merel90 @ springwork met gianti (1 meter!!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 12:48

weer bedankt voor alle reacties!
@ skippy en lusitana: bedankt! ik zal er hard mee gaan werken. hier heb ik wel veel aan! het klopt idd dat ze vaak niet uitkomt. ze heeft de neiging onder de hindernis te kruipen en net voor de sprong haar hoofd omlaag te doen en op mijn handen te gaan hangen. dat doet ze nu al minder, maar ze komt nog steeds vaak niet uit. ook dat te fanatiek "zelf springen" klopt helemaal. ik zie nu op de foto's ook dat ik helemaal naar voren duik, en daardoor werd ik bij de landing steeds gelanceerd (zie foto 6, en foto 12 komt daar ook door...) dus heel erg bedankt voor alle tips, ik zal er hard mee gaan oefenen!

LadyFilou

Re: merel90 @ springwork met gianti (1 meter!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 13:26

hij doet het netjes, springen
Hij springt vooral mooi over hindernis 4

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:31

fijn dat je van plan bent er ook iets mee te gaan doen

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:02

heey merel! waar rij je nu? Neem je dit paard ook mee naar oefenspringen? want dan zie ik je vrijdag misschien wel ik ga ook weer een poging wagen met mn enthousiasteling .

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:18

Lusitana schreef:
Ja, ik kan alleen maar met skippy mee gaan. Je moet veel langer blijven zitten, en met je kont bij het zadel proberen te blijven, niet te fanatiek "zelf springen" en daarmee bedoel ik dat je bijna voor je paard uit over de hindernis schijnt te willen gaan. Laat je paard springen en kom mee in de beweging, maar wees het niet voor. Dan krijg je van die ongelukkige duikelingen over zijn nek enzo.
De bedoeling is dat je bij het springen vouwt en niet uitschuift. Je borst moet dus als het ware richting je knieën, niet richting paards oren. Misschien helpt het als je daar aan denkt. Alleen bij de afzet moet je wat omhoog, maar voor de rest bij je zadel proberen te blijven en invouwen.
Je beenligging is niet overal even stabiel en eerlijk gezegd gaat dat samen met dat te ver naar voren kiepen. Probeer bewuster je hak goed uit te drukken.
Je paard komt een paar keer erg onder de hindernis en dat kan wel met wendingen te maken hebben, maar het is toch aan de ruiter om het paard er goed voor te zetten, dus je moet leren zijn paslengte te kennen, zodat je ook wet wanneer je beter een paar kortere of een paar langere kunt doen om goed uit te komen.
Ik denk dat je veel hebt aan balkjes lopen in verlichte zit en een paar lage in-uitjes achter elkaar waarbij je een keer de armen over elkaar neemt , een keer handen op de rug, en een keer wijd (vliegtuigje spelen) om je verlichte zit te verbeteren.

Helemaal mee eens, laat het paard jou naar te sprong to brengen, je zit anders jezelf en het paard in de weg (foto vijf, aiaiai!)!!!! Toch wil ik verder nog wel even zeggen dat als je nog niet lang springt en ook nog eens aan dit paard moet wennen je een goede houding hebt boven de sprong

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:20

dat ziet er hoog uit!!
Echt leuke fotos

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:38

firelover schreef:
Bij foto 10 komt ze er echt met gemak overheen dat ziet er echt vet uit

Kijk ook eens naar de andere foto's dan, dat ziet er al veel ''moeilijker'' uit..

Verder aan je houding.
Eerst lekker tempo aangaloperen lekker diep int zadel zitten, voel je dat die al ''omhoog'' gaat dan ga je naar voren zitten en een beetje staan in de beugels. niet te enthousiast wat jij op sommige fotos doet Benen goed bij je zadel houden, handen meegeven zodat je paard de ruimte heeft en dan komen jullie erwel !

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:58

wat leuk ziet dat eruit! ik vind foto 2 mooie, je ziet de beentjes van t paardje zo lief! en 7 en 9 zijn ook mooi

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:01

Heey Merel, leuke pony! Doe je vrijdag mee met oefenspringen? Ik kom namelijk kijken! Het ziet er echt leuk uit! xxx Rachel

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:37

@ randie & surprice: hoi! nee, sorry, ik kom niet naar oefenspringen... maar jij heel veel succes met randeux!
ik rijd nu op het zeebroek, verzorg de paarden van een pensionklant.

DafxSkay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:10

leuk hoor!.. probeer alleen wel netter te rijden, je maakt het je pony niet makkelijk door scheef aan te rijden.
1 meter? die pony van jou kan veel hoger:)
xx dafne

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:58

okee, bedankt! kwam vooral door de scherpe bochten, de hindernis stond meteen in de bocht zeg maar... maar ik zal er op letten! wat kan jij trouwens goed springen zeg!