annelies voor de eerste maal met pacha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:36

Ik wil wel wat dingetjes zeggen. In de eerste plaats is er niks mis met een mexicaanse neusriem. Het drukt in elk geval niet de wangen tussen de kiezen, wat een hoge neusriem wel kan doen. Verder doet hij niets. Alleen als een paard overmatig de mond opent drukt het op de neusrug, net als alle andere neusriemen!!! (ik kan wel wat loslaten over de belachelijke gecombineerde neusriem waar men zo mee wegloopt, maar dat zal ik hier niet doen)
Okee, want het rijden betreft, amazone moet proberen het onderbeen meer naar achteren te krijgen. Knie moet naar beneden wijzen en de enkel moet op de lijn van de heup liggen. Bij amazone liggen ze er flink voor. Zou je het paard onder haar weghalen, valt ze op haar gat. Als je goed zit en je haalt het paard weg, sta je met gebogen benen op de grond....
Maar ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is op een breed paard.
Maar het niet goed geplaatste onderbeen is een van de redenen waarom ze de achterhand niet aan het werk krijgt.
De andere reden is dat ze een holle rug trekt. Als het bekken zo voorover gekantelt is, werk je de voorwaartse beweging tegen. Kijk maar wat er gebeurt als je op en plankje zit dat hangt (schommel bv). Trek je kruis aan, dus bekken achtroverkantelen, rug bol maken, en je gaat vooruit. Trek je rug hol (bekken voorover) en je gaat achtruit. Denk een paard eronder. De holle rug drukt op de voorhand, de bolle op de achtrhand... De holle rug laat de voorwaartse beweging niet toe, de bolle gaat er in mee en verstrekt ze zelfs...Dus, houd je bekken op zijn minst rechtop en bij extra drijven (en in galop) achterover.
De handen lijken erg stijf gefixeerd op een punt en worden bovendien plat gehouden. Op die manier kun je niet vanuit je polsen en schouders meegaan en blokkeer je wederom voorwaatse gang...
Dragende, staande handen, zoals het hoort, zie ik alleen in de 4e foto.
Dus, wil je dit paard activeren en zorgen dat het de achterhand gebruikt, zul je rechtop moeten komen met vooral je bekken, je onderbeen meer naar achteren leggen en je handen mooi dragend en ontspannen moeten houden. Daarbij drijven, natuurlijk, het gaat niet vanzelf.... en als het paard niet op been reageert, tik.
Maar zoals deze amazone zit werkt ze remmend en dan kun je geen voorwaarts verwachten.
Ik vind dat juist wel een topic waard!!!!

laverite

Re: annelies voor de eerste maal met pacha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:52

@lusitana: dankje voor je reactie en nu begrijp ik ook je pm Ik zal Annelies deze tips zeker meegeven, mag ik vragen of je deze informatie ook onder andere uit een boek hebt ( natuurlijk ook mede door je eigen kennis maar ik herken deze uitleg ) Denk dat ik eens een soort boek heb gelezen waarin ook de termen die jij gebruikte aan bod kwamen. De auteur had het ook over 100grammetjes in de handen, over een bal die je voor -en achteruitrolt om zo je zit beter te bebruiken etc ..

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:04

Hemel nee, ik heb veel les gegeven aan kinderen (doe ik nog) en dan moet je dingen uitleggen met dingen die ze begrijpen, hè? Maar het zal me niks verbazen als mensen dat ook in boeken naar voren brengen. Ik heb een cursusboek geschreven en daar kom ik ook met dat soort dingen...

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:52

Het is weer gezellig hier
Bont is altijd goed natuurlijk Het ziet er zeker niet geweldig uit maar het gaat erom dat je plezier hebt! Waarom was het paard niet vrolijk? Of is dat altijd zo?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 21:57

Kleur van je dekje is vet cool...

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:05

amondi schreef:
Sfiejj schreef:
amondi dit slaat echt helemaal nergens op, ik heb ook niet echt commentaar op de foto's, maar misschien dat andere mensen wel wat weten te zeggen. Ik zou jou commentaar maar voor je houden..

Nou mag jij mij vertellen waarom ik geen commentaar zou mogen geven?

Zelfs de TS geeft ruiterlijk toe dat de foto's weinig onthullen, en waarom zou ik een meisje vanaf een foto moeten vertellen wat ze moet doen? TS geeft ook al aan dat de ruiter al een jaar niet gereden heeft en het paard geen zin had om te lopen.

Vervolgens vraagt ze zelf( w.s. in een poging het topic omhoog te halen ) waarom er niet gereageerd wordt. Nou ik had niet gereageerd om bovenstaande reden.

Graag eerst de boktregels lezen, we moeten het gezellig houden!!!

en jij denkt dat je het zo gezellig houd..?

leuk paardje hoor, ik heb al je topics ongeveer gezien, en vind dat jullie goed vooruit gaan!! (dit gaat over JOU met je paardje, over dit meisje kan ik niet zoveel zeggen)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 23:02

@laureagrease: ja snap ik en dankje

@cranberry : haha dankje ik vind het ook zijn leukste

@mistral94: tja, in de winter is ie altijd veel humeuriger en ze waren stro aan het verplaatsen waardoor ie nogal nerveus stond bij het opzadelen en zo, en nieuwe ruiters op zijn rug is ie nooit blij mee

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:28

Tja winterdag zijn er meer die niet al te vrolijk zijn
Ik dacht dat hij misschien ergens last van had, vandaar de vraag
Maare die kleur is wel helemaal top hoor

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:17

MISTRAL94 schreef:
Tja winterdag zijn er meer die niet al te vrolijk zijn
Ik dacht dat hij misschien ergens last van had, vandaar de vraag