vliegen met super hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:48

mooi paardje en die laatste foto`s ze kan het wel hihih leuk hoor

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 03:36

grappig paardje maar dat zadel ligt absoluut niet goed.. die drukt heel erg op zn schouder omdat het te ver naar voren ligt.. een zadel hoort achter zn schouder is dus neit zo raar dat ie in galop en na de sprong beetje vaag doet.. kan best aan het zadel liggen hij heeft helemaal geen vrij schouder.. voor de rest leuk paardje wel hoor

jelhaflinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:29

wow...echt een heel mooi beestje zeg!!!!!

garfieldjuh

Re: vliegen met super hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:48

leuk beestje!
ziet er leuk uit.

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:52

De basis van springen is dressuur...

Vind het er niet echt prettig uitzien, maar het is wel een stoere pony!

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:07

Citaat:

zie je die zwelling op z'n hals? De onderkant van z'n hals loopt als 't ware in een "tegengesteld boogje". Daarom gooit ie z'n kop liever omhoog dan dat ie netjes rond loopt (zoals op de 2 laatste foto's). Z'n halsspier is verkrampt --> kan niet meer ontspannen --> nageven is lastig.

Probeer tijdens het borstelen maar eens wat extra aandacht aan die (onder)hals te geven. Masseer het 'n beetje, met borstels (ros bijvoorbeeld) of met je handen (daar kun je dieper mee inwerken). Baat 't niet dan schaadt 't niet Waarschijnlijk zal je dan merken dat ie ook in 't begin lager begint met z'n hoofd.

En aangezien wij op deze foto's niet kunnen zien welke talenten deze combinatie heeft wat dressuur betreft, vind ik het nogal cru om te roepen dat ze niet mag springen omdat ze d'r paard niet normaal kan laten galopperen. Met de kou nu is elk paard wel een beetje fris.

Marly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:10

Hee Sanne!

Leuke foto's nou ben je tenminste geen geest die over een hindernis vliegt,, haha

XxX Marly

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:12

Jodievanmij schreef:
grappig paardje maar dat zadel ligt absoluut niet goed.. die drukt heel erg op zn schouder omdat het te ver naar voren ligt.. een zadel hoort achter zn schouder is dus neit zo raar dat ie in galop en na de sprong beetje vaag doet.. kan best aan het zadel liggen hij heeft helemaal geen vrij schouder.. voor de rest leuk paardje wel hoor

nee dat klopt niet helemaal hij laat niet merken dat hij last van zijn zadel
heeft, en hij heeft geen drukkingen, het schuift ook niet.

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:14

Clitia schreef:
Citaat:

zie je die zwelling op z'n hals? De onderkant van z'n hals loopt als 't ware in een "tegengesteld boogje". Daarom gooit ie z'n kop liever omhoog dan dat ie netjes rond loopt (zoals op de 2 laatste foto's). Z'n halsspier is verkrampt --> kan niet meer ontspannen --> nageven is lastig.

Probeer tijdens het borstelen maar eens wat extra aandacht aan die (onder)hals te geven. Masseer het 'n beetje, met borstels (ros bijvoorbeeld) of met je handen (daar kun je dieper mee inwerken). Baat 't niet dan schaadt 't niet Waarschijnlijk zal je dan merken dat ie ook in 't begin lager begint met z'n hoofd.

En aangezien wij op deze foto's niet kunnen zien welke talenten deze combinatie heeft wat dressuur betreft, vind ik het nogal cru om te roepen dat ze niet mag springen omdat ze d'r paard niet normaal kan laten galopperen. Met de kou nu is elk paard wel een beetje fris.

bedankt ik zal het eens proberen

Thokki4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:07

heej.. leuke foto's sanne!!
montaz staat dr weer mooi op .. ( kan ook niet anders maarja)

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:14

Leuke pony!
Leuke foto's
Ziet er netjes uit.. let der wel op dat je je handen recht ophoud!

