Sissa op vivara & meer :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiiChellee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:39

aah kei leuke fotos !
dat hartje op zijn kont is kei vet !

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:03

Sammiej schreef:
Hee, wel leuke fotos hoor, maar had meer verwacht.
Was het wel leuk?

Ow trouwens over die bak.
Als een bak vaak gesleept word wilt niet zeggen dat ie dan niet bevriest.
Het ziet er namelijk behoorlijk bevroren uit.
Als Viefje dan draaft krijgt ze een klap terug van het te harde zand (bevroren). Hierdoor kan ze kreupel raken.
Maar dat is eigen keuze.

Vaak is alleen het bovenste laagje bevroren. Als je dan de bak sleept en het vriest niet zo hard meer (overdag) duurt het heel lang voor ie weer bevroren is. En het laagje dat wel bevoren is loop je gelijk los als erover stapt
Al snap ik niet echt wat het harde zand er mee te maken heeft. Asfalt is toch ook hard?
Het is eerder gevaarlijk omdat het niet glad is (meestal) en je zo snel zwikt over kleine bultjes, of struikelt.

Nicole_

Re: Sissa op vivara & meer :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:10

Wat een leuke pad Vivara is echt een leukerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:53

@sammiej: Als de bak te hard was, was ik er niet in gaan rijden hoor
Wanneer kom je nou langs, kan je zelf voelen hoe ie is (mijn zadel bedoel ik )

en jaa thialda je hoort het dan gelijk! hoop op een merrie :p

heb nog meer fotos maar niet van die dag... de rest komt nog wel n keertje.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:02

Dat hartje is echt zoooooooooooooo vet cool

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:25

Ja, ik wil ook wel wat over die harde ondergrond zeggen. Ten eerste ziet er er niet zo hard uit, en half hard is nog altijd beter dan mul! Vlak/gelijkmatig is belangrijk, en dat is-ie! Denk je nu echt dat paarden niet over harde ondergrond kunnen gaan? Dan kunnen we hier wel stoppen met buitenrijden, want allemaal rotspaden, hoor, al of niet met en dun zachter boven laagje. En kreupele paarden heb ik nog niet meegemaakt, of het most van uitglijden op een helling zijn en daar heeft TS in de rijbaan geen last van, zou ik zeggen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:28

asvalt en hard bevroren zand heeft wel degelijk verschil hoor.
ik kan zelf ook niet echt normaal lopen in een bevroren bak..dan zwik ik mijn enkels...heb ik op het asvalt nou nooit las van.....

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:05

Alacairion schreef:
Heb die pad niet gekocht, heb m bij mn zadel gekregen (wintec isabell werth) bij de paardenschuur dankjewel voor t compliment

Dat zadel heb ik ook gekocht voor Furie, fijn is ie he?!

Vief is echt veranderd joh! Ze ziet er goed uit!

pammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:15

Ik wil nog even wat zeggen over dat wijken
Wat doe je met je hand??
Stelling vragen doe je door je hand iets naar je toe te halen, hand niet over de manenkam
en hij moet zijwaats door druk op je been niet door hem met twee teugels om te trekken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:42

is het met pammy eens
Heb even naar de foto gekeken en zie het inderdaad ook

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:51

Dat van die hand over de hals dat heb ik ook heel erg hoor! En ik vind dat je een hele leuke pony hebt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:49

en inderdaad ookw at al eerder aangegeven is liggen je benen niet goed met wijken. Te ver naar achteren. Je moet je benen niet te ver van de plaats houden

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:30

Ziet er weer goed uit zus, die foto's!!

Hihi die van jou en Matthijs is ook grappig

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:48

* Gromt en zucht eens heel diep

amarinsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:42

Sissa schreef:

hoezo?

pammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:49

Sissa schreef:

Ja waarom?
Als je geen reactie op de foto's wilt dan moet je ze niet plaatsen.

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:01

Jullie maken ervan dat ik geen commentaar wil
Btw ben ik niet diegene die met het wijken erop zit, magoed.

amarinsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:02

Sissa schreef:
Jullie maken ervan dat ik geen commentaar wil
Btw ben ik niet diegene die met het wijken erop zit, magoed.

