Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar ik vind het persoonlijk "vriendelijker" om het paard tot zijn 3 jaar nog gewoon te laten zonder al dat longewerk en zo
Maar goed, veel bokkers gaan dat ontkennen en dit is ook gewoon mijn mening
Robijntjah schreef:Ik vind wel dat je erg vroeg begint hoor, maarja je moet het zelf weten!
overigens wel een leuk beestje, maar ik zou toch echt een zadel op maat laten maken, als je geen goed passend zadel kan vinden!

beter nu rustig beginnen en rustig doorgaan dan met 3 jaar binnen een paar maanden alles ervan verlangen. ieder zijn eigen trainings methode. ikzelf vind 2.5 een prima leeftijd. al mijn paarden zijn op die leeftijd ingereden en geen een heeft ooit ook maar ergens last van gehad.
echt een schatje ik hoop dat je er nog veel plezier mee hebt
ik vind dat iedereen zelf mag weten wanneer je begint met longeren ofso
lowara schreef:ik snap best dat veel mensen vinden dat paarden pas vanaf 3 of 4 worden ingereden.
ikzelf rij al mijn paarden in met 2.5. het hangt er maar net vanaf wat je ermee doetbeter nu rustig beginnen en rustig doorgaan dan met 3 jaar binnen een paar maanden alles ervan verlangen. ieder zijn eigen trainings methode. ikzelf vind 2.5 een prima leeftijd. al mijn paarden zijn op die leeftijd ingereden en geen een heeft ooit ook maar ergens last van gehad.

Nimmedor schreef:dit word weer een topic van 5 pagina's over hoe zielig het wel niet is een paard met 2,5 in te rijden
Zadel kan voor inrijden prima, gebruiken wij ook altijd oude zadels voor met gebroken bomen enzo, gaat puur even om de druk op de rug. Zolang je maar een ander gebruikt met het echte 'rijden'
Stoere pony is het!
zet er 2.5 boven en hopla, gelijk een paar pagina's berichten
Nimmedor schreef:dit word weer een topic van 5 pagina's over hoe zielig het wel niet is een paard met 2,5 in te rijden
Zadel kan voor inrijden prima, gebruiken wij ook altijd oude zadels voor met gebroken bomen enzo, gaat puur even om de druk op de rug. Zolang je maar een ander gebruikt met het echte 'rijden'
Stoere pony is het!
bergkraai schreef:Belachelijk, 2,5 is echt te vroeg! Je stuurt een kind van 8 toch ook nog niet naar het hoger beroepsonderwijs. Laat je beestje nog lekker groeien zonder dat je al aan hem begint te trekken! Ok, longeren vind ik een goed plan. Een zadel erop kan ook geen kwaad.. Maar ik zou echt pas met 3 3,5 jaar beginnen met erop te gaan zitten. En je hoeft dan niet alles in een paar maanden aan te leren..!! beetje slap excuus om naar anderen te gaan kijken. Iedereen weet dat een paard met 2,5 nog lang niet is uitgegroeid en dat het bijzonder slecht is om het paard te berijden! Ik noem het egoisitisch....

Robijntjah schreef:Ik vind wel dat je erg vroeg begint hoor, maarja je moet het zelf weten!
overigens wel een leuk beestje, maar ik zou toch echt een zadel op maat laten maken, als je geen goed passend zadel kan vinden!