WowAmigo met 3,5 jarige hengst Quatre@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 11:06

ehh, AAN de longeerlijn..

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:29

hij hangt erg met zijn nek naar benden maar mooi beest ook

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:36

Geweldig!! Ik heb er geen andere woorden voor! Commentaar is al gegeven dus daar laat ik het bij!

Pikolino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:38

geweldig paard, en al heerlijk ontspannen voor een 3.5 jarige

van die kleur hou je niet veel meer over hoor mijn pony was ook zo mooi donker op 3 jarige leeftijd en nu is ie bijna zo goed als wit

SorayaDL

Re: WowAmigo met 3,5 jarige hengst Quatre@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:39

Ik vind dat je alleen op de laatste rijfoto iets te veel naar voren zit. Op de rest is het juist prettig dat je wat naar voren zit, want dan belast je hem nog niet maximaal en kunnen zijn spieren zich rustig aan gaan ontwikkelen.
Ik doe dat ook bij de jonge paarden die net onder het zadel zijn en begin later als ik merk dat ze er klaar voor zijn en hun spieren meer ontwikkeld zijn dieper te zitten en meer te vragen.
Verder vind ik de foto's heel prettig om naar te kijken.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Groetjes asia

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:43

Joh......mensen blijven tegen mij ook altijd zeggen dat ik meer met Joemmie (nu nog 4 jaar) moet doen en waarom ik niet ga starten.

Maar ik vind dat zo'n onzin. In feite zijn ze nog babie. Ik zie er de voordelen niet van in om een jong paard te vroeg op te pakken.
Ik les natuurlijk wel, en we worden ook flink aangepakt, maar dat is 1x in de 2 weken.
Daarbij had ze de laatste keer bijna de hele week spierpijn erna dus dan is het duidelijk teveel van het goede geweest.

Je moet doen wat je goed lijkt. Er stond ergens anders op Bokt een stuk over de groeischijven en wanneer een paard 'af' is.
Interessant om te lezen en dat bevestigd meteen je gevoel dat je gewoon goed bezig bent.
Het voorover vallen vind ik reuze meevallen. Het is voor het paard iig stukken fijner!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:15

Wat een plaatje zeg
Rijden ziet er ook goed uit

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:19

Een mooi paard! Je rijd hem netjes vind ik...Het is nog maar een jonkie!
En gefeliciteerd!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 12:29

Dankjewel! Oeh allemaal leuke reacties, goed voor mijn ego!

Het leuke van dit paard is dat het net een spiegeltje is, als ie de bocht niet goed doorkomt kan ik er donder op zeggen dat ik ergens scheef heb gezeten of iets dergelijks. Ik recht = paard recht en zo heb je de beste leermeester he? Is met de meeste paarden natuurlijk zo, maar hij doet het ook gelijk goed als ik het goed doe, erg prettig.
Jammer dat mijn geld & tijd niet toereikend zijn anders was ie wel van mij!

_Mars_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:47

Wow mooi paard zeg!
mooie kleurr
je kan goed rijden hoor!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:14

Daar bedoel ik mee dat ik het idee heb dat hij nog wel erg naar je hand zoekt zeg maar, dat hij nog niet helemaal stabiel loopt. Maar zoals ik al zei, dat is niet heel vreemd bij een 3,5 jarige. Het enige wat je er echt aan kan doen is heel consequent zijn, je handen goed gelijk houden, en hem de ruimte geven als hij goed loopt. Hier moet je wel goed contact blijven houden zodat hij het bit niet weer kwijt is. Zo ik hoop dat je mijn geratel een beetje snapt

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:19

dat vind ik ook zo geweldig van die jonge paarden, je merkt het gelijk als je iets verkeerd doet. De wat oudere paarden willen de ruiters nog weleens corrigeren. maar ik vind het een fantastisch beestje!
over je training: rijd je hem continu zoals op de foto's, of wissel je dit af met stukjes inspanning?

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:52

@fallstar: nou je hebt het dus precies goed gezien. Ik snap je geratel wel hoor! Ik heb het al een paar keer verteld, maar ik wil hem graag wat stabieler naar voren toe "in de hand hebben", want van zichzelf wil ie graag een beetje de banaan spelen zeg maar.
Hij komt ook nog vaak weer wat omhoog van het bit af inderdaad.
@vamp: ik begin met hem wat hoger ingesteld omdat ie nog niet gelijk het bit opzoekt en dan probeer ik hem met heeeeel veeeeel overgangen aan het been naar voren te krijgen zodat ie zijn hals wil ontspannen en zijn hoofd als het ware wil laten vallen. Dat duurt meestal even. Het grootste deel van de training rijd ik hem dus inderdaad zo, ik vind dat ie eerst moet leren om met "een hangend koppie" op eigen benen door de wendingen en overgangen te kunnen lopen.

