Ushara @ work (v. Métall)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:22

Super leuk paard. Ik vind dat het er erg ontspannen uit ziet. Ga zo door.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:54

Jullie gaan echt vooruit! Mooi setje zeg *keek gelijk naar de handschoentjes waar je het over had tijdje terug* hihi hee je hebt ze niet op elke foto aan

xxx San

My Dominique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:40

zo ziet er leuk uit rilla!
leuk maatje voor je!! je past er netjes op

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 02:18

Als je je concentreert op je rug recht houden, komt het je hoofd ook vanzelf rechtop.
Verder zou ik graag willen weten waarom je het paard zo diep rijdt. Zeker als het pas onder het zadel is, is het dier veel meer gebaat bij voorwaarts neerwaarts en de neus voor de loodlijn. Hoe wil je later nog de neus voor de loodlijn krijgen als je het paard zo inrijdt? En dat is geen kat, maar een serieuze vraag.
Ik denk dat het bokken bij het aanspringen ook te maken kan hebben met het feit dat je het paard niet gedurft vooraarts rijdt...
Verder kan ik wel zien dat je absoluut wel netjes rijden kan, maar je kunt je talent beter gebruiken in het voorwaarts rijden met je handen en paards´hoofdje hoger, dan in het proberen het paardenhoofd laag te houden met een verkeerde handhouding en teugelvoering.
Ik kijk uit naar volgende foto´s, je bent een mooie combiantie met dit paard.

Renske_

Re: Ushara @ work (v. Métall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 03:14

wat een leuk beestje! heel veel plezier er nog mee gewenst!!
ik heb begin dit jaar een 6 jarige metall x hamilton gereden, was een geweldig dier, qua beweging en zeker qua karakter!helaas is ie er niet meer

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 10:05

Lusitana schreef:
Als je je concentreert op je rug recht houden, komt het je hoofd ook vanzelf rechtop.
Verder zou ik graag willen weten waarom je het paard zo diep rijdt. Zeker als het pas onder het zadel is, is het dier veel meer gebaat bij voorwaarts neerwaarts en de neus voor de loodlijn. Hoe wil je later nog de neus voor de loodlijn krijgen als je het paard zo inrijdt? En dat is geen kat, maar een serieuze vraag.
Ik denk dat het bokken bij het aanspringen ook te maken kan hebben met het feit dat je het paard niet gedurft vooraarts rijdt...
Verder kan ik wel zien dat je absoluut wel netjes rijden kan, maar je kunt je talent beter gebruiken in het voorwaarts rijden met je handen en paards´hoofdje hoger, dan in het proberen het paardenhoofd laag te houden met een verkeerde handhouding en teugelvoering.
Ik kijk uit naar volgende foto´s, je bent een mooie combiantie met dit paard.

Bedankt voor de tips, ik ga er zeker iets mee doen!
Ik rij dit paard eerst voorwaarts neerwaarts maar later pak ik hem iets mee op. Ze kruipt zelf heel snel achter de loodlijn, maar ze heeft sinds gisteren een ander bit erin en daarop doet ze het veel minder.
Het paard is wel voorwaarts genoeg, ze loopt van zichzelf al graag flink door, maar ik kan er wel in schakelen zegmaar, ik kan wel haar op een tempo(mijn tempo) laten lopen, of iets harder of iets zachter.
Ik heb haar gister ook in de galop naar beneden gereden, ik kon wel merken dat ze zich gelijk meer ontspande.
Nogmaals bedankt voor de tips, ik vang het zeker niet als een 'kat' op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:53

Leuk diertje!

