Rikky (Z1) @ training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:37

1 ding: LENGTE!!!

ook al ben je voor Z aan het trainen, je moet hem echt meer op lengte rijden, zoals je zelf al aangeeft gebruikt hij zijn bovenlijn totaal niet..

Verder leuke pony, maar dat wist ik al

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 21:41

Bettine schreef:
1 ding: LENGTE!!!

ook al ben je voor Z aan het trainen, je moet hem echt meer op lengte rijden, zoals je zelf al aangeeft gebruikt hij zijn bovenlijn totaal niet..

Verder leuke pony, maar dat wist ik al

Ja idd, ik weet het.. Sommige dagen wil hij alleen maar lengte en de volgende dag kropt hij zich zo op. Ik vraag voortdurend lengte, hij moet erin zakken en neusje eruit, maar ik rij het er gewoon niet altijd uit. Vandaag had ik weer vrij veel contact en genoeg lengte maar ik heb gewoon dagen dat ik het er niet uitkrijg. Ik doe dan de hele tijd halsstrekken tussen elke oefening door:

Afbeelding

Maar vraagje dan aan jou Hoe los jij zoiets op? Ik rij veel overgangen en vooral tijdens terugrijden komt hij erachter dus gelijk been erachter aan en natuurlijk goed mn handjes stil

horse_girl

Re: Rikky (Z1) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:47

Leuk beessie! Let er wel op dat je contact houdt, nu heb je namelijk los-vast contact. Je paard zoekt dan je hand op maar krijgt daar geen steun in en opeens voeltie wel weer contact, dan weet hij niet waar hij aan toe is. Ook omlaag rijden doe je met teugeldruk, je moet constant de mond van je paard kunnen voelen. Alssie omlaag komt beloon je dan door je hand te ontspannen. Succes!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:53

He Sophie, ga je ook naar de Z1, leuk joh
Het ziet er goed uit hoor, je weet al dat hij meer op lengte moet. Halsstrekken is daar wel een hele goede oefening voor. Het komt wel goed met jullie in de Z1 hoor. We komen elkaar wel weer eens tegen op wedstrijd

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:03

Lastig he met al dat geknal van vuurwerk/carbiet :S
Maarja is weer bijna over. zijn n beetje onduidelijke foto's maar je kunt zien dat je goed je best doet Ik zie je op de 3e sel wel irl rijden (leuke jas en schabrak ! )

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:16

horse_girl schreef:
Leuk beessie! Let er wel op dat je contact houdt, nu heb je namelijk los-vast contact. Je paard zoekt dan je hand op maar krijgt daar geen steun in en opeens voeltie wel weer contact, dan weet hij niet waar hij aan toe is. Ook omlaag rijden doe je met teugeldruk, je moet constant de mond van je paard kunnen voelen. Alssie omlaag komt beloon je dan door je hand te ontspannen. Succes!

Los/vast is het niet. Ik heb gewoon op zulke dagen bijna niets in mn hand, teugels hou ik zo vast dat het wel een beetje contact heeft maar met mijn been rij ik hem naar mijn hand toe want anders is hij zo achter de loodlijn dat zijn neus zeg maar op zijn borst zit, en dan echt op zijn borst... Als ik hem erdoor heen heb, heb ik weer veel in mijn handen en dan voelt het weer goed. Maar hij heeft echt periodes, dan weer heel los en dan is hij weer een tijd heel fijn in de aanleuning.

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:28

Ctal schreef:
Lastig he met al dat geknal van vuurwerk/carbiet :S
Maarja is weer bijna over. zijn n beetje onduidelijke foto's maar je kunt zien dat je goed je best doet Ik zie je op de 3e sel wel irl rijden (leuke jas en schabrak ! )

Leuk dat je ook weer komt

Kylan schreef:
He Sophie, ga je ook naar de Z1, leuk joh
Het ziet er goed uit hoor, je weet al dat hij meer op lengte moet. Halsstrekken is daar wel een hele goede oefening voor. Het komt wel goed met jullie in de Z1 hoor. We komen elkaar wel weer eens tegen op wedstrijd

ja is alweer een tijd geleden dat we elkaar tegen zijn gekomen, maar binnenkort zien we elkaar vast wel weer een keer op een wedtsrijd, hed de laatste tijd vrij weinig wedstrijd gereden namelijk

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:32

Echt een super super mooi beest! Je hebt hem mooi aan het lopen!
Hij heeft echt heel erg veel van mijn syl weg.
Nogmaals ziet er erg goed uit!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:09

sophie_kurk schreef:
Maar vraagje dan aan jou Hoe los jij zoiets op? Ik rij veel overgangen en vooral tijdens terugrijden komt hij erachter dus gelijk been erachter aan en natuurlijk goed mn handjes stil

Op een manier die wat moeilijk uit te leggen is..
Met Joop heb ik het probleem niet zo, maar Tom wil nog wel eens kort in de hals worden.

