje boos worden..

GR

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:41

Ik zou hem of wat haver geven ofnmet een spoortje rijden!

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:05

sporen vind ik neit helemaal de oplossing, maar 1,2,3 keer aandrijven is meer dan genoeg en dan een tikje met je zweep erbij.
heel consequent blijven ermee, dus niet de ene keer niet de andere keer wel.
en ook met longeren laten doorlopen.
en eventueel haver.

XxLisannexX

Re: Mijn pony is zoow slooooom...!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 22:00

Heeeeeeej Mensen !! Ik heb geen problemen meer met rijden ik heb steeds geprobeerd hem te laten weten dat ie vooruit moet inplaats van stil staan, en hem achter zijn beste vriend aan gereden, DAT HEEFT GEHOLPEN!
Het rijden gaar nu prima hij is heel erg voorwaarts.. ik zit sinds kort met hem op de pony club en dat gaat ook goed!
Nou dit was het.

KuzZ My en Lik Banjer!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:36

Maxjuh schreef:

lees de eerstgeschreven reactie even... sporen zijn er om hulpen te verfijnen, niet om mee te drijven....

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:52

Ik heb hem niet met sporen gereden!! Dat doe ik niet! hij kan het zonder ook wel leren!!! duss... Merrieveulen wat begin je nou over sporen!! dat staat tohg helemaal niet in mijn bericht?!?!?! nou goed.. ik heb hem ZONDER sporen gereden en hij doet het nu SUPER !!

xxx Lisanne xxx Banjer xxx

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:51

merrieveulen schreef:
Maxjuh schreef:

lees de eerstgeschreven reactie even... sporen zijn er om hulpen te verfijnen, niet om mee te drijven....

zoals je ziet reageerde ik op Maxjuh. je hebt al geschreven dat het beter gaat, dus dat lijkt me dan duidelijk, toch?

volgende keer even lezen voor je zo tekeer gaat...

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:04

Ow.. Sorry... !!! Maar ik d8 dat je het tegen mij bedoelde.. Sorry !!
Volgende keer zal ik beter lezen Doeiii

kuzz mij & lik banjer

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:34

Okidoki!!! in ieder geval wel fijn dat het beter gaat, waarschijnlijk begrijpt hij de hulpen ook gewoon beter nu?

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 11:35

ja de hulpen snapt hij nu wel, want eerst moest ik 20 keer aanspore voor die in draf ging ofzo, en nu maar 1 keer!! Ik heb ook tegen mijn vriendin gezegt : Zo hé ! ook wel eens fijn om zo'n voorwaarts beestje onder je kont te hebben, inplaats van zo'n slome!! toen moesten we allebei vet lachen. Maar ik zal vanmiddag weer even gaan rijden, en even een klein sprongetje nemen, want ik zit sinds kort met hem op de ponyclub, en heb woensdag avond dus springles! Heb er wel zin in om weer even te gaan rijden.

Doeii Doeii xXx Mij xXx Banjer xXx

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:53

waarschijnlijk is dat dan gewoon het probleem geweest, hij kende de betekenis van de hulpen niet. wel fijn dat het nu zo goed gaat.

XxLisannexX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:55

JepzZ !! Zeker weten