ook al ben je voor Z aan het trainen, je moet hem echt meer op lengte rijden, zoals je zelf al aangeeft gebruikt hij zijn bovenlijn totaal niet..
Verder leuke pony, maar dat wist ik al
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bettine schreef:1 ding: LENGTE!!!
ook al ben je voor Z aan het trainen, je moet hem echt meer op lengte rijden, zoals je zelf al aangeeft gebruikt hij zijn bovenlijn totaal niet..
Verder leuke pony, maar dat wist ik al

Hoe los jij zoiets op? Ik rij veel overgangen en vooral tijdens terugrijden komt hij erachter dus gelijk been erachter aan en natuurlijk goed mn handjes stil

Ik zie je op de 3e sel wel irl rijden
(leuke jas en schabrak
! ) horse_girl schreef:Leuk beessie! Let er wel op dat je contact houdt, nu heb je namelijk los-vast contact. Je paard zoekt dan je hand op maar krijgt daar geen steun in en opeens voeltie wel weer contact, dan weet hij niet waar hij aan toe is. Ook omlaag rijden doe je met teugeldruk, je moet constant de mond van je paard kunnen voelen. Alssie omlaag komt beloon je dan door je hand te ontspannen. Succes!
Ctal schreef:Lastig he met al dat geknal van vuurwerk/carbiet :S
Maarja is weer bijna over. zijn n beetje onduidelijke foto's maar je kunt zien dat je goed je best doetIk zie je op de 3e sel wel irl rijden
(leuke jas en schabrak
! )
Kylan schreef:He Sophie, ga je ook naar de Z1, leuk joh
Het ziet er goed uit hoor, je weet al dat hij meer op lengte moet. Halsstrekken is daar wel een hele goede oefening voor. Het komt wel goed met jullie in de Z1 hoor. We komen elkaar wel weer eens tegen op wedstrijd
sophie_kurk schreef:Maar vraagje dan aan jouHoe los jij zoiets op? Ik rij veel overgangen en vooral tijdens terugrijden komt hij erachter dus gelijk been erachter aan en natuurlijk goed mn handjes stil

je schrijft het alleen anders!! Bettine schreef:sophie_kurk schreef:Maar vraagje dan aan jouHoe los jij zoiets op? Ik rij veel overgangen en vooral tijdens terugrijden komt hij erachter dus gelijk been erachter aan en natuurlijk goed mn handjes stil
Op een manier die wat moeilijk uit te leggen is..
Met Joop heb ik het probleem niet zo, maar Tom wil nog wel eens kort in de hals worden.
Op een volte zetten, binnenhand/binnenteugel helemaal weg, alleen licht (!) steun op de buitenteugel. En dan steeds schopjes geven met m'n binnenbeen. Reageert hij niet, dan krijgt ie hardere schoppen. Net zo lang tot hij OP MIJN BEEN zelf die lengte naar voren toe opzoekt. En dat duurt soms érg lang! In het begin gaat hij er meestal een beetje van flippen, omdat hij niet wil, zich op lopen kroppen, gekke sprongen, heeel erg uitzwaaien, maar dat moet je allemaal even laten, en gewoon doorrijden. En vooral niks doen met je handen, hij moet het zelf opzoeken. En op een gegeven moment dan wil hij strekken in die bovenlijn, in een goede spanning.
Klinkt misschien beetje vreemd, maar voor Tom helpt dit.
Ieder paard heeft natuurlijk wel zijn eigen manier om het bij op te lossen.
In een proefje bijvoorbeeld verdoezel je het natuurlijk een beetje door je handen laag te zetten en hem er daarop in te laten zakken, maar hij moet het toch op je been gaan doen

horses_freak schreef:leuk... jullie passen wel bij elkaar!
Trouwens leuke paardrijdbroek!!![]()

Veel succes in de Z! Jullie zijn een hele leuke combinatie! narrator schreef:* naar voren kijken *
Veel succes in FebruariMoet je in januari nog tegen liza? zeewolde --> dressuur onder het zadel. Die wedstrijd?