foto´s les zo´n 2-3 maand terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gretoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:25

hey dat is de boni!
leuk man om die foto's te zien!
Ik wil even inhaken op al dat commentaar van sommige hier over de thiedeman dat ie te strak zit, als je met een thiedeman rijdt is het de bedoeling dat je op denk duur zelf de teugels in handen hebt en dat de thiedeman niet inwerkt, alleen als t paard er tegen in komt.
Ik weet 100% zeker dat de thiedeman niet te strak heeeft gezeten! (ik spring namelijk met Bonny) en heb gezien toen roelinda dr een keer reed dat ze de thiedeman om had, maar deze zit absoluut niet te strak. je ziet alleen niet op de foto dat die thiedemanstukjes die je aan de teugel vast klikt nu niet inwerken, maar die hingen toen dr tijd gewoon los.

Verder vind ik t een hele leuke pony! een topper! en Roellie, het komt allemaal goed met De Boni!
En starten is geen enkel probleem, je hebt zelf gemerkt hoe ze laatst op ander terrein (wedstrijd bij een manege) een super mooi proefje liet zien! (ook al werd er niet naar landelijk niveau gejureerd) ze waren wel eerlijk met het commentaar en de punten, ze liep gewoon top!

kuzzzz

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:46

bedankt voor alle reacties, wat leuk wat jullie er allemaal op te vertellen hebben, heel gaaf!!!! ik had eigelijk alleen maar negatief commentaar verwacht (is errug vaak bij HAW enzo) dus vind het zo extra leuk! en gretoes, bedankt voor je lieve bericht! heel erg lief van je. je weet hoe ik ben en hoe de boni is! ik hoop dat alles goed gaat in 2006 en jij nog vaak met dr kan springen, toppertje ben je!

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:47

Harvumi schreef:
Ik vind het er op zich wel netjes uitzien...Zo kan je natuurlijk overal wel commentaar op hebben. Ik vind thiedemann een super hulpteugel (als hij goed gebruikt wordt)...Waarom is iedereen altijd zo tegen hulpteugels, ookal worden ze wel ! goed gebruikt?

helemaal gelijk!!
als er een foto wordt gebruikt met hulpteugel,
word bokt helemaal gek!!
ik weet niet wat dat is hier
maar ik vind dat het er leuk uit ziet hoor!!
groetjes

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:52

Arieskuh schreef:
Harvumi schreef:
Ik vind het er op zich wel netjes uitzien...Zo kan je natuurlijk overal wel commentaar op hebben. Ik vind thiedemann een super hulpteugel (als hij goed gebruikt wordt)...Waarom is iedereen altijd zo tegen hulpteugels, ookal worden ze wel ! goed gebruikt?

helemaal gelijk!!
als er een foto wordt gebruikt met hulpteugel,
word bokt helemaal gek!!
ik weet niet wat dat is hier
maar ik vind dat het er leuk uit ziet hoor!!
groetjes

Sja...het is hier wel wat met de hulpteugels he? Waarom ik vaak commentaar op hulpteugels heb is nog niet eens zo op hun uitwerking (want die kan heeeeeeeeel positief zijn) maar vooral op hoe mensen er mee om gaan. Ze hebben vaak geen flauw benul hoe ze met een hulpteugel als bijvoorbeeld de slof om moeten gaan en vertikken het dan ook nog eens om onder professionele begeleiding met zo'n ding te gaan rijden...kijk, daar word ik dus gaat kwaad over Hulpteugels zijn iets voor mensen met ervaring en niet voor elke beginnende ruiter die vindt dat zijn of haar paardje niet diep genoeg loopt! En zonder het misschien te beseffen helpen ze het hele paardje naar de malle moeren!

By the way; deze reactie is verder niet van toepassing op de foto's, maar meer bedoeld als een mogelijke verklaring voor de heftige reacties

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:27

Sja...het is hier wel wat met de hulpteugels he? Waarom ik vaak commentaar op hulpteugels heb is nog niet eens zo op hun uitwerking (want die kan heeeeeeeeel positief zijn) maar vooral op hoe mensen er mee om gaan. Ze hebben vaak geen flauw benul hoe ze met een hulpteugel als bijvoorbeeld de slof om moeten gaan en vertikken het dan ook nog eens om onder professionele begeleiding met zo'n ding te gaan rijden...kijk, daar word ik dus gaat kwaad over Hulpteugels zijn iets voor mensen met ervaring en niet voor elke beginnende ruiter die vindt dat zijn of haar paardje niet diep genoeg loopt! En zonder het misschien te beseffen helpen ze het hele paardje naar de malle moeren!

