kadette @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:09

shadowflower schreef:
en toch helpt dat bij ieder paard om de hele tijd oefeningen te doen waarbij je constant bezig bent ... Ben je zelf dan trouwens ook serieus en met je gedachten er bij want dat kan je paard ook voelen

ja tuurlijk

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:16

en je zet je foto's er volgens mij op om op commentaar te wachten, dus ik snap helemaal niet wat jou probleem is... en dan kan je ook wel een beetje normaler reageren...

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:19

Je zet je foto's niet op bokt om afgekraakt te worden! Tips en opbouwende kritiek daar heb je meer aan.

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:20

freaky schreef:
Je zet je foto's niet op bokt om afgekraakt te worden! Tips en opbouwende kritiek daar heb je meer aan.

ja inderdaad, heeft iemand nog tips ofzo

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:27

ik zeg toch ook COMMENTAAR,,en niet KRITIEK want daar heeft niemand wat aan..

daniekjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:28

en k heb wel een TIP: probeer je tenen naar voren te laten wijzen...=xx=

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:34

Ik vind het wel een leuk paardje hoor! Hij kan dr soms nog ietsje beter doorheen lopen, maar zo als je al zei, si het een moeilijk paardje. Gewoon veel oefenen dan komt het vanzelf.
Misschien kan je soms nog wel ietsje beter je hakken uit drukken.

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:34

bedankt voor de tip

_Sanneman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:44

We gaan hier nou niet ruzie maken of iemand wel of niet weet wat een moeilijk paard is.. Dat verschilt ook per persoon.. Ik vind het een leuk diertje, mag zeker wat losser in zijn lijf worden.. Dat je met slof rijdt moet je helemaal zelf weten, ieder zijn eigen keus en manier van rijden Het lijkt nu erop dat je alleen maar van hem vraagt en niet ontspant, als hij nageeft ontspan dan.. En idd veel tempowisselingen en overgangen rijden. Veel volte werk *slangenvoltes* steeds bezig blijven.. Ook zou je hem af en toe wat dieper kunnen instellen, zodat hij die bovenlijn loslaat en dan weer wat oprichting.. Veel afwisseling! Die van mij lijkt ook af en toe alsof hij een bezem heeft ingeslikt en zo krijg ik hem steeds losser in zijn lijf.. nou suc6 ermee!

Kadette

Re: kadette @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:06

kijk hier hebben jullie een foto van kadette zonder slof, ik had kadette hier nog maar 1 week.....ze had daarvoor 8maanden stilgestaan, dus ze is op de foto nog erg dik, maar nu niet meer

Afbeelding

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:08

het is trouwens een fokmerrie, die dit jaar een keertje geen veulen krijgt

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:11

Lijkt me zeker een goed paardje om mee te fokken:D
En zonder slof vind ik het ook niet verkeerd uit zien hoor. Zeker niet als je dr toen nog maar twee weken had.

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:16

mooi beestje zeg
de fotows zijn wel wat ver weg genomen, dus kan niet egt veel zeggen, beetje rechterop gaan zitten(je zat bij die middendraf beetje naar achter)
en ja de slof is haar mening en haar manier van rijden misschien.
ik snap ook wat een moeilijk paard is, en daar gebruiken we ook hulpmiddelen vaak voor.
gewoon veel afwisselen en veel overgangen maken

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:18

Kadette schreef:
je weet helemaal niks van mijn paard, je weet helemaal niet hoe moeilijk ze is met rijden, ik weet echt wel wanneer ik een slof nodig heb bij dit paard...

Ja, als ik die fotos in jouw profiel bekijk zie het er echt naar uit dat jij je paard prima aan het lopen hebt en dat je precies weet wanneer je een slof e.d. wel of niet moet gebruiken

Kadette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 23:43

bedankt voor jullie reacties

Fuego

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:20

shadowflower schreef:
1.de slof staat elke keer gespannen ... daar is die niet voor ."goeie ruiters kunnen hun paard naar beneden rijden zonder hulpmiddelen "veel overgangen maken,tempowisselingen en stelling vragen zodat het dier soepel in zijn spieren word . en ondertussen druk op de teugels houden zodat hij vanzelf naar beneden komt ..

wat maakt die slof uit,,? ik rijd ook wel eens met slof, als me pony ff niet wil dat ik net ff iets sterker ben..

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:27

uhm.. misschien kun je de slof er beter vanaf halen en met martingaal gaan rijden ofzo?~Moet zeggen dat ik dit er niet heel erg vriendelijk uit vind zien, zeker omdat de slof aardig aangenomen is en het paard verder niet over de rug loopt. ga eerst vwnw werken en neem evt les. Succes!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:27

Fuego schreef:
shadowflower schreef:
1.de slof staat elke keer gespannen ... daar is die niet voor ."goeie ruiters kunnen hun paard naar beneden rijden zonder hulpmiddelen "veel overgangen maken,tempowisselingen en stelling vragen zodat het dier soepel in zijn spieren word . en ondertussen druk op de teugels houden zodat hij vanzelf naar beneden komt ..

wat maakt die slof uit,,? ik rijd ook wel eens met slof, als me pony ff niet wil dat ik net ff iets sterker ben..

Niet erg slim van je als jij denkt dat je het me kracht kunt overwinnen. Een paard van honderden kilo's kan jou echt wel de baas, dus terugvechten heeft geen zin en daar helpt een slof ook echt niet bij!

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 23:37

patsur schreef:
uhm.. misschien kun je de slof er beter vanaf halen en met martingaal gaan rijden ofzo?~Moet zeggen dat ik dit er niet heel erg vriendelijk uit vind zien, zeker omdat de slof aardig aangenomen is en het paard verder niet over de rug loopt. ga eerst vwnw werken en neem evt les. Succes!

ik heb les hoor , maar die had ik alleen om omdat ie vervelend was en normaal rijd ik er nooit mee

Dreamer6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:09

Zo genoeg gehoord over de slof!!!!
1 keertje lijkt me wel genoeg....

Leuk paardje!!