Ushara (v. Métall) alweer @ work in een nieuw setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SilenSilvano

Re: Ushara (v. Métall) alweer @ work in een nieuw setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:11

Leuke foto's zeg!
Lijkt best wel veel op mijn Metall wel grappig

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:14

Ramiro schreef:
Leuk beestje, ziet er goed uit voor die leeftijd. Heb zelf een Métall ruin, , is ook een superknollie
Veel plezier met je paardje

heb je foto's van je metall ruin? ben heel benieuwd!

@ blondesil(ofzo) heb jij ook foto's van je metall?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:21

Commentaar is al gegeven, dus dat doe ik niet

Leuk paard, ben benieuwd hoe ze in de toekomst zich gaat ontwikkelen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 12:03

geral schreef:
Commentaar is al gegeven, dus dat doe ik niet

Leuk paard, ben benieuwd hoe ze in de toekomst zich gaat ontwikkelen

ja ik ben ook heel benieuwd hoe ze over een paar maanden er uit ziet, ze heeft iig al een veel betere hals gekregen.

Misschien ga ik half februari een onderlinge wedstrijd rijden, maar we zijn eerst aan het oefenen met trailer laden.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:19

leuk paard!! Alleen doordat je je handen (op de meeste foto's) vast zet kan ie niet echt lekker bewegen. Zo ziet dat er in elk geval uit. Maar mooi paard en een mooie naam heeft ie ook een naam die begint met een U is zo moeilijk te bedenken.. een mooie iig Setje is ok mooi.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:34

supermooi setje! past goed bij m.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:28

Antoontje schreef:

Als t goed is hier twee fototjes van mijn Metall ruin Special S (omgedoopt naar Ramiro)

Afbeelding

Afbeelding
(onze eerste wedstrijd, niet officieel gewoon onderling concour)

Zie je familietrekjes

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 21:34

leuk paard ramiro!
het hoofdje lijkt volgens mij wel, maar ik kan het niet zo heel goed zien, foto's zijn een beetje klein.
maar wel een leuk paard!

@ de rest, bedankt voor de leuke reacties.

Spekky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:43

Waaaaah... Wat een mooi paard heb jij zeg!... Die 2e foto is écht supermooi!

Heb je haar net beleerd?... Ik vind dat je haar heel netjes rijdt...

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:47

@ spekky, nee ik heb haar niet net beleerd. Ze is dacht ik, in april ingereden en ik heb haar vanaf 23 september geloof ik.

caroline14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:52

ziet er leuk uit zie alleen dan je je hakken niet kan uitdrukken dresuur is lang zitten maat te lang kan ook he 1 gaatje korten en je hakken naar beneden en tenen naar het hoofd van je paard ook je handen iets hoger je elleboog moet in 1 on onderbroken lijn lopen van lelleboog naar hand naar bit dus zonder knik bij je hand

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:46

Antoontje schreef:
Ramiro schreef:
Leuk beestje, ziet er goed uit voor die leeftijd. Heb zelf een Métall ruin, , is ook een superknollie
Veel plezier met je paardje

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn metall Ik heb geen foto's van het rijden.

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:17

Ziet er netjes uit hoor!
Vind het een leuk beestje!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:08

Citaat:
Ik heb geprobeerd op mijn houding te letten, was heel moeilijk want mijn gedachten lagen meer bij het paard.

