Supercombi @ trainen voor de laatste Selectiewedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:47

Angeliek schreef:
Als een paard een goede aanleuning toont, is de bovenlijnspier altijd aangespannen, dan zie jeheb helemaal zitten in de hals. Die geeft dan een mooie deining in de beweging. Als een aanleuning gespannen is, is de bovenlijnspier helemaal strak en beweegd niet mee met de beweging..

en die bovenlijn-spier.. die zit dus over het gehele lichaam ook bij de van de nek --> maantop tot met staart wortel? en als die ontspannen is dan is het goed?

herrscher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:52

tssss..hoezo pasje verruimen..pasje op de voorhand bedoel je..tss hahahaha ik ben Z2 en veeeel beter haha

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:53

tsss... hoezo arrogant

ziet er wel netjes uit hoor

sulindabaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:56

heej! wie is die .... herscherr? hoezo je kan arrogant zijn

ik vind het er erg leuk voor dat meisje dat ze 2e en 3e was

doe er maar gewoon niks op ik vind het er leuk uit zien

xxjes

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:25

jij die herrcher ofso hebt ook geen normaal iq ofniet? in je onderschrift staat dat je NOG MAAR M bent !! en dan moet je niet aan komme driette dat je al Z2 bent. s*kkel :S

netjes hoor Karlijn .. ziet der mooi uit ! sucses volgende week !!
zie je misschien nog wel

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:33

Bedankt voor de leuke reactie's

Ik ga niet eens op herscherr in..! : Ik weet dat ze chantal heet.! en dat ze met een Z2 Paard nu Z1 rijdt..! en met een andere M. ofzo? ik weet niet zoiets is het.. en.. narrator is geen Z pony geweest!! dan zou het al veel makkelijker zijn!! Zij denkt dat ze goed is.. nou, dan laat ik haar maar gewoon! Ach wat moet je met zo iemand..!! ik denk maar zo: Triester kun je niet zijn om iemand zo naar beneden te halen.!

En dat verruimen: ik gaf um teveel been.. te snel.. en.. hij heeft net een blokkade achter de rug.. en dan ga ik niet meteen vragen om het super te laten strekken.. als het nog maar inrijden was.. !! En pony is al 17.. en word achter stijf.!

Erg bedankt voor de aardige reactie's !! (Met uitzondering van Herrscher)..
Erg aardig van jullie!!!

groetjes

herrscher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:52

sorry dat ik dat heb gezecht..ik wou een grapje maken, het was niet zo bedoeld. sorry.

sulindabaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:56

dat is tog geeen grap?..
maar ik hoop dat ze het je wil vergeven. het is wel goed dat jejje excuses aanbied!! maartoch..

sulindabaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:01

ik ken herrscher wel, maar tis toch ook flauw om te vertellen wie het precies is. haar kennende meende ze het niet echt.. maar het is als nog niet eerlijk wat ze zei!! maar je vergeeft het haar tog wel!! ik vind dat je een hele leuke pony hebt van welke afstamming is ie?? veel suc6 nog verder he met dat leuke beestje!! kus

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:21

't Is inderdaad een misselijke opmerking, maar blijkbaar was het zo niet bedoeld.
Ik zou zeggen: laten we er over ophouden zodat het topic niet verder verprutst wordt, dit is allemaal niet zo leuk voor de topicstarter.
Ontopic please

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:31

Naja. nu is het topic toch al verprutst.. denk dat er nu nog maar weinig reactie's komen..

En het hoeft echt niet positief te zijn! Negatief vind ik ook niet erg.. zie: Angeliek
Die gaf later gewoon keurig aan wat zij onder de houding van het paard vind!

maarja! Bedankt Oscar

herrscher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:05

sorry ik had het echt niet zo bedoelt..het spijt me.
maar mag ik ook weten wie je bent, omdat je mijn naam weet, en je weet dat herrscher Z2 heeft gelopen.
vriendelijke groet chantal

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:38

narrator schreef:
Naja. nu is het topic toch al verprutst.. denk dat er nu nog maar weinig reactie's komen..

Weet je wat, ik zal proberen om zelf eens het goede voorbeeld te geven
Hopelijk komt jullie topic zo ook weer een beetje op gang

Ik vind dat het beeld op de foto's heel vriendelijk en ontspannen is.
Geen geruk en gepluk, geen pony die in de krul getrokken wordt.
En da's heel positief en een prima basis om uit verder te werken.

