Ex-westernpaard @ dressuurwork met ANKY pad!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariz

Re: Ex-westernpaard @ dressuurwork met ANKY pad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:24

mooi anky pad
over het rijden: let wel op je hand houding, op veel foto's heb je ze ongelijk.
veel succes nog met omscholen van je paardje!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:24

Anoukie schreef:
Ik heb even de topics in je onderschrift bekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem daar fijner vindt lopen. Hij lijkt op deze foto's meer "gedwongen" naar beneden te lopen, je lijkt te stug in je hand. Ook lijkt hij op de andere foto's minder overbouwd dan op deze.

Foto's zijn en blijven een momentopname. Veel plezier en succes met de omscholing.

Hij loopt ook niet altijd even fijn. Hij heeft voor deze foto's twee dagen binnen gestaan ivm met het slechte weer en ik had om die reden ook twee dagen niet gereden. Overal waren enge bakkabouters en vuurwerk, dus ontspanning was ver te zoeken.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:25

staat en loopt hij op bijna elke foto verkeerd?
Ik heb het nu even ove de enige foto waa je er een zinnig oordeel over zou kunnen vellen omdat er nietmand op zit en dat is die net na het rollen.
Verder ga ik me er niet druk om maken. Ik ken em in real life en ik weet echt wel wanneer een paard overbouwd is en wanneer niet. Mijn Sokkie is het niet en weet dat het wel zo lijkt. Verder doe je er toch niks aan als het wel zo zoiu zijn.
[/quote][/quote]

Idd en al is hij overbouwd dat maakt niet uit, het gaat erom dat jullie plezier met elkaar hebben

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:26

MISTRAL94 schreef:
staat en loopt hij op bijna elke foto verkeerd?
Ik heb het nu even ove de enige foto waa je er een zinnig oordeel over zou kunnen vellen omdat er nietmand op zit en dat is die net na het rollen.
Verder ga ik me er niet druk om maken. Ik ken em in real life en ik weet echt wel wanneer een paard overbouwd is en wanneer niet. Mijn Sokkie is het niet en weet dat het wel zo lijkt. Verder doe je er toch niks aan als het wel zo zoiu zijn.

[/quote]

Idd en al is hij overbouwd dat maakt niet uit, het gaat erom dat jullie plezier met elkaar hebben
[/quote]

En dat hebben we zeker.. vooral belangrijk vind ik dat hij plezier heeft in zijn werk en dat heeft ie.. hij doet super goed zijn best en gaat graag aan het werk!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:28

Ik vind t heel knap hoor dat je m van western naar engels omschoolt.
Is een flink andere houding voor t paard, ik heb t idee dat ie zich een beetje hol maakt in de rug en daardoor er zo apart lopend uitziet...
Ik heb je andere topics gezien en daar loopt ie super!!!
Nee ga zo door, t zijn maar moment opnamens en het hoeft echt niet altijd goed te gaan!!!

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:05

Normaal hou ik niet zo van Quarters en Appaloosa's, maar deze vind ik wel erg mooi!
Ik vind dat het er keurig uitziet hoor! Zeker voor een paard dat eerst western reed!
Die foto na het rollen is leuk! Hij was zo mooi wit
X

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:19

Het ziet er wel leuk uit, hij blijft alleen te hoog in het kruis. Hij zou meer opwaarts mogen lopen. Pas op dat de teugels niet te lang worden en hij gaat hangen in je handen. Probeer met schakelen meer lossigheid en gedragenheid te creeeren.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:26

vind het super dat je je paardje van western naar dressuur probeert om te scholen. Ikheb je tweede topic gezien, daar liep hij echt super! Probeer dat volte houden!
Hoe gaan de lessen?

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:02

Leuke foto's!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:08

Hahaha leuk paard hoor!

Ik ga voortaan onder me foto,s zetten met eskradon,happy horse etc. dekje hahaha dat gedoe over die anky dekjes heb ze zelf ook wel maar omdat nou speciaal elke keer erbij te zetten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:26

Lydian schreef:
Hahaha leuk paard hoor!

Ik ga voortaan onder me foto,s zetten met eskradon,happy horse etc. dekje hahaha dat gedoe over die anky dekjes heb ze zelf ook wel maar omdat nou speciaal elke keer erbij te zetten.

Iedereen mag toch zelf weten wat voor titel ze een topic geven

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:27

baroen schreef:
Venetia schreef:
Baroen: ik denk dat de ruiter daar weinig aan kan doen, gezien de bouw van dit dier is het erg moeilijk hem op zijn achterhand te rijden!

@TS: waarom ben je overgestapt naar engels rijden eigenlijk?

wat een onzin... dat een dier overbouwd is, wil nog niet zeggen dat je hem zichtbaar op zijn voorhand hoeft te laten lopen... of dat je er niks aan kunt verbeteren

Klopt, dat hoeft geen probleem te zijn. Die achterhand is mijns inziens het probleem ook niet, maar zijn heel weke rug in combinatie met dat hoge kruis. Daarom zal het voor hem onmogelijk zijn zijn rug te gebruiken in een hoge hoofd-hals houding. Voor een fijn verende rug zal dit dier altijd wat lager moeten blijven lopen in aanleuning dan een paard met een geslotener bovenlijn (wat niet wil zeggen dat er niks meer kan verbeteren, dat bedoelde ik ook niet).

