Duncan (tinker) @ dressuur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:14

mooie tinker!!
Het rijden ziet er goed uit hoor, er zitten erg mooie fotos tussen!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:27

Mooie foto's hoor. Ik kan me Duncan nog goed herinneren van toen hij net bij Gadedijk vandaan kwam (heb mijn tinker ook in die tijd gekocht, en ben ook bij Gadedijk wezen kijken (niet daar gekocht)), hij is echt enorm mooi uitgegroeid vind ik. Een wereld van verschil met een paar jaar geleden

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 23:58

Keevagirl schreef:
Mooie foto's hoor. Ik kan me Duncan nog goed herinneren van toen hij net bij Gadedijk vandaan kwam (heb mijn tinker ook in die tijd gekocht, en ben ook bij Gadedijk wezen kijken (niet daar gekocht)), hij is echt enorm mooi uitgegroeid vind ik. Een wereld van verschil met een paar jaar geleden

Dankjewel Ben zelf ook wel blij dat hij veranderd is...
Maar Duncan is niet de enige... Keeva is ook erg veranderd!! Kan me nog wel foto's herrinneren Hihi.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:02

Maya1990

Re: Duncan (tinker) @ dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:23

Zo! toen ik de eerste foto zag dacht ik: nou die heeft m lang niet meer gepoetst! Maar dat was een schaduw, op de tweede foto blinkt ie helemaal!
Echt een mooi paard! Het ziet er netjes uit.
X

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:18

Leuke tink.
Rijdne ziet er ook netjes uit

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:14

Hij is wel een beetje uit proporties doordat hij zn rug helemaal samentrekt. Vandaar die hoge kont. En ook een veels tekort nekje. Maargoed....dat vind ik. Het is en blijft een ras wat er niet voor gebouwd is en om hem zo kort in de nek te zetten, tja....ik weet niet het niet hoor...

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:07

Marjolein117 schreef:
Hij is wel een beetje uit proporties doordat hij zn rug helemaal samentrekt. Vandaar die hoge kont. En ook een veels tekort nekje. Maargoed....dat vind ik. Het is en blijft een ras wat er niet voor gebouwd is en om hem zo kort in de nek te zetten, tja....ik weet niet het niet hoor...

Ik neem aan dat je die hoge kont afleid van de standfoto. Er valt namelijk een schaduw net achter het zadel, waardoor het net lijkt of hij daar geen rug heeft en een extreem hoge kont.
Natuurlijk heeft hij ook een beetje hoge kont, zoals dat hoort bij het ras, maar hij trekt zijn rug écht niet samen.
Zijn nek is inderdaad kort, als hij gras wil eten staat hij inderdaad met zijn benen een beetje wijd.
Ik zet hem echt niet kort in zijn nek...
Ik rij hem eerst los... lang en laag. Daarna op normale lengte. Ik rijd hem niet in de krul of wat dan ook. Het is volkomen ontspannen, hij hangt niet eens in mn teugels ofzo...

Ik denk dat de foto een beetje vertekend. Althans, de standfoto.
Ik wil wel een grotere foto plaatsen... dan kun je zien dat er een schaduw valt op zijn rug... dat vertekend enorm!

Maar ik geloof dat je op de rest van de foto's ook wel kan zien dat hij zijn rug totaal niet samentrekt!
Hij heeft een licht doorgezakte rug, dat heeft te maken met de stoeterij waar hij beleerd is. Hij is op 2, 5 jarige leeftijd ingereden. Ik heb hem gekocht toen hij 3 was, toen nog niet op de hoogte van het probleem. Toen bij mij bleek ook dat hij veel last had van zijn rug... waardoor hij bij mij eerst anderhalf jaar weinig belasting kreeg. Toen hij 5 werd zijn we pas begonnen met dressuur rijden.

Ik ben zelf heel voorzichtig met hem, zal hem nooit iets laten doen waarvan ik merk dat hij het niet kan. Maar het dressuur rijden vind hij geweldig, en dat ga ik ook niet laten omdat hij een tinker is.

Tuurlijk mag jij vinden wat je vindt. Maar ik zie het probleem niet.
Ik heb geen tinker die helemaal uit proportie is... Ik heb een tinker met een korte stevige nek. Maar voorderest is hij prima in verhouding hoor

Hij heeft nergens last van, dat weet ik zeker. Ik ken mn lieve schat echt wel

Afbeelding

Zie je? Niets mee aan de hand! Zelfde paard, gewoon normaal in proportie!

Marjolein117

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:32

wat jij wil meis, het was maar een tip. hij hangt niet omdat hij zijn rug strak trekt, dan hangt ie nooit. maargoed....was mijn mening

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:40

mooie fotos het mag idd eens gezien worden dat tinkers er ook wat van kunnen.
Trouwens ik vind hem wel mooi getekend hoor