Ik heb ook een beetje het idee dat het allemaal wat 'vrijblijvend' is.
Daarmee bedoel ik: de pony loopt netjes z'n rondje, doet wat er van hem gevraagd wordt en dat is het dan zo'n beetje
Ik denk dat er nog wel wat meer uit te halen valt.
Zo zou je bijv. kunnen werken aan het nog losser in het lijf worden.
Dit kun je doen door veel overgangen te rijden.
Door actieve overgangen te rijden, komt je pony (nog) beter aan het been/hulpen te staan en wordt hij 'flitsender'.
Dit is ook weer goed voor het gebruik van z'n achterhand.
Die motor achterin moet goed gestimuleerd worden want dat is de drijvende kracht
Met een (nog) beter achterhandgebruik wordt het ook makkelijker om aan de voorhand te werken.
Je zult merken dat als er meer stuwing vanuit de achterhand komt, het makkelijker is om tot oprichting te komen.

Er zijn al wat opmerkingen gemaakt over je houding, dat ga ik niet herhalen.
Ik zeg er alleen van: ga eens lekker verwaand op je pony zitten
Hakken uitdrukken, rug recht, hoofd omhoog.
Je mag best gezien worden hoor

Voor de B vind ik de foto's er trouwens heel behoorlijk uitzien hoor
Maar je wilt natuurlijk verder, en dan komen vooral achterhandgebruik (het allerbelangrijkste), buiging, losheid, snel reageren op hulpen en niet meer op de voorhand lopen aan de orde.
Dat zijn dingen waar je mee aan de slag kunt en ik denk dat dat ook wel gaat lukken!

Ik wens je in elk geval heel veel succes

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 02:05

Karlijn, weet je nog wat ik zei op msn?!

Nogmaals, ziet er netjes uit!

xx

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:13

Oscar schreef:
Weet je wat, ik zal proberen om zelf eens het goede voorbeeld te geven
Hopelijk komt jullie topic zo ook weer een beetje op gang

Ik vind dat het beeld op de foto's heel vriendelijk en ontspannen is.
Geen geruk en gepluk, geen pony die in de krul getrokken wordt.
En da's heel positief en een prima basis om uit verder te werken.

Ik heb ook een beetje het idee dat het allemaal wat 'vrijblijvend' is.
Daarmee bedoel ik: de pony loopt netjes z'n rondje, doet wat er van hem gevraagd wordt en dat is het dan zo'n beetje
Ik denk dat er nog wel wat meer uit te halen valt.
Zo zou je bijv. kunnen werken aan het nog losser in het lijf worden.
Dit kun je doen door veel overgangen te rijden.
Door actieve overgangen te rijden, komt je pony (nog) beter aan het been/hulpen te staan en wordt hij 'flitsender'.
Dit is ook weer goed voor het gebruik van z'n achterhand.
Die motor achterin moet goed gestimuleerd worden want dat is de drijvende kracht
Met een (nog) beter achterhandgebruik wordt het ook makkelijker om aan de voorhand te werken.
Je zult merken dat als er meer stuwing vanuit de achterhand komt, het makkelijker is om tot oprichting te komen.

Er zijn al wat opmerkingen gemaakt over je houding, dat ga ik niet herhalen.
Ik zeg er alleen van: ga eens lekker verwaand op je pony zitten
Hakken uitdrukken, rug recht, hoofd omhoog.
Je mag best gezien worden hoor

Voor de B vind ik de foto's er trouwens heel behoorlijk uitzien hoor
Maar je wilt natuurlijk verder, en dan komen vooral achterhandgebruik (het allerbelangrijkste), buiging, losheid, snel reageren op hulpen en niet meer op de voorhand lopen aan de orde.
Dat zijn dingen waar je mee aan de slag kunt en ik denk dat dat ook wel gaat lukken!

Ik wens je in elk geval heel veel succes

Bedankt voor de reactie!! Echt fijn

Ken je nog meer oefeningen dan alleen actieve overgangen ? --> waarmee je je pony snel los krijgt + dat hij beter op hulpen reageert? veel buigen etc.. en wat nog meer ?

En.. mijn instructeur zegt dat ik de teugels kort moet nemen.. en dan moet gaan rijden.
en met linkerteugel moet gaan 'rammelen' .. En moet vragen met links..
maar spant hij zijn rug dan niet erg aan.. en kan hij dan niet weer last krijgen van een rugblokkade?
kan ik dan niet beter met een wat losser teugeltje rijden? en dan opbouwen totdat hij zelf naarbeneden gaat lopen en dan steeds ietsje bij ietsje meer de teugels oppakken?

mijn instructeur zegt ook: je moet heel langzaam stappen.. heeel langzaam rijden.. wat vind jij daarvan?

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:36

Karlijn!
Ziet dr echt goed uit ! Vooral omdat ik weet dat hij lang stilgestaan heeft en lang problemen gehad heeft met de rug! Ben blij te zien dat hij nu weer aardig aan het opbouwen is !