Maar ik vraag alleen waarom je * Gromt en zucht eens heel diep
dat er neer zet

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:27

Cinnepin schreef:
asvalt en hard bevroren zand heeft wel degelijk verschil hoor.
ik kan zelf ook niet echt normaal lopen in een bevroren bak..dan zwik ik mijn enkels...heb ik op het asvalt nou nooit las van.....

Ja dat zei ik idd, maar dat heeft niks met de hardheid te maken. In een redelijk vlakke bak kun je aardig rijden hoor, ook al is ie bevroren
Maar dat was ie dus niet echt.
En idd Lusitana, dan zou je ook niet over rostgrond kunnen rijden. Als je maar voorzichtig doet is er weinig aan de hand.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:57

Commentaar van ervaren mensen is welkom hoor Dat van lusitana bijvoorbeeld is erg nuttig
Maar die bak ondergrond daar is alles nu wel over gezegd, het is onze bak en ik weet heel goed wat wel en niet kan.

Verder bedankt voor de complimentjes

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:13

pammy schreef:
Ik wil nog even wat zeggen over dat wijken
Wat doe je met je hand??
Stelling vragen doe je door je hand iets naar je toe te halen, hand niet over de manenkam
en hij moet zijwaats door druk op je been niet door hem met twee teugels om te trekken

Er zijn verschillende manieren om stelling te vragen....het is maar net waar je het gewicht van het paard op wilt brengen, op de binnenschouder, buitenschouder, binnenheup, buitenheup, as....
In het geval van wijken moet het gewicht naar buiten (de kant waarop je gaat) en daarvoor moet de binnenhand naar buiten, dus ze doet het goed. Je mag daarbij niet over de manenkam komen dat is wel weer waar. Sterker nog, de buitenhand mag ook naar buiten. Dus bij wijken naar rechts breng je twee handen naar rechts (waarbij de linkerhand niet over de manenkam mag komen). De waarde van de teugelhulp wordt bij wijken zwaar onderschat en daarom gaat het zo vaak fout.
Natuurlijk moet het paard in eerste instantie wijken voor je kuit, want zo heet de oefening, maar je kunt hem helpen (begrijpen) door de juiste teugelhulp te geven.
Er zijn bv ook mensen die stelling vragen door de binnenhand naar binnen te doen. Dan breng je gewicht op de binnenschouder en dat is tegenstrijdig met de beweging die je vraagt. Een paard beweegt altijd naar de kant waar het gewicht naartoe gaat. En aangezien bij wijken dat naar buiten is, is het niet logisch om gewicht op de binnenschouder te brengen.... en dan krijg je dus "help mijn paard wil niet wijken"

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:14

dat klopt, maar we zeggen ook alleen maar dat ie er erg bevroren uitziet. Zelfs onze bak was hard, en geloof me die bevriest niet snel
All wheter!

@ Lusitana, klopt maar je been zover naar achteren is weer niet goed

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:52

Daar gaat mijn eerste post over....

pammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:29

De hand over de manenkam is waar ik mij aan stoorde, ze zit er veder goed op en de buiten hand is ook goed.
Maar kijk je naar de binnen hand dan zit die bij de rechter heup. En daar moet hij dus niet staan, ook niet bij een jong paard.
Tegen de hals aan is goed niet bij de rechterheup.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:45

Volgens de regels moet de binnenhand richting de buitenheup van het paard voor wijken. Er zijn vijf teugelvoeringen die allemaal hun eigen effect hebben. Bij binnenhand tegen de manenkam breng je het gewicht alleen op de buitenschouder, bij binnenhand richting buitenheup van het paard (en dan gaat hij dus ook richting je eigen heup, al maag hij dar natuurlijk niet uitkomen) breng je het gewicht op de hele buitenkant van het paard waardoor hij zich, als je daarbij drijft , zich voorwaarts zijwaarts zal bewegen, wat de bedoeling is.
Het is allemaal niet zo simpel met stelling vragen , en hand naar je toe, hand van de hals of hand tegen de manenkam is gewoon niet de hulp voor alle oefeningen met stelling... elke oefening heeft zijn eigen manier van stelling nodig.
De handen staan op de foto goed, zij het dat het lijkt of de binnenhand iets over de manenkam gaat, maar daar zou ik geen geld om durven verwedden.