Bonita @ work *Veel*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:17

foto 4 zeg je aan spoor moment.. je hoort aan te sporen als je ZIT niet als je staat

Leuke pony trouwens! ziet er vrolijk uit!!

m_goodluck

Re: Bonita @ work *Veel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:48

probeer je benen iets meer naar achter te leggen

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:43

Je zegt dat je pony raar springt maar volgens mij is dat niet de schuld van je pony maar die van jou!
Je trekt hem vreselijk in zijn mond en daarbij drijf je hem ook nog eens aan dus vind je het gek dat je pony zo springt??
Neem goed springles voordat je gaat springen en rijd eerst je paard goed nageeflijk anders kun je eigenlijk niet goed springen...
Veel succes en je beugels korter zal ook wat helpen
SUCCES

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:08

Zoals ik al zei, het was de 2e keer dat ik op haar reed en ik dacht dat de beugels goed waren dus ik heb ze zo gelaten.. later heb ik ze een gaatje korter gedaan en toen zaten ze goed

Dat ze zo raar springt kwam dus NIET door mij, maar door haarzelf. Ze was voor de eerste keer op de manege, dus ook op een nieuwe omgeving.. en ja dan is het nog wennen.. en ze wou weigeren terwijl er niks aan de hand was en ik spoorde haar aan en toen sprong ze er raar overheen

En ja die teugels heb ik zo, omdat ze dus zo raar over de hindernis ging en daarna wou ze weg springen

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:01

Ik wou net zeggen Bonita sprong zo raar (ik was erbij en klikte de foto's) ze sprong als een Meu*ool overheen echt neit sharona's schuld en dat ze een keer die teugels te kort heeft heeft iedereen wel is ..

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:09

ik vind het wel leuke foto's maar overal heb je een smoesje voor, vooral bij die springfoto's. je zegt dat zij een rare sprong nam, maar dat kom omdat jij heel raar staat

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:13

is niet zo !

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:26

leuke pony en ziet er goed uit

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:14

yousra schreef:
ik vind het wel leuke foto's maar overal heb je een smoesje voor, vooral bij die springfoto's. je zegt dat zij een rare sprong nam, maar dat kom omdat jij heel raar staat

Nee ik heb helemaal geen smoesjes voor die dingen Ik stond zo raar omdat Bonita raar sprong maarja je hoeft het niet te geloven maar ga dan dit topic niet met die reacties volproppen dat ik allemaal smoesjes bedenk

Esther_Luna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:18

haai sharoon..
ik vind de foto's wel leuk hoa;).. en die spring foto's maakt toch niet uit.. ik heb je zelf zien springen en het ging super goed ( oke die ene keer niet maar als het de 2e keer is moeten ze niet zeuren toch?)
nouw ja ik vind ze heel leuk;) en bonita is echt een super paardje
kusjes mij en hoefjes luna

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:16

Goed dat je je sporen eraf gehaald heb want lijkt me inderdaad niet zo fijn voor je paardje als je nogal kapstokjes heb .
Erg leuke pony!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:31

bonitobol schreef:
@bonita14: dat is goed dat je je sporen er van hebt gehaald
Begreep ook niet echt waarom je er mee reed .. ? Je paardje loopt niet echt nageeflijk en zo, jullie rijden nog geen wedstrijden neem ik aan ?? Dan heb je toch absoluut nog geen spoortjes nodig, ( niet dat je sporen nodig hebt om je paard nageeflijk of op wedstrijd te kunnen rijden , maar ik zou er wel meer begrip voor hebben als ik ze in een M1 wedstrijd of zo zie dan gewoon zo )

Bij de sprong zit je je paardje nogal in de mond, maar daar kunnen anderen beter commentaar op geven want springen doe ik maar zelden

Ik vind het wel een heel leuk paardje en hoop dat je nog veel plezier me haar gaat hebben ...

sporen dienen voor duidelijkere hulpen
denk niet dat deze pony met sporen bereden moet worden, aangezien haar vurigheid
en pas op met sporen!
sporen moet je altijd een heel klein duwtje geven in de buik van je pony, op de foto's prik je veels te veel en dat is niet erg prettig voor je pony.
en als je hier mee doorgaat, raakt je pony eraan gewend en luisterd ze helemaal niet meer naar je been.
wees dus echt heel erg voorzichtig met sporen!

Rosanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:08

Allereerst wou ik even zeggen dat ik het een leuk paardje vind!
Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je meteen gaat springen in een voor het paard nieuwe omgeving. Je geeft zelf al steeds aan dat jouw rare houding ligt aan de rare sprong van het paard. Maar waarom springt hij raar? Ik vind het er namelijk allemaal erg gespannen uitzien! Misschien is het voortaan handiger eerst het paard helemaal te laten wennen aan de nieuwe omgeving/bak voordat je meteen gaat springen. Dat zorgt ook voor een hoop minder commentaar op je houding!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 13:32

Rosanne ;

De manege eigenaar zei dat ik een keertje moest springen want ja bij hem is het gewoon ; als er een nieuwe pony/paard is wil hij wel zien hoe hij dresuurt en springt. Maargoed, verder moeten de bokkers zelf weten wat voor commentaar ze geven over mijn houding. De pony was voor de 1e x in de nieuwe omgeving en dat ik moest springen van de eigenaar, ja.. kan ik ook niks aan doen

Elena ;

Nou zo vurig is ze af en toe niet hoor En ik rijd ook ( haast ) niet met sporen, meestal alleen met dresuur, omdat ze met wijken enz niet wil lopen en ja dan gaat de manege eigenaar weer aan de kant schreeuwen en daar heb ik geen zin in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 14:30

Mooi paaard , ziet er echt leuk uit *verliefd.

Alleen het is het wel de bedoeling dat als je gaat springen dat je je handen wat naar voren doet .

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:16

Bonita14 schreef:
Rosanne ;

De manege eigenaar zei dat ik een keertje moest springen want ja bij hem is het gewoon ; als er een nieuwe pony/paard is wil hij wel zien hoe hij dresuurt en springt. Maargoed, verder moeten de bokkers zelf weten wat voor commentaar ze geven over mijn houding. De pony was voor de 1e x in de nieuwe omgeving en dat ik moest springen van de eigenaar, ja.. kan ik ook niks aan doen

Elena ;

Nou zo vurig is ze af en toe niet hoor En ik rijd ook ( haast ) niet met sporen, meestal alleen met dresuur, omdat ze met wijken enz niet wil lopen en ja dan gaat de manege eigenaar weer aan de kant schreeuwen en daar heb ik geen zin in

Je laat je toch niet doen door de manege-eigenaar?? Jij betaalt jouw stalling en voor de rest hoort hij zijn mond een beetje te houden, tenzij het paardvriendelijk is

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:32

Leuk beestje

Probeer idd met de sprong laag de blijven.
Je handen moet je ongeveer op de helft van de hals hebben.
Als je er moeite mee hebt, kan je eerst een paar rondjes verlichte zit doen.
Hou 'm een beetje in voor de sprong, hij (of zij?) zet te vroeg af. Als ie langzamer gaat, dan kan ie nog een extra galoppas maken.
Misschien kom je zelf te vroeg uit je zadel. Je moet er pas uitkomen als je voelt dat je paard springt.
Succes!

Yasmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:28

Er zijn al genoeg tips gegeven, maar het is wel de bedoeling dat de grondbalk ligt aan de kant vanwaar je springt, nu ligt die aan de verkeerde kant.

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:38

hey,
heb nog een sgoed gekeken en moet eigenlijk Dustinlover en Yousra gelijk geven!! Overla heb je ene smoesje van ze zette raara af of ze sprong raar maar er is één "springoto" en daar staat geen comentaar bij neem aan dat je die wel goed vond de pony springt op die foto goed maar toch is je houding niet goed misschien moet je enes probeere als ze haar/zijn hoofd altijd omhoog doet een martingal aan te doen of een stootteugel ofzo
en nogmaals sorry dat ik hard ben maar ik zie het er niet echt mooi uitzien en het was oké de tweede keer maar als je van elkaar nog niet zeker bent ga je toch niet direct gaan springen????
mja het zal wel aan mij liggen zeker

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 18:16

Ik vind het geen hard commentaar hoor Ik vind het zelfs een beetje vaag Er zijn 3 springfoto's en ik was zeker van haar hoor Ze sprong bij de eigenaar ook goed en ook zij zei dat ik het gewoon moest proberen op de manege

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:28

Bonita14 schreef:
Rosanne ;

Elena ;

dus zoals ik begrijp, gebruik jij sporen, om je pony vooruit te prikken?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 14:24

Ik 'prik' haar niet voorruit.. af en toe loot die eigenaar gewoon te scjhreeuwen en dan vind ze alles weer eng enz..

maargoed heb geen zin in een topic met negatieve dingen over de sporen

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:28

leuke pony!
probeer eens als ze een onverwachte sprong neemt de manen vast te pakken want nu 'leun' je zegmaar iets op de teugels
niet rot bedoelt enkel als tip

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 14:30

Oke

Appelflapje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:22

Tja, je zei wel dat hij af en toe raar sprong maar dan nog moet je niet je eigen evenwicht op de teugels gaan zoeken. Sorrii maar het ziet er uit alsof je hem zit te hinderen en dat hij het daarom eng vindt en zo raar springt. Probeer minder aan de teugels te hangen en doe je handen maar eens naar voren, misschien gaat het dan na een paar keer wel weer super goed.