Ziet er goed uit voor nog maar kort onder het zadel!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:11

Voorwaarts zijn van het paard en voorwaart rijden zijn twee verschillende dingen. Ook een voorwaarts paard moet je nog voorwaarts rijden. Expirimenteer eens met wat meer inwerking van been en zit en losser teugeltje af en toe. Sterker nog, vraag eens overgangen zowel naar sneller als naar langzamer eens met een lange teugel. Rijd in deze periode van de africhting vooral rechte lijnen en grote voltes en als het kan, veel buiten. Probeer nog geen verzameling, wel controle, en dat lukt, lees ik. Na de winter kun je proberen wat meer naar verzameling te werken en spelen met eenzijdige kuitdruk (wijken) en korter op elkaar overgangen maken.
Als je het geduld op kunt brengen de africhting langzaam aan te doen, heb je er meer en langer plezier van en zullen er zich niet zo snel problemen voordoen. In een B proef wordt niet voor niks eigenlijk alleen wat ruime figuren en weinig overgangen gevraagd en geen verzameling. Als je dan zo´n B proef kunt rijden, kun je beginnen met oefeningetjes die in de L proef voorkomen en zo ga je door.
Wat je wilt bereiken is wat er omschreven staat als aan de teugel gaan:
Een paard gaat aan de teugel als:
het op een rechte lijn recht gaat en in een wending buigt en kalm, gehoorzaam en harmonisch, ongedwongen en met beheerste drang naar voren onder de ruiter gaat.
De achterhand is meer of minder ondergebracht, de hals is meer of minder opwaarts gebogen, de nek is het hoogste punt van de hals, de oren staan even hoog en de neus is meer of minder voor de loodlijn, nooit erachter.
De teugels zijn gelijkmatig gespannen, waarbij het paard het bit aan beide kanten evenveel aanneemt zonder knarsen of de mond overmatig te openen.
Het paard gehoorzaamd onmiddelijk de kuit-en teugelhulpen, de bewegingen worden licht en verheven.

Ik denk dat het voor jou en dit paard vrij simpel en snel te bereiken is.
Nogmaals, ik kijk uit naar een nieuwe fotos serie van je.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:12

Heej Antoontje.. Ik vind het een erg mooi paard zeg!! Loopt ook erg mooi. Ik zal je niet lastig vallen met de tips die ik had want die zijn allemaal al gegeven.. Ben het verder met Lusitana eens.. Mooie combi!

hoiallemaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:17

leuke fotos,, loopt ook mooi

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:40

Mooi beestje hoor
Handen iets hoger, en niet naar beneden kijken,
Kijk waar je heen gaat, ik neem aan dat je niet naar de grond wilt..!

VeronicaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:38

Heey Rilla,
echt leuk beessie!
Vind jullie leuk koppel! Hopelijk kom je ver met dr! (uiteraard wel gewoon rustig aan doen he )
Groetjes Veronica

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:40

Leuk dier! Jammer dat de foto's zo donker zijn. Het lijkt een niet al te groot paard, klopt dat?

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:12

heej weer een metall
Mooi paardje
en loopt lekker

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:23

bedankt voor de leuke reacties.

@Anoukie, nee ze is inderdaad niet zo groot. Ze is 1.62, maar groot zat voor mij anders kom ik er niet meer op

Heb alleen al een jaarling(of tweejarige, omdat het 2006 is) staan die al heel groot is, nu al groter dan dit paard.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:35

Leuk paardje en gaaf setje!

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:02

Leuk paardje, en het setje staat er leuk bij!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:23

bedankt voor de leuke reacties.

Binnekort weer een nieuw topic, alleen de foto's moeten nog worden opgelicht.

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:18

Leuk paardje heb je! Ik heb bijna dezelfde jas, alleen een iets andere kleur Jammer dat de foto's iet wat donker zijn, het waren anders heel leuke plaatjes geweest.

Misschien dat je tijdens het rijden wat meer op je houding kan letten, dwz recht vooruit kijken, dan zit je gelijk al een stuk rechter, handen wat hoger en rechtop en je hakken wat meer uitdrukken (voor zover ik het kon zien want juist dat was best donker ook) Maar goed, dat zie je waarschijlijk zelf ook wel Je hebt hem wel lekker aan het lopen!

Ben benieuwd naar volgende foto's