Soms is het niet zo erg om je houding wat te verwaarlozen om iets gedaan te krijgen, maar in jouw geval zit je met je houding het paard soms in de weg en dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Dus voor jou wil ik zeggen: denk wel steeds aan je eigen houding, dan gaat het paard ook beter bewegen, omdat het dan pas beter kan bewegen.
Ik zal het even per onderdeeltje doornemen:
Je moet echt proberen vooruit te kijken. Je hoeft niet naar beneden te kijken om te checken waar het paards hoofd zit. Het is helemaal niet belangrijk waar het hoofd zit. Als je de oren maar voor je hebt op een lijn (dan is het hoofd niet gekantelt), bij stelling en buiging de oogkas aan een kant ziet. Aan dat de halsspieren wat opbollen kun je zien of het paard enigszins in de buurt bij de loodlijn zit.
Op de tweede foto zit je zo naar het hoofd van het paard te kijken dat daarbij je binnenschouder naar beneden gaat en je binnenheup inknikt. Je stuurt zo je paard vrij sterk naar buiten al zou je geen been en teugelhulp gebruiken. Terwijl het paard in de goede galop is, waarbij zijn gewicht juist goed verdeeld moet zijn en eerder naar binnen dan naar buiten. Zelfs als je in een wending of op een volte zou zijn, dan draaien je schouders wel mee met de schouders van het paard (denk aan je koplampen op je borst die altijd voor het paard uit moeten schijnen), maar nooit ongelijk worden in hoogte ten opzichte van elkaar.
Je schouders en rug zien er zo op het eerste gezicht wel goed uit, behalve dan op die ene foto.
Je armen, het is al gezegd:Je onderramen vormen niet altijd met de teugel samen een lijn van bit tot elleboog.
Ze worden hier en daar stijf met naar beneden gedrukte handen.
Je polsen worden stijg gehouden en je handen dragen niet.
Breed zetten vind ik bij een jong paard niet zo´n probleem, als je het maar afwisseld met normaal als je voelt dat het contact elastisch is. Probeer je armen los te laten hangen vanuit de schouder, een duidelijke knik in je elleboog te nemen (ellebogen bij je zij houden, ervoor mag er achter nooit) en veel meer vanuit de polsen te werken en met je vingers.
Hand meer of minder sluiten, hand naar je toedraaien of van je af, dat soort summiere teugelhulpen.
Met je handen naar beneden drukken en met stugge polsen, maak je een paard dat stug wordt in de mond of bang voor het bit en achter de teugel gaat kruipen en je belemmert het afvloeien van beweging naar voren.
Je moet de impuls die je er in stopt natuurlijk niet meteen "doodslaan" door een stugge hand, maar begeleiden met een soepele hand.
Op foto drie lijk je met je volle gewicht aan de teugels te hangen (ik durf te wedden dat het niet zo is)omdat je kont zo achterin het zadel komt.
Probeer bij het lichtrijden niet echt te gaan staan. Blijf zo dicht mogelijk bij je zadel, neem je evenwicht een pietsje naar voren, je paard gaat immers naar voren en je wilt niet achterblijven...
En probeer zover mogelijk voorin het zadel te landen.
Zodra je lichtrijdt, gaan je onderbenen naar voren. Je kont zit achter de lijn van de voeten. Dat is een remmende beweging (denk aan de westernruiter die zo de sliding stop maakt!).
Probeer dus en midden in je zadel te zitten/landen en je hiel op de lijn van je heup te houden.
Soms helpt het even een rondje in verlichte zit te doen om je evenwicht beter boven je hiel te vinden en je knie mooi laag te krijgen en dan ga je vandaar uit lichtrijden, steeds rechter op.
Je zit op zich is, hoewel hier en daar ver naar achteren, mooi firm, bekken goed rechtop,
Je knie moet naar beneden wijzen, je bovenbeen dus vertikaler. Dit hangt samen met het onderbeen wat te ver naar voren komt. Als je je enkel meer op de loodlijn die door schouder en heup gaat krijgt, gaat je bovenbeen en knie ook zakken.

Ik heb het idee dat als je de neusriem er af zal halen, dit paard constant met opengesperde mond zal lopen. Je kunt een idee krijgen wanneer je teugelhulpen fijn genoeg zijn, door idd die neusriem er af te halen en zien of je de mond dicht kunt houden. Laat dat wel door en ander bekijken, want zelf moet je dus tussen de oren van het paard door naar voren kijken.
Ik heb wel het idee dat het paard wat vrijer durft te bewegen en zeker meer voorwaarts wordt gereden. Ik denk dat je de goede oefeningen met haar doet. Nu je houding nog, want echt, je belemmert haar hier en daar met je houding en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ik kijk uit naar de volgende foto serie.

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:35

Ik zie maar 3 fotows ofzo. maar die tweede galop foto vind ik echt super. Leuk paardje is het hoor.