2.5 jarige sport Welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2.5 jarige sport Welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:02

Ik vind wel dat je erg vroeg begint hoor, maarja je moet het zelf weten!
overigens wel een leuk beestje, maar ik zou toch echt een zadel op maat laten maken, als je geen goed passend zadel kan vinden!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:02

Hej

Wat een ontzettend gave lieve pony

Goh echt een zoetje !! Super !!

1 minpuntje: waarom begin je nu al met werken ?? Ok longeren en zo is nog erg onschuldig en er zijn veel ergere mensen maar ik vind het persoonlijk "vriendelijker" om het paard tot zijn 3 jaar nog gewoon te laten zonder al dat longewerk en zo Maar goed, veel bokkers gaan dat ontkennen en dit is ook gewoon mijn mening

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:03

zo das echt een stoer beestje, leuk hoor, succes met hem

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:05

Robijntjah schreef:
overigens wel een leuk beestje, maar ik zou toch echt een zadel op maat laten maken, als je geen goed passend zadel kan vinden!

Erg jammer... 2,5 en slecht passend tuig...

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:06

Gebruik dan geen zadel als je geen passend zadel hebt. Hierdoor maak je het voor je dier niet plezieriger. En ze is pas 2.5, dus waarom nu al met zadel? Zoek nog ff door naar een goed zadel voordat je je pony verpest.

lisjuh_

Re:

Wat een leuk welshje zeg!
Dat nieuwe halster staat hem stoer

Nimber

Ik vind het een hele schattige pony maar ik zou zeker wachten met beleren tot je een goedpassend zadel hebt.Met een slechtpassend zadel kun je zoveel stuk maken kwa vertrouwen bij een jong dier en ook een zadel dat al schuift bij het longeren kan drukplekken veroorzaken zonder dat je erop zit.Bovendien is ze nog zo jong wacht dan tot ze oud genoeg is en je een goed zadel hebt

Aroree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:38

Leuke pony hoor!
Alleen ook voor haar 'extreem rare rug' is wel een zadel te vinden. Mijn pony heeft er ook moeilijkheden mee gehad, maar een goede zadelmaker maakt er precies 1tje voor je op maat!
Een dressuur singel systeem er aan werkt vaak ook erg goed tegen schuiven!

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:46

2,5 kan bets mar zorg idd wel dat je goed paasend tuig gebruikt

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:48

ik snap best dat veel mensen vinden dat paarden pas vanaf 3 of 4 worden ingereden.
ikzelf rij al mijn paarden in met 2.5. het hangt er maar net vanaf wat je ermee doet beter nu rustig beginnen en rustig doorgaan dan met 3 jaar binnen een paar maanden alles ervan verlangen. ieder zijn eigen trainings methode. ikzelf vind 2.5 een prima leeftijd. al mijn paarden zijn op die leeftijd ingereden en geen een heeft ooit ook maar ergens last van gehad.

het zadel, zoals ik al heb gezegd, het zadel past wel dergelijk en knelt nergens.
hij schuift alleen naar voren omdat ze geen schoft heeft. hier komt over een tijdje een staartriem voor, en dan is het probleem opgelost.
de pony wordt verkocht, en dus ga ik er geen op maat gemaakt zadel voor laten maken. kost weken tijd, en tegen die tijd is ze toch al weg.

saffi_lautje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:50

super lieve pony hoor echt een schatje ik hoop dat je er nog veel plezier mee hebt

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:50

Ik vind 2.5 jaar ook nog iets aan de vroege kant. Maar dat is mijn mening.

Leuke pony, dat halster staat heel erg leuk.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:53

mooi hoor ik vind dat iedereen zelf mag weten wanneer je begint met longeren ofso

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:53

lowara schreef:
ik snap best dat veel mensen vinden dat paarden pas vanaf 3 of 4 worden ingereden.
ikzelf rij al mijn paarden in met 2.5. het hangt er maar net vanaf wat je ermee doet beter nu rustig beginnen en rustig doorgaan dan met 3 jaar binnen een paar maanden alles ervan verlangen. ieder zijn eigen trainings methode. ikzelf vind 2.5 een prima leeftijd. al mijn paarden zijn op die leeftijd ingereden en geen een heeft ooit ook maar ergens last van gehad.

