Nobles@ work met een keer iemand anders erop!..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:54

Anzjuhlaa schreef:
Op deze foto's loopt het paard super! een wereld van verschil, maar maak iemand anders wijs dat jij di paard dit hebt geleerd. Het komt op mij zo over dat deze jongeman jou paard traint, en dat jij hem daarna rijdt op concoursen. Of zie ik het verkeerd?

Zo jij bent snel met woorden in iemand mond leggen.
Wie zegt dat het niet zo kan zijn dat een ander het er beter uit kan krijgen.
Deze jongeman heeft waarschijnlijk meer ervaring en gevoel om het er beter uit te krijgen.
Mijn zus rijdt ook bepaalde oefeningen op mijn pony beter terwijl ik hem toch zelf alles geleerd heb.
Zo als zij hem kan sluiten krijg ik helaas nog niet voor elkaar: http://img249.echo.cx/img249/2477/marijke38zr.jpg

MirandaFuego schreef:
Want in je andere topics is niet echt duidelijk te zien dat je zelf in staat bent om je paard op dit niveau af te richten, ik vind het er namelijk uitzien alsof je zelf nog maar net begint.
( dat is geen aanmerking hoor, iedereen is eens begonnen)
Maar deze 'meneer' rijdt met stang-trens en dat lijkt me niet goed als het paard dit helemaal niet is gewend. En al helemáál niet als je hem gelijk zóó strak erbij neemt!
Dus ik zou gráág het ware duidelijke verhaal horen achter dit hele gebeuren!

Ten eerste vind ik dat het nu wel klaar is met commentaar geven op de rijfoto's van Tooske zelf, dit is weer een heel ander topic.

De stang wordt op deze foto's niet te strak gehouden.
Je kan duidelijk zien dat de teugel ontspannen is.
Daarbij schaart de stang nog geen 45C dus staat de kinketting nog niet op spanning (of de kinketting moet bij het paard te strak zitten)

MirandaFuego schreef:
Jij hebt zeker de andere topics niet gezien?
Of ben je verliefd op haar?
Als dit M2 niveau is eet ik mijn cap op!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=V4RH8SIF

Aan de hand van een paar foto's kun je natuurlijk niet beoordelen of een combinatie M2waardig is.
Ze heeft zelf haar winspunten er voor verzameld, dat zegt dan iets meer dan jouw interpretatie

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 13:57

MirandaFuego schreef:
missmiekie schreef:

Plus dat elk M2 paard wordt voorbereid op het Z, vaak associëren mensen Z met het rijden met S&T dus vandaar dat ie erin hangt denk ik!

Jij hebt zeker de andere topics niet gezien?
Of ben je verliefd op haar?
Als dit M2 niveau is eet ik mijn cap op!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=V4RH8SIF[/img]

pardon?? Ik heb het over DEZE foto's NU. Ik ga niet in op andere topic's, ja die heb ik gezien, ik geef er geen mening over, ik heb al gezegd in mn eerste post dat ik dit er veel beter uit vindt zien als de eerder verschenen foto's! In haar profiel staat dat ze M2 rijdt met dit paard, dus daar gaan we dan maar vanuit he! Er staat ook dat zij het paard dit heeft geleerd(staat in dit topic) dus gaan we ook vanuit! Over die S&T heb ik al gezegd, dat ik vind dat mensen Z rijden te snel in verband leggen met een S&T erin hangen, maar wie ben ik om te zeggen dat ze dat niet mag?

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 14:56

Mooi paardje
het ziet er erg goed uit! erg leuk waarschijnlijk om je paardje zo te zien lopen, nee?

Anneke

Re: Nobles@ work met een keer iemand anders erop!..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:02

Ziet er een stuk beter uit. Over jouw eigen foto's ga ik het niet hebben, dat commentaar had ik al gegeven...

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:02

Ey, is dat in Oudendijk? Bak komt me bekend voor . Foto's zien er vriendelijk uit, maar er zijn zeker verbeterpunten!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:06

Remember schreef:
Ey, is dat in Oudendijk? Bak komt me bekend voor . Foto's zien er vriendelijk uit, maar er zijn zeker verbeterpunten!

Dat is Oudendijk ja.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:10

pffff wat een gekat weer hier.

