Tenuta (v. Obelisk) @ longeerwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaiikii

Re: Tenuta (v. Obelisk) @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:49

Ziet er goed uit en het blijft een leuk paard!
Ik had toen lekker sochtends gereden in de zon!

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:15

*heeft totaal geen verstand van longeren *
Vind iig Nuutje een leuk beestje

hagel

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:44

Ziet er leuk uit
Gaat al beter

Het ziet er wel naar uit dat het zadel wat te ver naar voren ligt maar dat kan ook komen doordat je de touwtjes aan de singel hebt zitten, die trekken het zadel natuurlijk ook van zijn plaats
Verder zou ik wel wat meer stelling houden, door de het binnenste touwtje iets strakker te doen

Verder ziet het er dus super uit, leuk paard

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:49

Hey Nouk!
Tenuta ziet er goed uit! Idd de stelling viel me ook op, maar dat is met die touwtjes aan de binnenkant wat strakker zetten zo opgelost. Wat ook helpt, is als je met een longeersingel longeert, dat je dan de longeerlijn door de binnenste bitring naar de longeersingel doet, dan kan je af en toe wat meer of minder stelling vragen. Succes met haar!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 15:51

Ik wil even meerdere dingen in het algemeen zeggen. Over die stelling dat klopt, daar ben ik me bewust van! Heb er ook bewust voor gekozen omdat het in de planning lag daarna nog te gaan rijden. Het longeren was eigenlijk alleen maar om even der gekkigheid kwijt te raken. Ja ik ahd er beter om moeten letten dat beide touwtjes even lang waren,niet gebeurd. Sorry daarvoor...
En dan over het zadel, ja op de foto's ligt het zadel te ver naar voren. Kan gebeuren, een keer iets minder kijken. En ze heeft er echt geen last van gehad en voordat ik erop ga controleer ik het zadel wel 3x. Sorry dat ik dat ook niet gedaan heb gister *zucht*

@ Mariz, ze is 'maar' 1.64 En dat ze niet werkt nu ben ik niet met je eens. Ze is nog groen, weinig spieren en de bak is zwaar. Die dingen moet je opbouwen anders gaat het niet goed

@ Tyrza, zodra ik der langer laat, gaat ze er gewoon tegen in lopen en interesseert het der niet wat je doet. Klinkt heel grof en nee ik wil niet Tenuta de schuld geven alles behalve dat (mensen die mij kennen weten dat ik daar niet van hou ) Ze heeft een lastig karakter en we hebben veel problemen gehad met het longeren aan een touwtje. Ze begint nu meer vertrouwen te krijgen en daardoor wil ze meer gaan zakken. Maar zodra ze meer ruimte krijgt komt ze weer inzet > Rechtovereind staan. Dit zijn geen leuke spelletjes en we zijn hard bezig hier doorheen te komen. Daarna krijgt ze meer ruimte zolang ze zich maar gedraagd en op dit moment kan ze nie tmet die vrijheid omgaan...

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:51

Heb je wel eens fysiek laten nakijken waarom ze zoveel verzet geeft als ze meer ruimte krijgt?

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:54

Ze is 3 (of 4) weken geleden helemaal gecontroleerd, zoals in het eerste bericht staat kwam het verzet voort uit teveel eiwitten, te weinig vertrouwen en te weinig bespiering. Hier uit kwam stress/spanning en daardoor ontplofte ze en kwam ze in verzet.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:47

Tyrza schreef:
Heb je wel eens fysiek laten nakijken waarom ze zoveel verzet geeft als ze meer ruimte krijgt?

Tenuta is helemaal nagekeken. Niets aan het handje.

Tenuta is een dominant paard, laat zich met de oortjes naar voren zo op haar rug vallen (aan de longe).

Anouk is zelf ook nog hard aan het leren Zijn veel mensen die haar graag willen helpen, waardoor het allemaal een beetje teveel wordt denk ik.

Toch ben ik van mening Anouk, dat je heel goed bezig bent!! Tenuta is zeker niet de makkelijkste, maar het lukt je mooi wel weer!

Frank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:50

En dat vind ik een geweldig compliment!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 12:15

Dank je wel mas dat vind ik een geweldig compliment!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:28

Tja, ik ken het hele verhaal achter het paard niet. En vandaar dat ik ook even verder vraag

En toch vraag ik nog even door: door wie is ze nagekeken? Door een DA, fysio, of iemand anders?

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 18:20

Ik denk niet echt dat het er toe doet, maar er zijn verschillende mensen geweest die er naar gekeken hebbne. Oa, staleigenaar (al jaren in het vak), instructrice (ook al jaren met paarden bezig) en iemand die afgestudeerd is op verschillende paardenonderdelen (oa. fysiotherapie, kraken en homeopatie)
Lijkt me toch wel mensen die er verstand van hebben. En ook is ze 4 maanden geleden helemaal onderzocht door de DA toen we der kochten, niks aan het handje lijkt mij

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:54

Hier zie ik iig een paard wat meer gaat ontspannen dan ik haar zag doen toen ik jullie zag rijden.

Ze kan gewoon super lopen, maar ze heeft er duidelijk niet altijd even veel zin en plezier in.
Wissel je het werk veel af? Balkjes draven, buitenritje en dat soort dingen?

Ook ben ik erg benieuwd of je al les hebt of niet, want om eerlijk te zijn waren jullie daar wel hard aan toe. Niet rot bedoelt, maar jullie hadden duidelijk allebei nog genoeg te leren.

