mijn pony aan het trainen op de renbaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: mijn pony aan het trainen op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 02:47

@kyrkelover: Wat gaaaaaaaaaaf, die renbaan! Ik ben jaloers
Amigo zou dit helemaal geweldig vinden

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:11

hej kyrke lover
je paardje gaat wel hard maar denk eraan dat je zelf een stuur en rem houdt het leek in een bocht alsof je paardje zelf liever rechtdoor ging en je maar met moeite je paardje door de bocht kreeg.
als je je paardje iedere keer zonder moeite onder controle hebt dan is het leuk om met je paardje te doen ik heb een pony die zeker zou kunnen coursen op de renbaan en ook nog eens zou kunnen winnen qua snelheid maar ik laat hem niet lopen omdat de rem dan nogal eens zoek kan raken omdat hij maar blijft rennen.

je zegt hier ergens dat je je paard 2x per dag laat koersen en ze geen 2400m hoeft te rennen maar je laat het paard het wel tijdens de training doen omdat je paard perse door wil gaan.
je paardje is dus eigenlijk op die manier er gewend aangeraakt dat wanneer deze door wil rennen hij ook door mag rennen en dus gewoon over jou heen kan lopen door zijn wil door te drijven.

ik vind het leuk dat je je paardje het gunt om gewoon lekker te rennen maar zorg dat het niet gevaarlijk wordt voor jou en je paard en dat je paard niet boven jou komt te staan.
het is goed bedoeld advies en geen slecht bedoeld commentaar ik hoop ook zeker dat je er over nadenkt
en dat je goed weet wat je doet en gaat doen.
luister naar mensen die zelf renbaan trainingen doen en renpaarden hebben maar luister ook naar mensen die jou en jou rijstijl kennen en je kunnen helpen.

over jouw houding op je paard etc kan ik niks zeggen vanaf dit filmpje wat niet echt duidelijk is. in je vorige topic was het niet zo heel erg goed maar goed dat kunnen moment opnames zijn.

succes met je renbaan trainingen

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:22

ik train haar ook niet de hele week zo.
Ze loopt minstens twee keer in de week dressuur verder springt ze ook.
ook gaat mijn pony niet iedere week koersen 1 keer in de maand.
maar als ze nu zo goed zou lopen dat we voor het kampioenschap kunnen gaan loopt ze op het eind wat meer maar zeker niet iedere week.
ik kreeg harainderdaad de bocht niet door,dat kwam doordat ze in de eerst boch in de rechter galop zat,jah dat gaat ook een beetje in rengalop dus trokt ze naar rechts.
een pony wordt daar op de koers gemeten de kleinste ponys daar gaan rond de 40km p/h en de groote iets van 45/50 km p/h zo iets was het let daar niet zo op

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:37

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:38

Ik had je vorige topic ook al gezien,, maar ik denk toch echt dat je voor een ander paard moet gaan kijken.
Maar als je dit leuk vind en je pony kan het aan, is der nix aan de hand,

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:50

ik vind het er leuk uitzien hoor, voor zover ik het kan zien. Vond wel dat er kinderachtige reactie's waren gegeven in het vorige topic. hij gaat wel ontzettend hard zeg!

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:58

Whihi als ik dat zo lees van die snelheid van die pony's gaat mijn pony af en toe toch wel harder(ik heb dan wel een E-pony) ik be nog maar 3x naar buiten geweest met mijn pony en heb hem nooit helemaal los gelaten(te gevaarlijk)maar hij loopt al zo'n 60km per uur..
Hij is dan ook wel spring gefokt met als ouders wel wat racepaard er in(engels volbloed)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:16

heey vrouwke. ziet er leuk uit hoor. ik zie al wel een beetje vorderingen met je andere topic!! ik zeg goed bezig!

vind dat je het super doet, iedereen moet het leren, dat sommige mensen denken dat ze alles beter kunnen dan een ander trek je er niet veel vanaan (oude topic) ga lekker door waar je mee bezig bent, en je komt er wel.

ik zal met de tijd eventueel gaan kijken voor een grotere pony/paard. jij zal ook nog wel groeien denk ik

maar zolang je paardje en jij lol hebben? waarom.

succes ermee!!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:58

dit is ook neit zo'n groot paard, een groter paard maakt natuurlijk grotere passen, ik denk dat mijn (top) ook wel 60 haalt.
Verder leuk, als je maar wel de grens van jouw en je pony weet, en die ook aanhoud, want 't moet een hobby blijven Veel plezier

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:18

Het lijkt net of je helemaal niet stil zit? Ik weet niet precies hoe dat gaat met koersen, maar je moet toch wel een beetje stil boven je paard zitten?

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:27

Ziet er super uit !
Ik ben helemaal gek van racen en renpaarden
Wat voor ras is het ?

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:30

wat dat gaat hard! ziet er leuk uit!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:40

hey ziet er leuk uit joh! wie hebben die baan gemaakt dan? (wie van welke stal )

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:26

renstal van kempen is dezelfde pony jah en het is een welsch arabier
er zullen trouwens wel meer topics komen van af maart

fabske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:59

mijn paardje gaat nog harder als 60 km :S
erg hard :S

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:02

fabske schreef:
mijn paardje gaat nog harder als 60 km :S
erg hard :S

lijkt me sterk paarden in de koers gaan ongeveer zo hard

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:49

jah idd 't lijkt wel enorm hard, maar dat valt heel erg mee hoor, mijn paardje die gaat ook fantastisch hard, maar een goed grof paard zit toch wel op 60 p/h

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:24

niiki heb je er een stopwatch bij gehad dan