Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mijn pony kanteld zn hoofd ook, toen ik naar mn handen keek zag ik dat ik de ene teugel veel strakker had, maar de druk was hetzelfde en zn hals was recht. Toen moest ik dus de ene teugel losser laten (of de ander strakker) Zodat de teugels gelijk waren, ook moest ik evenveel druk hebben, vervolg: Pony loopt met stelling. Dat stelling kun je er met je been weer uitrijden. Zo leer ik langzaam om zn hoofd niet meer te laten kantelen.. (goede instructie) 

heleenxx schreef:Veel paarden, vooral dravers heb ik gemerkt, zitten vast in hun nek. Vaak aan 1 kant, het paard kan daardoor niet inbuigen in zijn nek en gaat draaien (=hoofdkanteling).
Een osteopaat kan daar vaak in 1 behandeling wat aan doen.
MISTRAL94 schreef:Sonja schreef:Je handen opengehaald aan de teugels?????
ARM PAARD! Er zit wel een MOND aan de andere kant van die teugel hoor...
:s
Als ik zonder handschoenen rijdt, heb ik ook altijd mijn handen kapot. Maar dan ben je nog niet per definitie hard in de mond![]()
Sommige mensen hebben nou eenmaal een teer huidje![]()
Er heeft een tijd terug een heel stuk in de bit gestaan over het kantelen van het hoofd tijdens het rijden. Zal eens kijken of ik dat nummer nog kan vinden!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D josiej schreef:Misschien kun je hem eens longeren met een elastiek eraan...dat geeft een beetje steun...als je er misschien een paar keer mee rijdt kan dat ook helpen.

Simmie schreef:Mijn paard kantelt ook haar hoofd naar links. voor mij is dat een teken dat de aanleuning niet gelijk is. Ik heb nogal de neiging om rechterteugel op minder druk te houden dan op m ijn linkerteugel.
Als ik dan de druk op beide teugels weer gelijk heb en goed mijn rechterbeen er aan houdt, kantelt ze niet meer.