Denk niet dat Tooske uitleg verschuldigd is of ze wel of niet in staat is om haar paard te trainen of niet.
Deze ruiter nu krijgt er misschien meer uit op de foto maar hoe Nobles wel of niet wordt getraind is overduidelijk als je haar topics hebt gelezen.
Geloof je het niet en wordt er gedacht aan Penny verzinsels dan zegt dat meer over jouzelf (als je zo denkt) dan over Toooske die hier als trotse eigenaresse haar goed lopende paardje wil laten zien.

zo en nu PEACE

ps is Het lage eind ja www.hetlageeind.cjb.net

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:11

Als je niet wil dat de dame in kwestie beoordeeld wordt op een aantal foto's in twee andere topics, dan moeten de linken er ook niet bij gezet worden!
Als je deze foto's bekijkt, lijkt het er totaal niet op dat het M-niveau is!
Daar kan ik verder ook niks aan doen, het ziet er gewoon uit alsof het duo net begonnen is!
Dat is helemaal niet erg, maar als je geen één foto ziet die er een beetje behoorlijk uitziet voor het zogenaamde M-niveau heb ik zo mijn twijfels.....
Dat het paard het niveau heeft vind ik wat anders, maar als hij nooit door iemand anders dan haar gereden wordt en deze meneer gaat dan opeens tig niveaus hoger aan het paard vragen en er plotseling een stang-trens inhangen( die je in het begin helemaal niet aan hoort te nemen als je normaal met je paard omgaat!) klopt er toch echt iets niet.
Ze wil zelf vergelijkingen dus dan krijgt ze die. Als ze écht wil laten zien op welk niveau ze rijdt zal ze een paar betere foto's van zichzelf op het paard moeten laten zien, niet van iemand anders!
En ik ga er verder ook niet op in, ik heb mijn mening gegeven en ik heb er verder geen zin in om met anderen dan de TS verder te discussieëren, ik heb genoeg gezien en gehoord!
Maar ik wens iedereen wél veel rijplezier want daar gaat het uiteindelijk om!

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:17

MirandaFuego schreef:
Als je niet wil dat de dame in kwestie beoordeeld wordt op een aantal foto's in twee andere topics, dan moeten de linken er ook niet bij gezet worden!
Als je deze foto's bekijkt, lijkt het er totaal niet op dat het M-niveau is!
Daar kan ik verder ook niks aan doen, het ziet er gewoon uit alsof het duo net begonnen is!
Dat is helemaal niet erg, maar als je geen één foto ziet die er een beetje behoorlijk uitziet voor het zogenaamde M-niveau heb ik zo mijn twijfels.....
Dat het paard het niveau heeft vind ik wat anders, maar als hij nooit door iemand anders dan haar gereden wordt en deze meneer gaat dan opeens tig niveaus hoger aan het paard vragen en er plotseling een stang-trens inhangen( die je in het begin helemaal niet aan hoort te nemen als je normaal met je paard omgaat!) klopt er toch echt iets niet.
Ze wil zelf vergelijkingen dus dan krijgt ze die. Als ze écht wil laten zien op welk niveau ze rijdt zal ze een paar betere foto's van zichzelf op het paard moeten laten zien, niet van iemand anders!
En ik ga er verder ook niet op in, ik heb mijn mening gegeven en ik heb er verder geen zin in om met anderen dan de TS verder te discussieëren, ik heb genoeg gezien en gehoord!
Maar ik wens iedereen wél veel rijplezier want daar gaat het uiteindelijk om!

punt

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:20

, ik ga ook zeker geen duscussie aan want heb er verder zelf weinig verstand van maar ik begrijp alleen niet waarom er eerst negatief van iets wordt uitgegaan voordat men eens overweegt iets positiefs te zeggen.Ze is trost, laat haar dan en gun haar dat dan ook (zeg ik in t algemeen)en benadruk niet alle twijfels en eventuele foutjes zo. Denkt dat er niemand is hier op bokt die rij foto's heeft waar geen enkel foutje op te zien is.

prettige feestdagen allemaal.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:21

Zo, bokt weer op de hobbel.... Even voor de duidelijkheid: ik ken TS niet, maar.....

Wat ik zie, en wat blijkbaar niemand anders ziet, is dat de TS met een big smile op paard zit, terwijl ze haar best doet! Daarbij is ze eerder te vriendelijk dan te grof met haar hulpen, en dat zie ik vaak heel anders voorbij komen. Als je M2 bent, mag je ook nog fouten maken en punten hebben om te verbeteren. Niet iedereen heeft een perfecte zit, sterker nog, ik denk dat weinig van de mensen met de meeste kritiek op TS zelf goed zitten. Daarbij vind ik de meerderheid van het commentaar zelfs onbeschoft. Dus TS, je hebt nog wat aandachtspuntjes, maar aan je reacties te lezen weet je dit zelf ook wel, en op naar de Z!

Dat het paard een keer door een vakkundig persoon met S&T getraind wordt, daar zie ik geen punt in, het paard neemt het goed aan en degene die erop zit weet waar hij mee bezig is. Dus? Punt!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:26

ook ik ben van mening dat TS zelf aanleiding geeft om de "verschillen" te zoeken..bovendien is iedereen vrij om te reageren, anders moet je gewoon geen foto's plaatsen...hierover zijn namelijk regels van bokt (bekijk de voorwaarden maar eerst). verder vind ik ook deze foto's er veel beter uitzien dan wanneer de eigenaresse erop zit.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:27

Wanneer heb je weer wedstrijd, dan maak je daar foto's van. Kunnen we die eens zien.
Je hebt een mooi paard maar ik vind het jammer dat het er niet uit ziet alsof je M rijdt!

