Stermerrie @ longeerwerk & vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:51

hoi leuke foto's hoor. mooi beestje ook.
wel oppassen met de modder en de peesjes, kan schuren.
mss is het een idee om met springen een drafbalkje voor de hindernis te leggen, zo help je haar om er goed bij te lopen en hoeft ze zelf niet zo te denken waar ze af moet gaan.
succes met oefenen!

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 17:54

Hoihoi, dankje .

@ luxje:
En dat vroeg ik me zelf ook af, maar heb ze afgespoten inclusief benen dus hoop dat het zo goed is. Want peesjes af is toch ook niet goed?
En betreft die drafbalk, daar heb je gelijk in . Alleen het probleem is dat ik maar 3 balken heb van 2 meter. Ben al aan het rondkijken geweest maar nog nergens iets op de kop kunnen tikken van 4 meter .
Dus als iemand balken over heeft mag je me pm'en. Dat ze nog geschilderd moeten worden is geen probleem. Deze balken heb ik ook zelf gedaan .
En heb je toevallig ook nog tips om het springen op te bouwen met mij erop?

Ashley5760

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:53

Als je gaat longeren is het slim om je teugels te draaien en met de keelriem vast te maken en het bijzetten heeft zo niet veel zit, het moet veel strakker

Mayflower_

Re: Stermerrie @ longeerwerk & vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:06

Allereerst mooi beestje om te zien!
Alleen kan haar bijzet strakker, en probeer wat meer met stelling te werken. Dus aan de kant waar je haar longeert het touwtje iets strakker te zetten zodat haar hoofdje jou kant op komt. En idd een drafbalkje voor de sprong zetten.
succes

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:23

Bedankt .

Ik had haar vandaag gelongeerd met alleen bijzet onder, en dan wat strakker zodat ze laag op de loodlijn liep. En ging idd stuk beter, maar vaak als ze ontspande schrok ze van zichzelf en ging ze weer opgekropt lopen. Stelling vind ze erg moeilijk, heeft ze nog nooit geleerd en valt snel naar binnen. Maar je moet een doel blijven hebben om aan te werken . Zal over een tijdje weer foto's maken zodat je het verschil kan zien.