Trek je niks van die Herscher aan, pff waar denkt zij wel waar ze mee bezig is, als je beetje hart voor de mede ruiter hebt, dan zegje niet dat je beter bent, ook al rijd je een hoger niveua, Pff,

Jullie komen dr wel!, Ik weet zeker dat je door gaat naar de Gelderse! En veeeeeeel succes met je laatste selectie wedstrijd

Liefs jolien!

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:39

Hayz karlijn commentaar op de foto's zal ik neit geven want ik ben ook geen dressuurruiter maar ik heb 1 vraag :Hoe is het nu met narrator?

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:18

broerie schreef:
Hayz karlijn commentaar op de foto's zal ik neit geven want ik ben ook geen dressuurruiter maar ik heb 1 vraag :Hoe is het nu met narrator?

Hii!

Leuk jou weer te spreken! haha
Nou het gaat weer goed.. Tenminste.. ik hoop dat de pijn volkomen weg is!
Ik ben weer begonnen met wedstrijden zoals je ziet! En in het 1ste bericht van Eqfan ( wie mijn foto's heeft geplaatst) staan de uitslagen erin van mijn 2 wedstrijden die ik daarna gereden heb.!

Groetjes Karlijn

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:17

Ken je nog meer oefeningen dan alleen actieve overgangen ? --> waarmee je je pony snel los krijgt + dat hij beter op hulpen reageert? veel buigen etc.. en wat nog meer ?

ik doe dit wel eens ;
eerst gewoon stappen en dan gaan draven { 2/3pasjes} en gelijk weer stappen. ook maar weer 2/3 pasjes en weer draven.. en dat paar x zo door.. dat is goed voor de achterhand + reageren op de hulpen !!

{bij mij paard dan }

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:19

nee grapje.. neit alleen bij mij paard maar het is wel goed voor z'n achterhand + hulpen !!

sucses zondag !! moet je wel even zeggen hoelaat je moet.. dan kom k misschien wat eerder

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:23

Vandaag geoefent --> zie Oscar en Nikj..! En het ging echt super lekker!! maar nog tips voor de L1 ? Heb zo'n gevoel dat ik nog niet over kan....... Weet niet hoe het komt..

Kytha

Re: Supercombi @ trainen voor de laatste Selectiewedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:39

Jeetje wat lijkt hij veel op mijn vorige D-pony, maar ik zie in je profiel dat het een E-maat is.
Erg leuke combi samen, heel veel succes alvast!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 01:47

Wat verstaat jouw instructie onder rammelen met de teugel?
De mijne schiet me namelijk af als ik dat zou doen

Teugels gewoon op normale lengte, achterhand er onder rijden, voorwaarts rijden en opvangen van voren, contact houden, de mijne zakt dan vanzelf en van daaruit kan je hoger of lager rijden, naar je hand toe.
Als hij netjes je hand zoekt kan je de teugels iets langer doen zodat hij nog wel rond loopt maar dan lager, misschien wel fijn voor zijn rug om die afentoe eens uit te rekken.

Eigenlijk doe ik bijna niets met mijn handen, of iig zo min mogelijk en ze zakt toch wel als ze lekker ontspannen door loopt.Met heel langzaam rijden lijkt me het risico dat de achterhand er niet goed bij komt (tenzij je dit kan natuurlijk) en dat wil je natuurlijk wel.

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 02:43

he karlijn, wat goed om te zien dat je weer lekker met narrator kunt trainen!
leuke foto's en succes met de selectie!!!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:04

Sily schreef:
Wat verstaat jouw instructie onder rammelen met de teugel?
De mijne schiet me namelijk af als ik dat zou doen

Teugels gewoon op normale lengte, achterhand er onder rijden, voorwaarts rijden en opvangen van voren, contact houden, de mijne zakt dan vanzelf en van daaruit kan je hoger of lager rijden, naar je hand toe.
Als hij netjes je hand zoekt kan je de teugels iets langer doen zodat hij nog wel rond loopt maar dan lager, misschien wel fijn voor zijn rug om die afentoe eens uit te rekken.

Eigenlijk doe ik bijna niets met mijn handen, of iig zo min mogelijk en ze zakt toch wel als ze lekker ontspannen door loopt.Met heel langzaam rijden lijkt me het risico dat de achterhand er niet goed bij komt (tenzij je dit kan natuurlijk) en dat wil je natuurlijk wel.

Je moet toch met je zit op vangen.. ?
want anders krijg je nog die spanning op de bovenlijn-spier...
toch?

@ Luxe : ben jij marleen? haha!