Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Silvia

Re: Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:17

Misschien een tip voor jou om je voeten iets minder ver in de beugels te doen

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 21:17

die eerste zin vertelt alles limolady

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:29

Ik denk dat het paard bij je vriend van voor goed wordt gereden, mooi rond, alleen doet hij naar mijn id teveel met zijn handen!!

En bij jou van achter goed gereden!! Mooi achterbeen!

Zou eens kijken hoe ze bij jou loopt als je haar mooi actief van achter rijdt en van voor gewoon net zo rond rijdt! Denk dat je dan een mooi opwaarts beeld krijgt!!

Succes

ilovejuno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:30

ik vind dat bij allebei wel wat positiefs is.
bij je vriend loopt hij wel mooi rond enzo, maar bij jou is ze veel meer ontspannen.
Bij jou vind ik het denk ik beter.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:33

actief en op bijde teugels rijden .
Je vriend rijd teveel van voren en met 1 teugel strak en de ander los werkt niet . Ik vertel altijd aan mijn lesklanten dan het paardje kan ontsnappen bij de losse teugel omdat het poortje open is .Dus op bijde teugels druk en wil je een kant uit met zit en handen etc werken . En actiever rijden .

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:41

Ik vind het paard mooier op 4 benen lopen bij jou. Bij je vriend loopt hij meer op de voorhand en hij pakt het paard echt teveel op de binnenteuegel naar mijn mening! Dat is duidelijk te zien op de foto dat hij op de volte rijd. Hiermee riskeer je dat je paard over de buitenschouder weg gaat lopen.
Als ik jou was zou ik m lekker op 2 teugels rijden
Op de volte lekker ophoudingen op de binnentuegel en je buitenteugel er bij houden, zodra je paard netjes rond is en stelling heeft je binnenteugel ontspannen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:20

hihi heyyyy
nou ja ik zit er geloof ik net tussen in kwa rijstijl geloof ik hihi.
ik rij bv rechtsom dan is ff denke hoor.
drijf ik met rechterbeen vang ik haar links op.
links voor ronder en rechts voor stelling.
zo volgens mij een beetje.
sorry maar het is ook zo automatisch hihi.
nou veel plezier met rijden nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:32

Ik vind dat het paard ook mooier loopt bij je vriend! Alleen wat doet hij allemaal met zn handen...

NIet boos worden hoor, maar ik vind dat hij bij jou een beetje uit elkaar valt....ook mag je de teugels wel meer opnemen en haar meer van achteren naar voren rijden, maar dat is mijn visie.

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:17

Ik vind dat jij een mooi "begin" maakt zegmaar, vanuit het stadium waar je nu bent kan je haar ronder gaan instellen. Ze loopt mooi op 4 benen en ontspannen en vanuit dat stadium kan je lekker verder met haar.

Je vriend wil te snel te veel van voren en vergeet daarbij haar achterhand, erg zonde want ze kan zo lekker op 4 benen lopen.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:20

ik vind dat jij beter kan rijden, bij je vriend ziet jouw paard gespannend eruit.

LilPetat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:29

Qua beeld vind ik het er bij je vriend beter uitzien, bij jou is je paard wel ontspannen, maar ik denk zelfs iets te ontspannen. Probeer hem meer aan het werk te zetten zodat de achterhand er meer onder komt, dan zal hij vanzelf ook ronder gaan lopen.. Eigenlijk dezelfde tip voor je vriend, ook hij moet de achterhand er meer onder zetten. Hij doet nu wat meer met zijn handen waardoor het paard ronder loopt dan bij jou, ik denk dat je dit ook moet proberen te bereiken maar dan dus door middel van een actievere achterhand..
Vind het trouwens wel erg knap dat je van een draver al een braaf dressuurpaardje hebt gemaakt!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:33

Held op sokken!!!

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:48

Vind het jammer van je voeten, dat ziet er al een heel stuk minder net uit vind ik.
Verder ziet het er goed uit, bij je vriend loopt ze ook netjes, iets ronder.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 10:31

Bedankt voor de tips! Ja , een held op sokken is ie wel. haha

Ik denk ook dat het een goede basis is om ze eerst actief te rijden en dan ronder te gaan instellen zoals bij hem. Dan wel met achterhand erbij.

Maar de fotos tonen nu ook wel een beetje een groot verschil omdat ik hem het effect een beetje aan het uitleggen was...
Maar de laatste tijd heeft Astra een kuur gehad, nu weer één, en accupunctuur omdat ze enorm snel stijf wordt in de winter, en dan zou ik het niet zo snel gaan forceren om ze ronder te krijgen. Of wel?

En hier een foto van de houding van het losrijden;

Afbeelding

Hier een paar fotos van vorige maand nog, toen ik meer tijd had ;
is dit ronder ; mijn handen, ik weet het) ?

Afbeelding

Afbeelding

en nog een foto van vorige zomer toen hij wedstrijd had, hier boven op het zelfde moment ongeveer.

Afbeelding

Als ik rij (wat nu al 4 jaar doe op Astra, hij 2 jaar) krijg ik voortdurend bakken kritiek over me heen van hem, en dan zie ik het even niet meer zitten soms....Ik rij nog altijd voor mijn plezier, hij meer om resultaat en controle. En dat vind je echt terug in onze rijstijlen en gezichten. Kijk maar eens naar zijn houding ook.

