Pony te fel met rijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:19

ze is nu al wat rustiger ,

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:57

he..die pony ken ik ik denk dat het komt..door het weer..in de winter is ze namelijk altijd wat frisser..ze heeft het namelijk redelijk snel koud..en daar woordt ze dan wat frisser van..misschien moet je eerst met zweetdeken over ofoz..ff stappen en drave ?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:41

maximee schreef:
Praten en op zijn gemak stellen. Veel overgangen rijden dus bijvoorbeeld als je aandraaft en hij gaat heel hard moet je hem weer trug pakken en zo een paar keer blijven doen tot dat die gewoon normaal aandraaft. Dat kun je ook zo met de galop oefenen.

hier ben ik het helemaal mee eens ik zou ook veel voltes rijden, en andere figuren, en inderdaad ook de voltes kleiner maken als hij te snel gaat. Loopt je paard dan goed, kijk of je de volte groter kan maken. als hij dan weer te snel gaat, weer kleiner enz enz:P
-xxx-

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:17

Hollybolly schreef:
dat noemt men frisheid, gewoon drie uur stevig doorrijden, dan zwakt t wel af bij de mijne tenminste. gewoon geen brokken meer geven, de mijne werd er alleen maar nog heter van. staat die van jou dag en nacht binnen?

je moet wel brok blijven voeren hoor! anders wordt ze te mager..maar wel gewoon onderhoudsbrok..
edit: en drie uur lang zou ik ook niet doen

Di0n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 02:08

Ik zou hem minder brokken geven en een brok waar ze niet zo fel van worden, gewoon een basisbrok. En natuurlijk zijn ze met dit weer wat drukker. Je kunt messchien ook eerst even rijden met een uitrijdeken en als de spieren dan op tempratuur zijn het weer af doen. Veel succes!!

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:56

Voltes, Voltes Voltes, klein groot noem maar op. Uit een volte kan je pony niet weglopen en hij wordt er ook nog eens soepel van. Je moet ook zorgen dat je vooral in de winter niet te langzaam wil rijden. Drijf lekker aan en rijd naar voren, dan is hij veel sneller zijn energie kwijt en kan jij weer lekker rijden. Succes ermee.

monsera

Re: Pony te fel met rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:58

Gewoon de brokken blijven geven die je altijd al voert dit heeft niets met de brok te maken je zegt zelf ook al dat het weer kouder is en daar geeft je pony een reaktie op.Het weer wordt al weer wat warmer en ik zag dat de pony van topic starter al weer wat rustiger is geworden.Wat je wel kan doen is er voor zorgen dat je paard er wat extra uit komt om dan wat meer energie kwijt te raken.Verder kun je met het in en uit stappen van je pony even een deken opleggen en als je de deken afhaalt even lekker los laten draven en daarna oppakken en lekker bezig houden veel overgangen rijden en veel figuren rijden maak hem maar lekker moe.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:37

Franciska15 schreef:
Hollybolly schreef:
dat noemt men frisheid, gewoon drie uur stevig doorrijden, dan zwakt t wel af bij de mijne tenminste. gewoon geen brokken meer geven, de mijne werd er alleen maar nog heter van. staat die van jou dag en nacht binnen?

je moet wel brok blijven voeren hoor! anders wordt ze te mager..maar wel gewoon onderhoudsbrok..
edit: en drie uur lang zou ik ook niet doen

de mijne werd echt niet te mager, die kreeg volop hooi en kuilgras tot haar beschikking, en wat die drie uur betreft, misschien krijgt iemand hier t gevoel dat het afbeulen is, maar dat paard beult mij af.. echt waar, die heeft een uithoudingsvermogen van hier tot gunter... echt niet normaal.. ik heb haar toen drie uur moeten rijden, wilde ik haar een beetje rustiger krijgen... ze kon gewoon niet 1 rondje stappen, wat ik ook deed.... als ik na 1 uur rijden weer terugkeerde, brak ze dr stal af... zij wilde gewoon lopen... ik ben na die drie uur gewoon kapot om t zomaar te zeggen... maar ieder zijn eigen manier, niemand kent het paard van een ander, dus is t zowiezo moeilijk zeggen wat je moet doen bij een paard van een ander

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:18

Citaat:
de mijne werd echt niet te mager, die kreeg volop hooi en kuilgras tot haar beschikking, en wat die drie uur betreft, misschien krijgt iemand hier t gevoel dat het afbeulen is, maar dat paard beult mij af.. echt waar, die heeft een uithoudingsvermogen van hier tot gunter... echt niet normaal.. ik heb haar toen drie uur moeten rijden, wilde ik haar een beetje rustiger krijgen... ze kon gewoon niet 1 rondje stappen, wat ik ook deed.... als ik na 1 uur rijden weer terugkeerde, brak ze dr stal af... zij wilde gewoon lopen... ik ben na die drie uur gewoon kapot om t zomaar te zeggen... maar ieder zijn eigen manier, niemand kent het paard van een ander, dus is t zowiezo moeilijk zeggen wat je moet doen bij een paard van een ander

nou ramona wel..en dat weet ik namelijk omdat ze hiervoor 4 jaar van mij is geweest duss.. en aangezien ramona nooit dik zal worden en al redelijk dun is..(erg dun :p)
[/quote]

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:25

dat wist ik dus niet en ik heb ook gezegd dat ik dat niet weet, en het moeilijk is om te zeggen wat je moet doen met een paard van een ander.

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:46

Zet hem aan t werk! Vooral niet je been af gaan steken, maar tempowisselingen rijden en voltes ed vraag anders wat extra stelling naar binnen en naar buiten, dan moeten ze harder werken en willen meestal ineens ook niet meer zo hard lopen. Ik zou het voer niet gelijk veranderen, maar probeer hem eerst even te longeren zodat de frisheid eraf is. Succes het komt vast weer goed...

danty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:00

ik heb ook een verzorgpony die dat doet..
ze dat het alleen met rijden in de manege hebben de oude eigenaars haar aan geleerd
ik heb dat ze steeds weg galopeerd en daar bij ook hoog bokken..
ik moet van mijn instructrise ophoudingen maken en mijn stem gebruiken
ik laat haar thuis, waar zij staat. heel goed aan mijn stem wennen
( veel tegen haar praten ) en nu gaat het veel beter..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:44

niet iedereen gebruikt het voer als hulp voor verandering van gedrag, ik wel... echt t hielp bij mij wel. dus ik zeg nu niet dat iedereen het moet doen, maar als er niks aan te doen is kan je altijd nog dat proberen