Maar zo heeft ieder paard wat, en ik vind het er vriendelijk uit zien!~
Mijn commentaar was ook positief naar TS bedoeld.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:17

Lydian schreef:
Hahaha leuk paard hoor!

Ik heb zelf ook niks met ANKY of wel merk ook het intresseert me eigenlijk niks.. Maar omdat er idd altijd zo bijzonder over gedaan wordt.. heb ik het ook vermeld.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:18

patsur schreef:
Hoe gaan de lessen?

Ik heb nog geen les..

Maar wil er binnenkort wel mee beginnen denk ik. (ik weet ook wel dat ik het niet alleen kan)

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:16

Whaaaa Sokkie !!

Mir,het dekje lijkt hier wel Oranje !!!
Maar het is echt knal geel!!
Jij houdt ook van vloeken he

Het is wel een varken hoor,die foto dat ie zo smerig is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:46

hehe een ANKY dekje? Vinnik nou niets voor jou (waar blijft de roze?) Het gaat denk wel lekker he? Doet je digi het weer? of heb je hem kunne jatten?

We moeten snel wer eens daten..!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:12

Luckey schreef:
hehe een ANKY dekje? Vinnik nou niets voor jou (waar blijft de roze?) Het gaat denk wel lekker he? Doet je digi het weer? of heb je hem kunne jatten?

Ja idd ik en ANKY wie had dat kunnen denken! Maare roze.. wie weet.. ooit En het gaat idd super.. ben zeer tevreden, ik moet idd weer eens naar luck komen kijken! Heb trouwens een nieuwe digi!!

xxalishakexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:44

Cool dekje ,lekker geel . Ook een mooi paardje Loopt wel nogal op de voorhand heb ik de indruk...
je eigen verbeterpunten heb je al aangegeven dus zeg ik niets meer
Leuke foto's!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:00

En hoe rijd je nieuwe broek trouwens mir??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:05

MirZam schreef:
Luckey schreef:

Ja idd ik en ANKY wie had dat kunnen denken! Maare roze.. wie weet.. ooit En het gaat idd super.. ben zeer tevreden, ik moet idd weer eens naar luck komen kijken! Heb trouwens een nieuwe digi!!

Vind die Lila van ANKY ook erg mooi maarre *katching*

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:14

Saskia9 schreef:
En hoe rijd je nieuwe broek trouwens mir??

Ja hij bevalt goed.. moet nog wel ff vormen opstappen is vrij lastig!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:15

Luckey schreef:
Luckey schreef:

Vind die Lila van ANKY ook erg mooi maarre *katching*

Ken ik niet.. hebbie foto??

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:06

Heb een lila Ankypad voor bij zien komen in het setjes topic, met Anky zelf ook in het lila

elmiran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:51

MirZam schreef:
@ elady.. Hij lijkt zwaar in de mond dat kan kloppen, dat heeft ie ook met tijden. Maar het valt mij erg mee. Verder ben ik ook veel bezig met schakelen om de achterhand alerter te krijgen. Hij is nu 7 is dus ruim 3 jaar western gereden en nu twee maandjes engels.. Kan niet verwachten dat meneer alles ineens perfect doet.
Belangrijk vind ik dat ie de beendruk accepteerd en de druk op het bit. Dat schijnt toch voor veel ex westernpaarden een moeilijk punt te zijn..

Hier ben ik het mee eens. Heb ook een ex westernpaard en rijd er nu een paar jaar al engels mee en nu pas een jaartje echt dressuurmatig. Heb haar een tijdje stil gezet en als ik nu echt dressuurmatig ga rijden accepteerd ze de druk op de teugel niet echt, was vanaf het begin ook heel moeilijk voor haar om na te geven.

Echt overbouwd vind ik hem niet, hij heeft alleen een wat weke rug.
Vind het er wel goed uit zien.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 14:48

elmiran schreef:
MirZam schreef:
@ elady.. Hij lijkt zwaar in de mond dat kan kloppen, dat heeft ie ook met tijden. Maar het valt mij erg mee. Verder ben ik ook veel bezig met schakelen om de achterhand alerter te krijgen. Hij is nu 7 is dus ruim 3 jaar western gereden en nu twee maandjes engels.. Kan niet verwachten dat meneer alles ineens perfect doet.
Belangrijk vind ik dat ie de beendruk accepteerd en de druk op het bit. Dat schijnt toch voor veel ex westernpaarden een moeilijk punt te zijn..

Hier ben ik het mee eens. Heb ook een ex westernpaard en rijd er nu een paar jaar al engels mee en nu pas een jaartje echt dressuurmatig. Heb haar een tijdje stil gezet en als ik nu echt dressuurmatig ga rijden accepteerd ze de druk op de teugel niet echt, was vanaf het begin ook heel moeilijk voor haar om na te geven.

Echt overbouwd vind ik hem niet, hij heeft alleen een wat weke rug.
Vind het er wel goed uit zien.

Dank je, leuke reactie.. fijn ook om te horen dat het een bekend 'probleem' is..