Pony rent op hindernis af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:55

Achten rijden voor de hindernis, voltes, overgangen....
Zoveel je maar kunt bedenken.
Wat vaker ook helpt, stappend er naar toe, 3 meter van te voren aandraven, en steeds langere afstand aandraven.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:02

Sowieso slim om met dressuur bezig te gaan met de basis en je paard dan goed luisterend aan je hulpen te hebben. Zorg ervoor dat je paard voor het springen goed los en over de rug ontspannen is gereden.
Misschien kun je beginnen met balken neerleggen, wordt je paard daar ook zo enthousiast van? Probeer dan vaak en gecontroleerd te oefenen met bv 1 grondbalk op de grond. Veel voltes langs, voor en om een hindernis rijden is ook nuttig. Leert je paard te wachten totdat jij daadwerkelijk aangeeft of het springen wel of niet mag. Kies hiervoor geen methode om recht op de hindernis aan te rijden om hem op t laatste moment voor de hindernis de volte in te trekken. Dan leer je ze mogelijk weigeren, gewoon je figuren in de bak rijden met een hindernis erin.

Succes..

Melanie_B

Re: Pony rent op hindernis af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:03

ik zou gewoon een keer stoppen voor de hindernis(wel op tijd)
en hem dan belonen. Of gewoon voltes rijden

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:04

drafbalk zou ik iig niet doen heb ik ook geprobeerd zette ze gewoon bij de drafbalk af en dan knal je dus dwars door je hindernis heen

ik heb zelf dus het zelfde probleem.
ik probeer gewoon naar de hindernis toe te stappen en haar dan een paar meter van te voren in galop aanzetten en dan ook de teugels gewoon onstpannen houden niet gaan trekken ofzo gewoon meegeven.
en natuurlijk veel oefenen en zelf rustig blijven
bij mij gaat het nu steeds beter