jonge haflinger merrie met hoog stekgehalte voor 1st bijzet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:12

Ik vind eht wel netjes jullie beginnen gewoon bij het begin

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:27

Afbeelding

zo zag het er gister uit, de bijzet 2 gaatjes strakker dan op de foto´s van mijn 1e post. het is op deze foto niet echt duidelijk te zien, maar "ze kruipt" veel achter de bijzet zodat het telkens weer lijkt dat hij veeel strakker dan dan dat nodig is.

het gaat nu nog steeds goed met de bijzet, ze heeft gewoon heel erg de tijd nodig om overal aan te wennen

loetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:30

rudi schreef:
Mag ik vragen hoe oud ze is?

leer lezen caroline..(A)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:50

is het zand niet een beetje erg bevroren?

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:00

Als ze veel achter de bijzet kruipt zou ik hem zeker de volgende tijd niet meer strakker doen, tot ze het accepteerd. Ten eerste kweek je zo een onderhals, ten tweede, als ze de bijzet niet accepteerd zal ze de druk van de teugel ook niet accepteren en ook daar achter gaan lopen. En dat is niet niks om dat er weer uit te krijgen.
Kruipt ze er niet achter omdat ze bijvoorbeeld last van der tanden heeft? Wanneer is daar voor het laatst naar gekeken?
Als het daar niet aan ligt zou ik eerder bijzetten met/van elastiek nemen, als ze zich dan per ongeluk een keer 'stoot' komt het niet zo hard aan en raakt ze niet gelijk weer het vertrouwen kwijt

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:15

Cinnepin; Mag ik vragen waarom je zo zeurt?

Ziet er netjes uit! Goed dat je de bijzet rustig vastzet. Zo kan ze al wennen. Vooral zo door gaan!

Kaia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:19

[quote="Steffie89"]Cinnepin; Mag ik vragen waarom je zo zeurt?[quote]

hihi, ik dacht eigenlijk hetzelfde

Ik vind het echt een kei-gave haf!! Superdiertje!

Ik vind ook dat je het heel erg netjes doet zo. Lekker zo doorgaan. Ik vind ook dat de bijzet zo strak genoeg staat.. bij een zo'n jong diertje is het natuurlijk niet belangrijk dat hij in de krul gaat maar dat hij zich gaat ontspannen, zoals je zelf al zei !

Dus ik zou vanaf hier..of de bijzet misschien nog een gaatje langer de ontspanning op gaan zoeken. Zo dat je paardje netjes van achter naar voren gaat lopen en dan netjes naar de 'hand' toe gaat lopen. Helemaal omdat je haflinger achter de teugel wil kruipen moet je hem zeker niet strakker zetten, maar netjes naar het bit toedrijven! Dan gaat hij zich vanzelf lekker ontspannen!
Uiteindelijk heb je er dan bij het rijden alleen maar profijt van. Hij zal dan (als je handen netjes stil houd natuurlijk) ook makkelijker naar de hand toelopen en niet alle druk weg willen gooien!

Lekker zo doorgaan! En veel succes traks met het inrijden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:44

ik zeur niet, ik geef alleen mijn mening

_blut_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:31

Alleen op een erg zeurderige manier

Leuke haf! Kan mooi lopen zeg!

OemmiejO

Re: jonge haflinger merrie met hoog stekgehalte voor 1st bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:23

Ziet er netjes uit.

Cieltje90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:25

Heej!!

Mooie haf, ook leuke foto's.
Kvind t er al goed uitzien hoor!
Succes verder!

Liefs Cilia

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:51

Cinnepin schreef:
zowiezo moet je bij jonge pony's geen bijzet gebruiken? waarom willen mensen ze toch altijd zo in de *krul* hebben????
Aan mijn paarden komen geen bijzets.

Mee eens! Aan de mijne ook absoluut niet!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:25

Zieter goed uit, vind het ook goed dat je je paard op jonge leeftijd al leert goed over de rug te lopen .
en Cinnepin, het komt best zeurderig over, is het niet over de bijzets, begin je weer over de grond...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:39

Tooske schreef:
Anoniem schreef:
zowiezo moet je bij jonge pony's geen bijzet gebruiken? waarom willen mensen ze toch altijd zo in de *krul* hebben????
Aan mijn paarden komen geen bijzets.

Mee eens! Aan de mijne ook absoluut niet!

toch nog iemand die het snapt