@fallstar: nou je hebt het dus precies goed gezien. Ik snap je geratel wel hoor! Ik heb het al een paar keer verteld, maar ik wil hem graag wat stabieler naar voren toe "in de hand hebben", want van zichzelf wil ie graag een beetje de banaan spelen zeg maar.
Hij komt ook nog vaak weer wat omhoog van het bit af inderdaad.
@vamp: ik begin met hem wat hoger ingesteld omdat ie nog niet gelijk het bit opzoekt en dan probeer ik hem met heeeeel veeeeel overgangen aan het been naar voren te krijgen zodat ie zijn hals wil ontspannen en zijn hoofd als het ware wil laten vallen. Dat duurt meestal even. Het grootste deel van de training rijd ik hem dus inderdaad zo, ik vind dat ie eerst moet leren om met "een hangend koppie" op eigen benen door de wendingen en overgangen te kunnen lopen.
Ik probeer wel eens een stukje meer aangespannen, maar dan heb ik het gevoel dat hij zijn rug nog teveel wegdrukt. Dan reageert hij nog niet goed genoeg op het been naar voren zodat ik teveel met mijn handen moet doen om verbinding te houden, snap je?
Hij had in het begin ook sterk de neiging om teveel opwaarts te galopperen (rug wegdrukken dus) en als ik hem dan vooruit wilde hebben dan gaf ie een bok. Dus ik werk er eerst maar eens aan dat ie goed op het been naar voren naar de hand wil.
En als je hem nu op wat druk er "doorheen" probeert te rijden dan gaat ie scheef lopen en kantelen enzo, dus daar blijf ik nog maar vanaf. Eerst maar eens recht blijven en naar voren en terug kunnen!
Af en toe lukt het wel en dan ga ik er stiekem een paar passen op doorzitten, en dat zit dan helemaal geweldig!