By the way; deze reactie is verder niet van toepassing op de foto's, maar meer bedoeld als een mogelijke verklaring voor de heftige reacties
[/quote]

ben ik het mee eens, maar reed er altijd onder begeleiding mee,
nu dus niet meer en we hebben zo ook onze slechte dagen dat niks wil maar elk stapje vooruit is mee genomen, paardrijden is en blijft moeilijk en het gaat nu eenmaal soms niet lekker, heb wel geleerd dat je gewoon positief moet blijven denken en door moet blijven rijden.
[/quote][/quote]

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 11:49

renatevb schreef:
mooie pony zeg! op de thiedeman heb ik geen opmerkingen, ik heb er nog nooit mee gereden dus k zou niet weten hoe het moet Ik vind het er anders wel netjes uitzien en leuk voor je dat het nu zo goed gaat!
@ Harvumi: Ik denk dat vele mensen een hulpteugel vinden voor ruiters die niet zonder kunnen rijden. Ik vind dit absoluut niet zo, Je moet nogaltijd rijden toch! En als je niet goed rijd, gaat je paard ook heus niet goed lopen, hulpteugel of niet. Verder rijd ik zelf nooit met hulpteugel, ik vind het makkelijker rijden zonder, ik ben het altijd gewend geweest zonder, maar k ben er niet tegen.

hoihoi

ik vind ook dat je met hulpteugel ook gewoon moet kunnen rijden, en als je er niet genoeg achteraan rijd zal het paard ook nooit beter worden, maar ik heb zelf ervaren zonder gaat het op den duur beter maar ik ben er zeker ook niet tegen!

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:19

ik vind het er netjes uit zien hoor... ik zelf gebruik ook wel eens hulpteugels (geen thiedeman).. maar goed dat het nu beter gaat!..... en vel succes op de wedstrijdeN, wat je niet weet kom je nooit te wete....

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:49

Hulpteugels worden vaak gebruikt met trainingen, en ik kan het in veel gevallen ook niet goedkeuren. Maar zoals Arieskuh zegt: Als mensen hier hulpteugels zien, wordt heel bokt gek. Ik weet dat het in veel gevallen is omdat heel veel mensen het hier beter denken te weten of te snel conclusies trekken, maar ze weten heel vaak niet hoe het paard in het echt is en ik vind dat je dan ook niet kunt oordelen. Al is het in veel gevallen ook duidelijk dat de omgang met hulpteugel niet goed verloopt...sorry wilde ik nog even kwijt

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:34

iedereen erg bedankt voor reacties, en wat het hulpteugel betreft, iedereen denkt er weer anders over en het kan je soms erg helpen maar je moet er zeker niet langdurig mee rijden dat is mijn mening.

miranda21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:35

Hoi Roel,
Dat is zeker van een tijdje terug, ik stond naast degene die de foto's gemaakt heeft en Bon was tijdens de les zeker wat vervelend en steeds wegschieterig.
Maar jullie zijn nu op de goede weg zonder hulpteugels en het rijden gaat ook super vooruit.
Dus dat gaat best lukken met de wedstrijden.
He tot gauw.
En jullie gaan ervoor in 2006.
Dat gaat goedkomen en inhalen doe ik je toch niet!!
XXXXX Miranda.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:07

miranda21 schreef:
Hoi Roel,
Dat is zeker van een tijdje terug, ik stond naast degene die de foto's gemaakt heeft en Bon was tijdens de les zeker wat vervelend en steeds wegschieterig.
Maar jullie zijn nu op de goede weg zonder hulpteugels en het rijden gaat ook super vooruit.
Dus dat gaat best lukken met de wedstrijden.
He tot gauw.
En jullie gaan ervoor in 2006.
Dat gaat goedkomen en inhalen doe ik je toch niet!!
XXXXX Miranda.

hey mir,
leuk dat je een berichie achterlaat.
dit was wel dd terug ja! gelukkig gaat het nu steeds een stapje vooruit(en soms ook weer achteruit) ik hoop dat alles een beetje goed blijft gaan, ook met de wedstrijden. maar we zien wel! en bedankt voor al je hulp!

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:34

ziet er goed uit hoor,
leuk paardje heb je