Kusjee, ElineThera

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:25

ja haha is ook moeilijk om af te leren

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:28

wat een beauty! probeer hem wat meer ruimte te geven boven de sprong!

Hester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:49

montaz_sanne schreef:
Jodievanmij schreef:

nee dat klopt niet helemaal hij laat niet merken dat hij last van zijn zadel
heeft, en hij heeft geen drukkingen, het schuift ook niet.

Een zadel dat niet past of opgevuld moet worden geeft drukkingen, een zadel dat te ver naar voren ligt niet. En helaas laten paarden nou eenmaal niet snel merken dat ze ergens last van hebben, dat is een survival-of-the-fittest-iets... Zou hij zo duidelijk laten merken dat wij mensen zien dat hij last heeft van het zadel, dan zou de leeuw die aan de andere kant van de bakrand zit het ook zien, en voor je 't weet wordt ie opgegeten .

Met springzadels is 't altijd lastig, die liggen altijd een beetje over 't schouderblad, door de ronde zweetbladen. Maar ik heb toch ook het idee dat 't zadel wel wat verder naar achter zou mogen. Het schouderblad is duidelijk voelbaar, probeer je zadel zo te leggen dat de voorboom daarachter ligt (dus je moet een denkbeeldig lijntje trekken).

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:18

haai sanne

leuke foto's

ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit zeg, maar ook ik vind dat je een ander zadel op montaz moet leggen. misschien eentje die iets breder is.

spreek je binnenkort wel weer.

groetjes karlijn

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:17

hij springt echt leuk he je kan zien dat jullie veel plezier hadden!

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:43

[/quote]
Een zadel dat niet past of opgevuld moet worden geeft drukkingen, een zadel dat te ver naar voren ligt niet. En helaas laten paarden nou eenmaal niet snel merken dat ze ergens last van hebben, dat is een survival-of-the-fittest-iets... Zou hij zo duidelijk laten merken dat wij mensen zien dat hij last heeft van het zadel, dan zou de leeuw die aan de andere kant van de bakrand zit het ook zien, en voor je 't weet wordt ie opgegeten .

Met springzadels is 't altijd lastig, die liggen altijd een beetje over 't schouderblad, door de ronde zweetbladen. Maar ik heb toch ook het idee dat 't zadel wel wat verder naar achter zou mogen. Het schouderblad is duidelijk voelbaar, probeer je zadel zo te leggen dat de voorboom daarachter ligt (dus je moet een denkbeeldig lijntje trekken).
[/quote]

kan het ook opgelost worden als ik er een kussentje onder leg, ik kan
moeilijk een zadel kopen voor een paard wat niet van mij is,.... [/quote]

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:23

wat doet die merel met haar handen ??? ziet er vaag uit

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:33

mooi paardje, wel allebij je handen naar voren in de verlichte zit! jullie trekken je handen naar je buik i.p.v. dat je ze naar voren houd

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:37

mooi hoor! vooral die laatste foto die is echt heel mooi

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 18:16

dankje wel
en van die handen klopt hihi is moeilijk om ook nog eens op te letten

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:22

jah, dat van die handen klopt idd, was mij ook al opgevallen toen ik de foto's bekeek . maar daar ben ik nu ook al op aan het oefenen. maar iig bedankt!

groetjes merel

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:33

ik vind dat merel wel wat meer mag meegeven met de sprong. En ik zou zelf de beugels met springen wat korter doen. Maar wel een leuk paardje.

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:39

okee, bedankt. ik reed ook met een dressuurzadel, niet echt handig... was ook meer een paar sprongetjes voor de lol

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:13

Heel mooi paardje! Wat tips enzo is goed, daar leert ze van. Maar ik vind het onzin als mensen dingen zeggen als: 'zorg eerst maar dat het dressuurmatig allemaal in orde is' Af en toe wat springen tussendoor is alleen maar leuk. Wat afwisseling voor de pony is alleen maar goed! En ga me nou niet vertellen dat jullie pony's niet fris zijn als ze gaan springen, zeker met dit weer!