Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
: Zorg dat je paardje echt helemaal lekker ontspannen is.. dat kan al heel veel schelen.
of ehmm een bocht door moest die ze liever af wou snijden, dan gingen die oren zo lekker naar achter , chagerijntje! en dan bokken! ook voor de galop deed ze het altijd. Toen heb ik op een gegeven moment ( na een paar weken ) De zweep er bij gepakt. Sinds ik haar bij een bok 1 tik heb gegeven heeft ze het NOOIT meer gedaan, helemaal noooooit meer.
gewoon dr zin niet krijgen was het
IsSsatjuh schreef:Dankjewel allemaal voor jullie goede advies! Dikke zoen van mij enne KiWiko wat bedoel je met het is me duidelijk?
OemmiejO schreef:IsSsatjuh schreef:Dankjewel allemaal voor jullie goede advies! Dikke zoen van mij enne KiWiko wat bedoel je met het is me duidelijk?
Ja, dat wil ik ook weten
het paard zit niet goed in zn lijf in elkaar, daarom doet ze bepaalde dingen niet of moeilijk. IsSsatjuh schreef:Ik heb haar al laten onderzoek door een fyshio dat zei ik al en er was echt niks..
IsSsatjuh schreef:Bedankt iedereen voor jullie tips: en nog een vraagje: Heeft een thiedeman zin bij dwarse paarden?
. Wat doet jouw paard bij het bokken? Kop omlaag? Dan heeft een thiedeman niet zo heel veel zin aangezien een thiedeman ervoor zorgt dat een paard zijn kop niet tever omhoog kan gooien!Kris25 schreef:Nee, want bij een thiedeman moeten ze met het neusje naar beneden en wordt het bokken juist makkelijker.
Een beetje fysio wil het paarje ook even aan de longe of onder het zadel zien... Is dan vast ook niet gedaan.
xil schreef:Kris25 schreef:Nee, want bij een thiedeman moeten ze met het neusje naar beneden en wordt het bokken juist makkelijker.
Een beetje fysio wil het paarje ook even aan de longe of onder het zadel zien... Is dan vast ook niet gedaan.
Het hoeft niet perse zo te zijn dat een paardje zijn hoofd naar beneden doet bij het bokken. Mijn paardje durde zich niet los te laten en ging daarom juist strak met zijn kop in de lucht lopen, om maar niet over die rug te hoeven bokken.
Waarom twijfelen jullie zo over de fysio.....