Rustig galopperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:15

Rechtrichten is zeer belangrijk want als dit niet gebeurd word pony misschien teveel op 1 kant belast en dat doet zeer en kan gevolg zijn dat deze hard gaat draven en galloperen. Zorg dat je pony gelijkmatig in aanleuning is dat deze tussen je benen loopt en niet leunt tegen 1 van je benen, hou hem recht onder je. Meer informatie over rechtrichten zie ook www.paardenbegrijpen.nl

Als je pony goed rechtgericht is kun je kleinere voltes gaan maken en probeer je pony op zijn eigen benen te laten lopen en zelf niet teveel tegen te houden op de hand. Ga dieper zitten door je zelf lang te maken, blijf in balans zitten (dus je hielen op dezelfde lijn als je heup en schouders houden) en zorg dat je goed je zitbeenknobbels voelt) je pony moet wat terug komen op je zit en dat ga je verder uitwerken door de volte wat groter te maken en kleine stukjes rechtuit te rijden als je maar controle behoud over tempo.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:06

Ik blijf dit topic even volgend staan handige tips bij! Mun verzorgpony wil namelijk altijd hard galopperen, maakt niet uit op welke hand.

ChingYi_Dino

Re: Rustig galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 21:25

Ik heb vandaag weer eens lekker gereden dus weer wat uitgeprobeert.
slangenvoltes...hmm..dat ging wel. Hij gaat alleen niet erg veel langzamer
Veel overgangen, dat ging wel beter alleen gaat die dan weer verschrikkelijk hard draven

Jimbo: mun pony springt vanzelf om

Sily: Dankjewel. Als ik veel overgangen rijdt dan is dat meestal op elke hand max. 10 keer..ik dit voldoende of wat?
Misschien nog wat meer tips?
In de draf met overgangen rijden springt die er ook vandoor in een snelle draf en duurt het soms eeuwen voor ik hem terug heb.

Bets: Ok daar zal ik eens goed op letten bedankt voor je tip..mooie site trouwens

monsera

Re: Rustig galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:58

Ik denk niet dat sily bedoeld dat je veel overgangen moet rijden maar ze bedoeld dat als je pony versneld in de galop dat je haar dan terug neemt een overgang maakt dus hoe vaak je dat moet doen hangt af van hoelang je galopeert en hoe vaak ze gaat versnellen.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 01:06

ohhh ok bedankt

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:56

Wat ik heb gedaan toen ik nog een welshje had, was heel kleine stukje aangalopperen. Hij wou gewoon niets liever dan racen, maar elke keer als ik hem vanuit de draf aan liet galopperen en daarna direct weet terug reed naar draf, kreeg hij niet de kans om eruit te knijpen. Verder werkt bij E, B, A of C aangalopperen en dan direct de volte op ook goed, en dan aan het eind van de volte evt. weer terug in draf.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 22:03

ok bedankt

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:59

Als mijn pony wat heet is heeft ze ook de neiging wat rennerig te worden, elke keer als ze net wat harder gaat en ze dramt dan dram ik terug zet dr meteen halt! en galoppeer weer aan, galoppeert ze weer hard? weer halt en dat blijf ik dan herhalen, op een gegeven moment galoppeert ze rustig omdat ze t dan ook zat is, misschien kun je dit proberen?

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 09:50

xjessx: Zal het es proberen, bedankt