Belachelijk, 2,5 is echt te vroeg! Je stuurt een kind van 8 toch ook nog niet naar het hoger beroepsonderwijs. Laat je beestje nog lekker groeien zonder dat je al aan hem begint te trekken! Ok, longeren vind ik een goed plan. Een zadel erop kan ook geen kwaad.. Maar ik zou echt pas met 3 3,5 jaar beginnen met erop te gaan zitten. En je hoeft dan niet alles in een paar maanden aan te leren..!! beetje slap excuus om naar anderen te gaan kijken. Iedereen weet dat een paard met 2,5 nog lang niet is uitgegroeid en dat het bijzonder slecht is om het paard te berijden! Ik noem het egoisitisch....

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:54

dit word weer een topic van 5 pagina's over hoe zielig het wel niet is een paard met 2,5 in te rijden

Zadel kan voor inrijden prima, gebruiken wij ook altijd oude zadels voor met gebroken bomen enzo, gaat puur even om de druk op de rug. Zolang je maar een ander gebruikt met het echte 'rijden'

Stoere pony is het!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:58

Je heb me halster ingepik
Leuke pony!!!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:02

Leuke pony wel, persoonlijk vind ik haar nog te jong voor een zadel, probeer eens gewoon een longeersingeltje.

die lijk door de beugels (commentaar ergens voor tips) zal ik niet doen, daar is ze nog veel te jonge voor. een beetje beleren en braaf maken kan zat, maar maak het niet te extreem. als ze dit al braaf zal doen zal ik er een paar keer op gaan zitten met een goed liggend zadel, en dan lekker nog een jaartje de wei op doen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 22:03

Nimmedor schreef:
dit word weer een topic van 5 pagina's over hoe zielig het wel niet is een paard met 2,5 in te rijden

Zadel kan voor inrijden prima, gebruiken wij ook altijd oude zadels voor met gebroken bomen enzo, gaat puur even om de druk op de rug. Zolang je maar een ander gebruikt met het echte 'rijden'

Stoere pony is het!

blijft frapant he zet er 2.5 boven en hopla, gelijk een paar pagina's berichten

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:04

met 2.5 kunnen ze al best wel eens lopen met een zadeltje op. ik zou alleen persoonlijk nog een paar maandjes wachten met erop gaan zitten.

enne... een zadel wat schuift past gewoon niet, ook niet als je er een staartriem aan doet.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:07

Nimmedor schreef:

Stoere pony is het!

Je bent me net voor maar ik ben het zeker wel met je eens
Stoere pony

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:08

bergkraai schreef:
Belachelijk, 2,5 is echt te vroeg! Je stuurt een kind van 8 toch ook nog niet naar het hoger beroepsonderwijs. Laat je beestje nog lekker groeien zonder dat je al aan hem begint te trekken! Ok, longeren vind ik een goed plan. Een zadel erop kan ook geen kwaad.. Maar ik zou echt pas met 3 3,5 jaar beginnen met erop te gaan zitten. En je hoeft dan niet alles in een paar maanden aan te leren..!! beetje slap excuus om naar anderen te gaan kijken. Iedereen weet dat een paard met 2,5 nog lang niet is uitgegroeid en dat het bijzonder slecht is om het paard te berijden! Ik noem het egoisitisch....

Zie jij ergens staan dat ze er al op gaat?
Ik niet.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:15

als je dit zadel zo laat liggen ook als je er op gaat wordt dat echt een ramp.Je zit gewoon in zn nek,dier heeft totaal geen schoudervrijheid zo!!
Ook zou ik nog even wachten met dit alles hoor.Ik weet niet hoe vaak je dit doet,maar ik zou hier niet dagelijks mee bezig zijn...

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:16

Wat een geweldig beest!
Hoe groot is hij...? Het zadeltje schuift wel naar voren, maar komt wel goed als hij wat meer spiertjes krijgt

Leuke foto's

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:18

Robijntjah schreef:

Als het paardje wat meer spiertjes krijgt, dan past het zadel vanzelf wel. Als je nu een zadel op maat laat maken, past het over een half jaartje niet meer!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:18

Vind je het gek dat je commentaar krijgt! Lees anders het artikel 'Kinderarbeid' in de Bit van December... Het is niet voor niks om pas vanaf 3 jaar te trainen...