goeie springtechniek voor beginnend paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:13

Probeer hem eens te laten vrijspringen. Maak daar dan een paar foto's van. Dan heb je een beter voorbeeld dan dat er een ruiter op zit. Dan kun je ook zien of hij er plezier in heeft

Verder ben ik het eens met Riant en Oosterhoff. Het valt mij op dat hij met 1 been afzet..

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:11

Ik heb er niets meer aantoe te voegen na wat oosterhoff zei Alleen voor paarden is het toch makelijker een sprong uit galop te maken dan uit de draf, ze kunnen dan moeilijker bekijken wanneer ze moeten af zetten.

laverite

Re: goeie springtechniek voor beginnend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:11

dankuwel voor de reacties

@kelloriej : dat ga ik doen , en ook wat hoger dan

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:41

Laat hem anders eerst een paar keer vrijspringen, dat die het een beetje onder de knie gaat.
Dan wel ietsje hoger als dit nu is, maar dat moet je opbouwen.
Daarna kan je es 1 x in de week ofzo, een hindernisje klaarleggen, de ene keer wat hoger dan de ander natuurlijk.
En dan met een lekkere vaart, wel wat verzameld er naar toe galoperen, zodat die niet (wat die op de foto's doet) zo sloompjes z`n benen gaat ophijzen.

Ziet dr verder keurig uit succes!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 22:42

silverxxhein schreef:
Laat hem anders eerst een paar keer vrijspringen, dat die het een beetje onder de knie gaat.
Dan wel ietsje hoger als dit nu is, maar dat moet je opbouwen.
Daarna kan je es 1 x in de week ofzo, een hindernisje klaarleggen, de ene keer wat hoger dan de ander natuurlijk.
En dan met een lekkere vaart, wel wat verzameld er naar toe galoperen, zodat die niet (wat die op de foto's doet) zo sloompjes z`n benen gaat ophijzen.

Ziet dr verder keurig uit succes!

Dankje voor de uitleg, heb het vandaag gedaan en paardje liep lekker alert aan been, ook nog tips van instructeur uitgeprobeert