Ik probeer wel eens een stukje meer aangespannen, maar dan heb ik het gevoel dat hij zijn rug nog teveel wegdrukt. Dan reageert hij nog niet goed genoeg op het been naar voren zodat ik teveel met mijn handen moet doen om verbinding te houden, snap je?
Hij had in het begin ook sterk de neiging om teveel opwaarts te galopperen (rug wegdrukken dus) en als ik hem dan vooruit wilde hebben dan gaf ie een bok. Dus ik werk er eerst maar eens aan dat ie goed op het been naar voren naar de hand wil.
En als je hem nu op wat druk er "doorheen" probeert te rijden dan gaat ie scheef lopen en kantelen enzo, dus daar blijf ik nog maar vanaf. Eerst maar eens recht blijven en naar voren en terug kunnen!

Af en toe lukt het wel en dan ga ik er stiekem een paar passen op doorzitten, en dat zit dan helemaal geweldig!

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:39

Lekker dier hoor.

Het lijkt idd door de foto's dat hij erg op de voorhand loopt. Probeer daarvoor wel te waken dat hij van deze houding geen gewoonte maakt. Ik probeer bij mijn 4 jarige beetje af te wisselen vooral met wat losse teugel inrijden vind hij nu ergmoeilijk maar dat komt wel. Dan wordt het straks in normale houding lopen lastig en hem goed op het achterbeen krijgen.

Je houding is prima zodra hij wat beter loopt kan je langzaam anders gaan zitten. In een springzadel met langere beugels rijdt rampzalig ik ben blij dat ik nu mijn dressuurzadel heb.

Hoe snel of langzaam je de dingen doet is helemaal aan het paard. De ene is de andere niet. Ene paard pakt het snel op andere niet.

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:45

prachtig paardje
*kwijl*

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 15:49

Ja, dat doet ie nog wel ja (op de voorhand lopen), maar ik heb dus het idee dat de verbinding nog niet goed genoeg is om hem hoger in te kunnen stellen. Ik vind wel dat ie achter wel actief genoeg is overigens, of niet? Hij heeft de neiging om zich een beetje vast te houden, dus ik probeer steeds om hem lang/losser te krijgen. Ik heb het liefste dat ie zijn hoofd eerst laat "vallen" zoals op een van de laatste foto's (dat ik er ook bijna afval, die ja) en als ie daar is dan pak ik hem wat meer op. Maar het duurt meestal even voordat ie daar is, daar heeft nog veel moeite mee. Dus vandaar dat ik me eigenlijk daar het meeste op concentreer. Ik rij wel veel overgangen en schakel in draf veel zodat ie niet alleen maar voorover kiept zeg maar.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:06

Haha oke nou gelukkig dat je het snapt. En als je het zelf weet kan je er natuurlijk aan werken. Maar bij zulke jonge paarden komt het heel veel voor hoor. Maar succes ermee! denk dat jullie wel wat zullen bereiken samen!

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:19

Hè San, eindelijk je hengst op Bokt! Gaat super zeg, jammer dat je niet met hem gaat starten. Maar gelukkig heb je daar een erg goede reden voor (babysit optie staat nog steeds hoor, haha! ). Die eerste wei foto is ook erg gaaf!

Ps Wat wordt ie groot!

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:21

Leuk dier! Veel succes met hem!!

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:01

kwijl kwijl wat een mooie schimmel nog zo lekker donker hoe oud is zij/hij???
hij loopt lekker lang en laag...
jij laat haar/hem zeker zo lopen omdat je haar eerst over de rug wil krijgen voordat je haar/hem oppakt..?

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 22:27

Ja hij is nog bijna zwart, en als ik zijn staart goed uitwas is die bijna wit, erg mooi! Maar dat duurt nooit zo lang...

Ja, klopt ik wil hem eerst over de rug, maar ik pak hem nog niet verder op meestal omdat ik de hele tijd bezig ben hem daar zo laag te krijgen! Ik zal even een fotootje proberen te plaatsen van hoe ie in het begin loopt.

WhizzardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:29

Wouw!
Ik vind schimmels opzich niet zo mooi maar deze is echt super!
Kan mooi lopen, comentaar gaf je zelf al