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:27

klomp schreef:
ook ik ben van mening dat TS zelf aanleiding geeft om de "verschillen" te zoeken..bovendien is iedereen vrij om te reageren, anders moet je gewoon geen foto's plaatsen...hierover zijn namelijk regels van bokt (bekijk de voorwaarden maar eerst). verder vind ik ook deze foto's er veel beter uitzien dan wanneer de eigenaresse erop zit.

Ik ben het er wel mee eens dat het er beter uitziet dan wanneer de eigenaresse erop zit maar ik vind niet dat mensen kunnen beweren dat het geen M niveau is als ze een paar fototjes zien.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:31

Limo_Goldy schreef:
klomp schreef:

Ik ben het er wel mee eens dat het er beter uitziet dan wanneer de eigenaresse erop zit maar ik vind niet dat mensen kunnen beweren dat het geen M niveau is als ze een paar fototjes zien.

uiteraard kun je niet alles aan de hand van een paar foto's zien, daarvoor moet je live gaan kijken bij het duo als ze aan het werk zijn samen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mede-bokkers hun vraagtekens erbij zetten wanneer ze foto's te zien krijgen waarbij de aanleuning, houding en/ of zit etc. niet M-waardig vertonen en dat daar commentaar op komt vind ik dan ergens heel erg logisch

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:44

Volgens mij is Nobles een heel lief paard... ...
Maar heeft denk ik zn bouw (kort voorbeen en recht achterbeen) wat tegen om de achterhand er onder te brengen. en met mes &vork (lees s&t) in zn bek lijkt ie vast iets meer verzameld.

heel veel succes!

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:56

hij loopt idd wat meer verzameld met s&t, jammer vindt ik alleen dat de ruiter die erop zit,veel met spoor drijft ipv met kuit... En op een paar foto's is het paard tegen de hand..
Kan ook door de onwennigheid komen van de s&t hoor,
Toch vind ik dat de ruiter m binnen beter rijdt,lees stang wat meer los als buiten,dan heeft ie m er meer bij..

Rijdt deze ruiter m vaker voor je of?
En miss een idee om wedstrijdfoto's te plaatsen Hoeveel winst heb je in de M?

LadyJane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:01

Anzjuhlaa schreef:
Ik heb net ook even de andere topics bekeken en daar loopt het paard gigantisch op de voorhand, niet constant in de aanleunig, en niet verzameld. De ruiter die er daar op sit heeft een houding van niks (sorry dat ik het zo moet zeggen, maar hoe kan een paard nou goed lopen als de houding van de ruiter niet deugt)

Op deze foto's loopt het paard super! een wereld van verschil, maar maak iemand anders wijs dat jij di paard dit hebt geleerd. Het komt op mij zo over dat deze jongeman jou paard traint, en dat jij hem daarna rijdt op concoursen. Of zie ik het verkeerd?

Ja, en hoe denk jij dat dit paard zó goed loopt met iemand anders erop??? Het is namelijk zo dat als een paard vreselijk slecht wordt gereden hij echt niet zo kan lopen als er voor de tweede keer iemand anders op zit.
Dit is namelijk echt de tweede keer dat Erwin erop zit. Denk dat je wel erg snel je oordeel klaar hebt!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:14

reeskees schreef:
met mes &vork (lees s&t) in zn bek lijkt ie vast iets meer verzameld.

heel veel succes!

Waar slaat dat nou weer op

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:21

Ik vind dat iedereen wel weg snel zijn oordeel klaar heeft! En ze zal tog wel M rijden, zoiets ga je tog nie verzinnen! En hoezo niet uitzien als M niveau, ga eens op wedstrijd kijken en kijk wat daar rond rijd , en oordeel dan nog eens! Ze mag trots zijn dat ze in het M zit! Ik vind het er goed uitzien en vind het een leuk paardje! Succes en op naar het Z!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:23

Taaclover schreef:
reeskees schreef:
met mes &vork (lees s&t) in zn bek lijkt ie vast iets meer verzameld.

heel veel succes!

Waar slaat dat nou weer op

gefrustreerde penny

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 17:30

seline1981 schreef:
Leuke foto's joh!
Maar wat rijdt je nou zelf met je paard?

M2 Niveau met 4 winstpunten 2de bij de laatste selectie wedstrijd!

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:34

ik vindt dat je een leuk paard hebt en een leuke combi vormt
en laat de anky~s onder onder ons maar lekker l.llen

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:44

Leuk paard kan lekker lopen !
je mag trots zijn op zo'n kanjer

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 17:53

Paard kan super lopen, alleen jij weet het er nog niet uit te halen, maar als je verder werkt op je houding en hem iets probeert meer op de achterhand te zetten, ook zonder s&t!, dan lukt het vast!