Met de juiste begeleiding kom je er zeker wel, maar sta daar dan open voor (geen aanval, alleen een opmerking hoor! )

Succes samen, volgende keer rijfoto's he? Kan Diaantje mooi maken

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:19

Ze is een stuk rustiger en ontspannender geworden. De stress is eruit en we kunnen nu echt beginnen. Ik ben veel met der aan het longeren, maar probeer het ook af te wisselen. Vandaag voor het eerst naar buiten geweest en we springen eens in de 2 weken. Voor de rest ben ik ook met drafbalkjes enzo in de weer We hebben idd een hoop te leren, daar ben ik me ook bewust van. We zijn op dit moment alleen met de groepsles (van begin af aan gehad) bezig. Reed der niet zoveel meer dus vond het niet eerlijk om der dan in de les 'af te beulen' Ik ga het nu weer meer oppakken omdat het zo lekker gaat dus wil binnenkort ook weer privéles nemen, ben er alleen nog niet helemaal uit bij wie enzo Ik zal diana weer een nkeer vragen

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:32

SplashIsLief schreef:
Ik denk niet echt dat het er toe doet, maar er zijn verschillende mensen geweest die er naar gekeken hebbne. Oa, staleigenaar (al jaren in het vak), instructrice (ook al jaren met paarden bezig) en iemand die afgestudeerd is op verschillende paardenonderdelen (oa. fysiotherapie, kraken en homeopatie)
Lijkt me toch wel mensen die er verstand van hebben. En ook is ze 4 maanden geleden helemaal onderzocht door de DA toen we der kochten, niks aan het handje lijkt mij

Ik zit ook jaren in het vak, ben instructrice, maar ik kan uitwendig echt niet zien wat er met dit dier aan de hand is. Daarom stel ik ook zulke moeilijke vragen

De DA kijkt bij verkoopkeuring in feite alleen hoe haar algehele gesteldheid is. Een bepaalde spier/pees die pijn doet zien ze niet. Dan moet je met specifieke klachten komen.

Weet je, een paard is gewoon heel puur en zal dit echt niet zo maar doen, mits hij een kronkel in zijn kop heeft. Maar dat laatste zal echt niet het geval zijn.

Kijk, ik wil je echt niet afkraken, maar wil meedenken waarom ze dit toch zou doen?

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:43

Een kraker en een fysiotherapeut voelen ook enzo. Die kijken echt niet alleen naar uitwendig. Er is goed naar haar gekeken en lichamelijk is er niks mis, zoals ik al een paar keer geprobeerd heb duidelijk te maken was het een combinatie van stress, weinig vertrouwen en weinig spieren. Nu is de stress vertrokken maar zoals Masja zegt (was erbij toen ze begon met die geintjes) is ze erg dominant. Als ze zich met der oortjes naar voren en ogen normaal (geen wit enzo) en zonder extra spanning op der rug laat vallen, heeft dit naar mijn inziens niks met problemen in der lichaam te maken.
En een kronkel in der kop heeft ze zeker niet, het is een hartstikke lief paard, maar die weet waar haar wil ligt

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:46

Okee, jij kent je paard het beste Nogmaals, ik wil alleen maar opbouwend commentaar geven.

Maar enfin, fysiotherapeuten weten natuurlijk wel knopen te vinden waar het zeer kan doen (ben zelf ook vaste klant van een fysio en oeiii, wat pakt die mijn nek altijd aan )

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:49

Dat denk ik ook ja... Tja je kunt ook gewoon iets aannemen ipv door blijven gaan terwijl het niks toevoegd...

En die vrouw heeft er echt wel verstand van en over anderhalve week komt ze weer voor controle Paard wordt goed in de gate gehouden, ga daar maar vanuit!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:51

Nogmaals, het spijt me. Ik wil je zeker niet boos maken. Alleen uitleg geven. Niets meer, niets minder.

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:18

is het niet verstandig dat je jou paard gewoon opnieuw in laat rijden en van voor af aan weer gaat beginnen. zodat het paard ook weer vertrouwen gaat krijgen en dat jij ook gelijk goed geholpen word vaak duurt het een week of 3 je zal zien dat je dan een heel ander paard terug krijgt. misschien is dat paard wel bij de vorige eigenaar niet goed aangereden of verkeerd veel sucses er mee

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:23

Het geeft niet Tyrza je bedoelde het goed
@ Andrea, er is nu niks meer aan de hand. Het is nu een mak lammetje. Ik wilde graag een jong paard waar ik alle knopjes zelf aan kon breien dit is tegen gevallen, maar het is voor mij nooit een optie geweest der weg te brengen. Er was nog amper iets met der gedaan denken wij omdat ze niet eens wist wat links en rechts was Maar het gaat beter en we komen er wel. Het kost alleen veel moeite, energie en geduld maar het gaat steeds beter!

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:34

ben blij dat het beter gaat met jou paard. wij hebben ook een jong paard en inderdaad met veel geduld en goede instructie komen we er wel.ook gaan we veel op pad met dit paard zo dat zei overal aan kan wennen we gaan een paar keer in de week naar de zilvia,s hoeve en ik merk als je veel afwisseld werk met haar doet dat het steeds beter gaat

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:52

Ziet er goed uit hoor Nouk, ben blij dat het goed gaat!
Tenuta is een leuk paardje

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:00

leuk paard, maar ik vind wel dat ze op allebei de handen iets naar buiten gesteld staat..

nicOllie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:12

Manon15 schreef:
het lijkt alsof het zadel heeeeeel ver naar voren is, en heel klein is, heeft het paard daar geen problemen mee?

inderdaad dat valt wel erg op,