hoe lenig kan je zijn??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:44

Haha, was niet naar bedoeld hoor.
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat de TS niet bewust deze pony ging inrijden.
't Was als een kinderpony gekocht, niet als een paard om in te rijden.

Prachtig beestje trouwens!

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:48

Hallo mensen lees toch is goed!
'ik vind het zielig hoe die word INGEREDEN'

een makke kinderpony is meestal al ingereden ..Deze ziet er niet uit of ie ingereden is ..Ik zal hier tenminste geen klein kind op durven te zetten.
Als ie voor een kind bedoeld is, gewoon weer terug naar de eigenaar brengen en voor een andere gaan kijken denk ik..

Wel een mooie pony om te zien, en grappig filmpje .

MH: jou kom je ook overal tegen he .

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:49

Haha, ja eigenlijk wel.

Ben het helemaal met je eens.
Kwam d'r alleen een beetje anders uit.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 01-01-06 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:52

Oh sorry, dan neem ik mijn woorden terug

maar doe toch een cap op, en zit niet zo aan die schoft te trekken enzo...

femke_harley

Re: hoe lenig kan je zijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:56

Maar is er toen bij de vorige eigenaar wel op gereden??

Heb je dat zadel zelf gekocht of had je het al??
Want anders kan het zijn dat het zadel niet lekker zit of de boom is gebroken..!! Hadden ze op mijn oude manege ook een keer.

Maaikyhj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:58

Geen makke kinderpony idd

Maar denk er wel heel goed om dat je het paardje niet beloont doormiddel van je stem terwijl ze wegspringt zoals op je filmpje..

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:01

die pony zou al goed zadelmak zijn dus dit zou niets met inrijden temaken hebben.. is juist goed dat ze er nog ff zo aan gaan hangen. Had ook kunnen zijn dat ze er gelijk een kind op hadden gezet (las dat het een kinderpony zou zijn).. wat er dan gebeurt zou kunnen zijn DAT is pas zielig. En dan meer voor het kind dan voor de pony denk ik.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:07

Het is wel goed dat ze even opnieuw beginnen met hangen maar het hangen zou ik inderdaad ook anders doen! Voetje laten geven, minder zwaar persoon, en ik zag ook dat je je even verplaatste waarbij de rug ook bewoog. Misschien heeft hij last van zijn rug of enge ervaringen ergens mee, want het lijk echt paniek of pijn te zijn!

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:10

hahah!
je ziet hem echt zo denken...
zal ik springen? of nog even blijven staan?
springen? blijven staan?
*OKE-IK-SPRING!

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:11

Fleury schreef:
Het is wel goed dat ze even opnieuw beginnen met hangen maar het hangen zou ik inderdaad ook anders doen! Voetje laten geven, minder zwaar persoon, en ik zag ook dat je je even verplaatste waarbij de rug ook bewoog. Misschien heeft hij last van zijn rug of enge ervaringen ergens mee, want het lijk echt paniek of pijn te zijn!

ja daar ben ik het ook wel mee eens.. misschien een iets kleine persoon de volgende keer?
want het is niet zo'n grote pony!

X_Armani_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:11

Ik weet niet hoor maar ligt het zadel niet Tever naar voren lijkt wel of hij helemaal op zijn schouder licht of zie ik dat nou verkeerd ?
haha
Laatst bijgewerkt door X_Armani_X op 01-01-06 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:12

Arm beest, je ziet de hele rug deinen!
Pff heb verder weinig te zeggen.

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:35

okey iedreen hier volgt nog eens het verhaal voor de duidelijkheid!als mensen eerst effe goed lezen voor dat ze commentaar geven is wel zo prettig
deze pony is gekocht al kinder pony,zoals gewoonlijk testen wij de pony even uit voordat we hem door verkopen.we hadden er al op proberen te rijden maar dat was helaas mislukt uiteraad met een CAP kop op onze hoofd!!!een dag later zijn we hem gaan longeren om te kijken hoe die op alleen een zadel zou reageren aan de longeerlijn,hij was super braaf..toen zijn we gaan (we wouden er niet op gaan zitten vandaar geen cap?) kijken hoe die zo reageren als je een kjlein beerje gewicht in de beugel zet(aan een paard of pony kan je dan al aan zijn reactie zien of dit erg /eng vindt)dus vandaar dat wij via de beugel gaan hangen en dan om hoog komen,als je dit niet zo doen en gelijk via een voetje met je volle gewicht op zijn rug gaat leggen,dan kunnen er naare dingen gebeuren ik ben het er wel mee eens dat het meisje te zwaar is die op het filmpje gaat hangen,ik(meisje die er naast staat heb eerst gehangen)en toen flipte ie onwijs dus gingen wij proberen hoe het bij een zwaarder persoon zou doen omdat het hem dan toch iets meer moeite kost op zo te bokken.en van mijn mocht ze der zelf net aan het zadel om hoog trekken want dan trek je zijn rugewervel krom en dat is auwie voor je paard(als het goed is weten de meeste mensen die paard rijden dit wel!)

