shadowflower schreef:en toch helpt dat bij ieder paard om de hele tijd oefeningen te doen waarbij je constant bezig bent ... Ben je zelf dan trouwens ook serieus en met je gedachten er bij want dat kan je paard ook voelen
ja tuurlijk
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

shadowflower schreef:en toch helpt dat bij ieder paard om de hele tijd oefeningen te doen waarbij je constant bezig bent ... Ben je zelf dan trouwens ook serieus en met je gedachten er bij want dat kan je paard ook voelen
en dan kan je ook wel een beetje normaler reageren... 

freaky schreef:Je zet je foto's niet op bokt om afgekraakt te worden! Tips en opbouwende kritiek daar heb je meer aan.

Het lijkt nu erop dat je alleen maar van hem vraagt en niet ontspant, als hij nageeft ontspan dan.. En idd veel tempowisselingen en overgangen rijden. Veel volte werk *slangenvoltes* steeds bezig blijven.. Ook zou je hem af en toe wat dieper kunnen instellen, zodat hij die bovenlijn loslaat en dan weer wat oprichting.. Veel afwisseling! Die van mij lijkt ook af en toe alsof hij een bezem heeft ingeslikt
en zo krijg ik hem steeds losser in zijn lijf.. nou suc6 ermee! 

Kadette schreef:je weet helemaal niks van mijn paard, je weet helemaal niet hoe moeilijk ze is met rijden, ik weet echt wel wanneer ik een slof nodig heb bij dit paard...

shadowflower schreef:1.de slof staat elke keer gespannen ... daar is die niet voor ."goeie ruiters kunnen hun paard naar beneden rijden zonder hulpmiddelen "veel overgangen maken,tempowisselingen en stelling vragen zodat het dier soepel in zijn spieren word . en ondertussen druk op de teugels houden zodat hij vanzelf naar beneden komt ..
Fuego schreef:shadowflower schreef:1.de slof staat elke keer gespannen ... daar is die niet voor ."goeie ruiters kunnen hun paard naar beneden rijden zonder hulpmiddelen "veel overgangen maken,tempowisselingen en stelling vragen zodat het dier soepel in zijn spieren word . en ondertussen druk op de teugels houden zodat hij vanzelf naar beneden komt ..
wat maakt die slof uit,,? ik rijd ook wel eens met slof, als me pony ff niet wil dat ik net ff iets sterker ben..

patsur schreef:uhm.. misschien kun je de slof er beter vanaf halen en met martingaal gaan rijden ofzo?~Moet zeggen dat ik dit er niet heel erg vriendelijk uit vind zien, zeker omdat de slof aardig aangenomen is en het paard verder niet over de rug loopt. ga eerst vwnw werken en neem evt les. Succes!
, maar die had ik alleen om omdat ie vervelend was en normaal rijd ik er nooit mee