Hopelijk begrijpen jullie het nu beter, ik blijf gewoon lekker hobbelen met de tips van jullie

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:50

Leuk paard en je zit ook netjes. (behalve je voeten dan, maar goed dat weet je al).

Wel vind ik dat je paard bij jou wat braafjes toont en wat uit elkaar valt.
Probeer haar eens wat meer aan het werk te zetten. Veel tempowisselingen en let erop dat ze goed aan het been is.

Ik zie liever jou erop dan je vriend. Bij hem wordt je paard op de voorhand getrokken. Op die manier is rond en diep lopen naar mijn idee tamelijk zinloos omdat de rug niet juist gebruikt wordt.

Om je paard soepeler te krijgen zou ik haar met passoa of slof longeren.
Rustig opbouwen, maar je mag best wat van haar vragen. Soms moet je gewoon door een moeilijk punt heenwerken.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:08

Goeie tip boemel vn dat longeren. Omdat hij weinig tijd heeft wordt ze nauwelijks gelongeerd. Das wel jammer. Maar ik zal het zeker zeggen! Om ze meer ronder te rijden, dus veel tempowisselingen maken, moet lukken!

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:14

samie schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat ze bij je vriend beter loopt (ik zeg niet dat jou manier van rijden verkeerd is hoor) gr

Hij loopt misschien wel ronder bij haar vriend dan bij haar zelf. Maar dan is het niet meteen dat die beter kan rijden. Ik vind het er bij haar veel rustiger en constanter uitzien als bij haar vriend.

Leuk hoor

chitra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:19

Astragirl schreef:
En idd, mijn voeten zijn mijn zwakke punt, maar die stijgbeugels zijn véél te groot gekocht...

Dat is toch geen excuus?? Dat zou er niets mee te maken moeten hebben dat jij je voeten niet normaal in de beugels zou kunnen houden..

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:38

Ja, sorry hoor, heb jij geen zwakke punten, of ben je miss perfect?
Of misschien daarom dat er zelf geen fotos staan in jouw profiel
En voor de rest, ik hou mijn voeten tenminste niet als vlaggenstokken zoals vele doen. En nu stoppen over mijn voeten aub }>
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 26-12-05 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:40

je hebt wel je voeten ver in de beugels maar verder ziet het het er netjes uit

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:57

Ik vind jouw manier beter, al moet je niet alléén op de buitenteugel rijden. Ik zou ernaar streven om op beide teugels evenveel druk te hebben. Dan gaat je paard ook rechter lopen. Je voeten zitten véél te ver in de beugels. Let daar wel op. Ik vind dat je vriend zijn handen vast zet! Hij heeft ook gigantische pianohandjes ! Als ik jou was zou ik z'n mond dichtnaaien het is toch jouw paard?! En dit is jouw rijstijl. Ik zou het absoluut niet pikken als ik telkens zo afgesnauwd werd door m'n eigen vriend.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:07

Hey beloved, bedankt. Ik rij met evenveeldruk druk op beide teugels hoor, maar hij meer met zijn binnenteugel omdat ze zich anders vast zou zetten zegt hij. Het is NIET mijn paard echter, het is de zijne.;alhoewel ik ze zelf heb ingereden.
Ik heb een jaar niet gereden omdat hij op wedstrijd ging en sindsdien heeft hij les op zijn manier; Ik merk echter dat ze vroeger veel minder stijf was.

Ik weet het , het is mijn rijstijl, maar toch is hij voortdurend (goed bedoeld) kritiek en commentaar aan het geven terwijl ik heel goed weet wat ik doe. Momenteel ga ik echt niet graag meer.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:15

wat heb jij je voeten ver in de beugels zeg!!! zit dat lekker? ik rij echt op de puntjes van mijn tenen.. grappig

je zit heel netjes vind ik, het ziet er bij jou meer ontspannen uit dan bij jou vriend. al mag je best wat meer vragen.

succes samen!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 14:20

, ok, dat weet ik nu ook weer, lol
bedankt!

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:31

LilPetat schreef:
Qua beeld vind ik het er bij je vriend beter uitzien, bij jou is je paard wel ontspannen, maar ik denk zelfs iets te ontspannen. Probeer hem meer aan het werk te zetten zodat de achterhand er meer onder komt, dan zal hij vanzelf ook ronder gaan lopen.. Eigenlijk dezelfde tip voor je vriend, ook hij moet de achterhand er meer onder zetten. Hij doet nu wat meer met zijn handen waardoor het paard ronder loopt dan bij jou, ik denk dat je dit ook moet proberen te bereiken maar dan dus door middel van een actievere achterhand..
Vind het trouwens wel erg knap dat je van een draver al een braaf dressuurpaardje hebt gemaakt!

Ik zat net hetzelfde te denken, mijn paard loopt ook zo als bij jou als ik mijn teugels los laat... Als ze aan het werkt word gezet en voorruit gereden komt ze ronder...

Ik vind wel dat ze veel ontspannener loopt bij jou, en de foto's die zijn toegevoegd vind ik er haar echt heel anders erbij lopen!

Ik zou rijden van uit jou systeem...

Succes
Laatst bijgewerkt door Pops op 26-12-05 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt