Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kiekpjot schreef:ik heb ook een vraagje als het mag ..
Ik vergeet altijd hoe ik mijn benen moet leggen .. Als ik in de linkse galop zit en ik wil de galopwissel doen moet ik dan mijn linkse been achter de singel leggen en mijn rechter op de singel..?
daantjuhhh schreef:Volgende vraag hoe voorkom je een galopwissel.
Ik wil eerst die contra er een beetje in hebben, maar zo gauw ik hoefslag raak in die contra boem springt ze over.
Ik probeer niet te gaan verzitten en mijn stelling wel correct te houden.
De gebroken lijntjes gaan al wel iets beter.
Maar zijn er nog specifieke oefeningen die hier goed voor zijn?

daantjuhhh schreef:Thanks van beiden.
Qua africhting ben ik ongeveer op L/M niveau.
En inderdaad op het achterbeen galloperen heeft ze nog moeite mee, dat merk je bijvoorbeeld erg goed als het goed gaat met galloperen en zo komt echt onder me.
Dan word het na een poosje net te moeilijk voor der en dan springt ze in de contra!
Ik neem haar dan ook weer rustig terug en ga weer verder.
Ik kan ook gewoon door galloperen en een wissel inzetten, maar die springt ze nog uit elkaar dus ik kies liever zelf om haar rustig terug te nemen naar de draf en dan de goede galop aan te nemen.
daantjuhhh schreef:hmm, het heeft met het onderwerp te maken.
En daarbij lijkt mij het niet erg als iemand door vraagt over een onderwerp en daar van kan leren.
Volgens mij ben je de enige die er een bezwaar op heeft?
Kijk ik ga hier niet de vraag stellen hoe moet ik correct wijken??
Dan zou ik idd een eigen topic openen.
Maar contra en wissels hebben met elkaart te maken.
Er word hier bijvoorbeeld ook gezegd dat sommige mensen de wissel vanuit de contra galop vragen.
Dan moet je toch eerst de contra galop goed voor elkaar hebben?
Jij bent de gene die nu off topic gaat naar mijn idee.
patos schreef:Ik zou je aanraden om idd nog niet de wissel te gebruiken, dan wordt de scheiding tussen contra en wisselen steeds vager.