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:38

Maaikyhj schreef:
Maar denk er wel heel goed om dat je het paardje niet beloont doormiddel van je stem terwijl ze wegspringt zoals op je filmpje..
de persoon die je zo hard hoort praten is de gene die filmt al je je geluid harder zet hoor jedat mijn gewoon zachtjes praten tegen hem

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:42

het spijt me maar zo leer je een pony niet zadelmak worden hoor. Dat meisje ziet er ten eerste veel te zwaar uit voor een pony die nog beleerd moet worden. En jij kunt lacherig doen over hoe "lenig " hij is die pony kan zich lelijk bezeren bij zo'n sprong en dan kun je het wel vergeten met inrijden. Zie dit niet alleen als negatief commentaar maar probeer iets te leren van hoe mensen hierop reageren. En ik weet zelf hoe moeilijk paarden/pony's kunnen zijn tijdens het beleren want ik heb mijn fries en nog wat andere pony's zelf ingereden. Hopelijk gaat het vanaf nu wat beter, succes!

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:43

is dit paardje wel nagekeken?? mischien heeft hij ergens last van of verkeerd tuig?
zal toch niet 1.2.3 de schuld op de pony afschuiven.
veder als je je beugel indoet omdat je wil gaan hangen kan dit alleen nog maar gevaarlijker zijn wat stel je voor dat hij nou zo'n sprong maakt als die persoon er net op wil gaan hange.
dan ga je toch mooi op je smoel en kunnen er nog veel ergere dingen gebeuren.
veder vind het eruit zien als een leuk beestje.
mischien gewoon wat meer gedult mee hebben.
kinderpony is het verlopig niet.

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:44

AikePeer schreef:
het spijt me maar zo leer je een pony niet zadelmak worden hoor. Dat meisje ziet er ten eerste veel te zwaar uit voor een pony die nog beleerd moet worden. En jij kunt lacherig doen over hoe "lenig " hij is die pony kan zich lelijk bezeren bij zo'n sprong en dan kun je het wel vergeten met inrijden. Zie dit niet alleen als negatief commentaar maar probeer iets te leren van hoe mensen hierop reageren. En ik weet zelf hoe moeilijk paarden/pony's kunnen zijn tijdens het beleren want ik heb mijn fries en nog wat andere pony's zelf ingereden. Hopelijk gaat het vanaf nu wat beter, succes!
meiske als jij eerst effe leert lezen!!!!zal je veel verder in je leven komen

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:47

dravergekkie schreef:
veder als je je beugel indoet omdat je wil gaan hangen kan dit alleen nog maar gevaarlijker zijn wat stel je voor dat hij nou zo'n sprong maakt als die persoon er net op wil gaan hange.
dan ga je toch mooi op je smoel en kunnen er nog veel ergere dingen gebeuren.
veder vind het eruit zien als een leuk beestje.
mischien gewoon wat meer gedult mee hebben.
kinderpony is het verlopig niet.
ik zou zeggen probeer het maar een keer uit met het hangen!!zo kan je het wel zien aankomen als je een beetje paarden kennis heb en gebeuren er juist minder ongelukken vindt ik persoonlijk

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:48

bleeeh..
un ik het filmpje nog een keer gezien heb..
idd, zo rijd je een paard niet in...

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:48

ik hoop voor de pony dat ie bij mensen terecht komt die de tijd voor hem nemen om hem rustig te beleren.
en dan kan je wel zeggen hij word verkocht als kinderpony,,, maar hij heeft niet in de hand wat de vorige baas er van zegt......

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:49

AikePeer schreef:
En ik weet zelf hoe moeilijk paarden/pony's kunnen zijn tijdens het beleren want ik heb mijn fries en nog wat andere pony's zelf ingereden. Hopelijk gaat het vanaf nu wat beter, succes!

Hopelijk gaat lezen jou straks ook wat makkelijker af en ik weet ook zelf hoe moeilijk het soms is om dat te kunnen

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:51

Luf_Midnight schreef:
ik hoop voor de pony dat ie bij mensen terecht komt die de tijd voor hem nemen om hem rustig te beleren.
en dan kan je wel zeggen hij word verkocht als kinderpony,,, maar hij heeft niet in de hand wat de vorige baas er van zegt......

Alsof hun het slecht doen
Je koopt een pony en je denkt dat het een kinderpony is want dat vertellen ze je. Dan ga je er toch neit vanuit dat een pony zo reageert? Het is maar goed dat ze het zo testen! Anders kunnen er pas ongelukken gebeuren..

Soms..

prom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:16

Mense hebben moeite met lezen...

Ze zeggen al, ze hebben de pony al KINDER pony gekocht. Dan ga je ervan uit dat hij al is ingereden. Als iedereen het topic eerst goed leest voor ze comentaar gaan geven.

Ik vind het een leuk filmpje. Hij is idd erg lenig haha

zavander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:27

leuk filmpje : oryantje
als ze giongen hangen en ze stonden stil dan ging het goed en als ze gingen stappen dan begon die te bokken enzo wat je ziet op het filmpje .
maar veder is het wel een leuke pony in de omgaan alleen met rijden is die zo .
:P

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:30

Gatsiee haha
Kom p mensne doe dar niet gelijk zo moeilijk over.. in elke topic bij HAW zijn er weer vn die mensen die op die kleine details letten.. Is het jullie pony ? Dahct het nit dus je weet niet wat er mee aan de hand is e.d
Kap daar nou is mee!