Op een volte zetten, binnenhand/binnenteugel helemaal weg, alleen licht (!) steun op de buitenteugel. En dan steeds schopjes geven met m'n binnenbeen. Reageert hij niet, dan krijgt ie hardere schoppen. Net zo lang tot hij OP MIJN BEEN zelf die lengte naar voren toe opzoekt. En dat duurt soms érg lang! In het begin gaat hij er meestal een beetje van flippen, omdat hij niet wil, zich op lopen kroppen, gekke sprongen, heeel erg uitzwaaien, maar dat moet je allemaal even laten, en gewoon doorrijden. En vooral niks doen met je handen, hij moet het zelf opzoeken. En op een gegeven moment dan wil hij strekken in die bovenlijn, in een goede spanning.

Klinkt misschien beetje vreemd, maar voor Tom helpt dit.
Ieder paard heeft natuurlijk wel zijn eigen manier om het bij op te lossen.
In een proefje bijvoorbeeld verdoezel je het natuurlijk een beetje door je handen laag te zetten en hem er daarop in te laten zakken, maar hij moet het toch op je been gaan doen

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:18

Leuke pony en erg leuke jas! Commentaar is al wel gegeven

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:01

Leuke foto's jammer dat ze super bewogen zijn...

Leuke Jas

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:28

Leuke en vooral mooie foto`s

PS mijn pony heet ook rickie, je schrijft het alleen anders!!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:19

Bettine schreef:
sophie_kurk schreef:

Op een manier die wat moeilijk uit te leggen is..
Met Joop heb ik het probleem niet zo, maar Tom wil nog wel eens kort in de hals worden.

Op een volte zetten, binnenhand/binnenteugel helemaal weg, alleen licht (!) steun op de buitenteugel. En dan steeds schopjes geven met m'n binnenbeen. Reageert hij niet, dan krijgt ie hardere schoppen. Net zo lang tot hij OP MIJN BEEN zelf die lengte naar voren toe opzoekt. En dat duurt soms érg lang! In het begin gaat hij er meestal een beetje van flippen, omdat hij niet wil, zich op lopen kroppen, gekke sprongen, heeel erg uitzwaaien, maar dat moet je allemaal even laten, en gewoon doorrijden. En vooral niks doen met je handen, hij moet het zelf opzoeken. En op een gegeven moment dan wil hij strekken in die bovenlijn, in een goede spanning.

Klinkt misschien beetje vreemd, maar voor Tom helpt dit.
Ieder paard heeft natuurlijk wel zijn eigen manier om het bij op te lossen.
In een proefje bijvoorbeeld verdoezel je het natuurlijk een beetje door je handen laag te zetten en hem er daarop in te laten zakken, maar hij moet het toch op je been gaan doen

Ik moet zeggen zo vreemd klinkt dat dus niet. Misschien zelfs wel heel logisch. Aangezien ik hem ook een paar keer even wat scherper opzij had gezet omdat hij wat door het binnenbeen viel. En idd dat vond hij niet zo leuk. Het is zeker iets om te proberen! Ik bedoel het is altijd goed om nieuwe dingen te proberen, hopelijk heb ik er wat aan

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:21

Zitten wel wat verbeter puntjes,
Maar die geef je zelf al aan

verder ziet het er leuk uit

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:13

ziet er super uit

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:16

Hee,
Leuke combinatie zijn jullie!
Leuke ankypad ook, heb hem ook in die kleur
Veel Succes in de Z..
Liefs Katinka

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:55

leuk... jullie passen wel bij elkaar!
Trouwens leuke paardrijdbroek!!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 09:26

horses_freak schreef:
leuk... jullie passen wel bij elkaar!
Trouwens leuke paardrijdbroek!!

haha over mn paardrijbroek had ik nog niet gehoord! Dank je

miss_abo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:55

Heej mooi paardje!
Heel veel succes in de Z

simba_ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:13

Wat een leuk paardje!!
Veel plezier in de Z

×××

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:29

wat een supermooie pony zeg!
jullie staan ook leuk bij elkaar, alleen het plaatje ziet er erg rommelig uit. kan zijn dat het moment opnames zijn, maar zo komt het op mij nu over.
veel succes samen in de z1!!!!!

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:39

Wat een leuke pony

En dat dekje is super (heb het zelf ook )

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:36

We hebben zeker betere foto's van jullie gezien maar ik vind het er nog wel goed uit zien hoor Veel succes in de Z! Jullie zijn een hele leuke combinatie!

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:02

narrator schreef:
* naar voren kijken *

Veel succes in Februari Moet je in januari nog tegen liza? zeewolde --> dressuur onder het zadel. Die wedstrijd?

Nee soof en ik moeten wel met de selectie tegen elkaar nog.

Zn aanleuning ziet er inderdaad niet zo heel fijn uit op die foto's soof, blijft lastig bij hem. Hij blijft wel lekker ruim lopen. Die pad staat echt super maar dat had ik al gezegd.

Lisa_191

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:32

nog eens : heel tof beestje, zou ik blij zijn met zo'n tof beestje
je houding is ook goed... veel succes nog met rikky.
doe zo verderr...