Gemma @ Les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie

Re: Gemma @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:57

esziiY schreef:
Ik zeg niet fdat je geen plezier ofzo eraan kan beleven. Maar ik vind dat je niet op een manege moet rijden als je goed wilt leren paardrijden. Die beestjes doen idd precies at gevraagd word daaarom juist! Daar leer je niks van. jee leert er wat van als er iets gebeurt wat je niet verwacht.. Ik vind het best zielig die ebestjes die dag in dag uit lessen lopen op precies dezelfde plek.
Even voor alle duidelijk.. die beestjes kunnen hele leuk zijn maar meestal verdienen ze beter

waar wil je het dan leren?

meteen een paard kopen? nee dat is een goed idee

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:59

Ik vind dat esziiY geen gelijk heeft, bij ons zijn er juist heel veel paarden, die NIET alles door wat je vraagt, je hebt ook paarden die wel alles doen, en daar leer je op rijden, en op die andere, zoals gemma, moet je zelf hard werken om het goed te kunnen laten lopen!

Kim82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:59

Waar moet je dan leren paardrijden? Niet iedereen heeft tijd/geld voor een eigen- of bijrijdpaard! Je moet toch ergens beginnen he.

Ziet er netjes uit hoor!

lollilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:16

Ik ben het eigenlijk met niemand eens. Ik vind het een rotte opmerking over dat anti manege pony's! Ik ben het ook niet eens met iedereen die zegt dat manegepony's altijd maar doen wat je vraagt want dat is ge-banketstaaf natuurlijk. Pony's zijn pony's en paarden zijn paarden, of het nou een manegepaard of eigen paard is.
Ook manegepaarden kunnen onverwachte dingen doen waar je juist op moet reageren.
Geen van beiden is minder of meer waard.

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:29

ik ben het ook niet eens met esziiY, bij ons moet er een manegepony weg omdat er teveel kinderen vanaf vallen. Nou dat lijkt mij dan niet echt een pony die maar rondjes sukkelt en alles doet wat er gevraagd word! En wij hebben ook een stel eigewijze pony's staan hoor, en daarvoor moet je soms moeite doen om ze normaal een rondje te laten lopen!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:31

Bij ons waren er juist weinig pony's die het altijd deden. Maar 1 of 2 en die reden altijd voorop bij de beginners. En hoe beter je ging rijden, des te meer trucjes ze gingen uithalen bij je.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:37

Gaat dit niet een beetje offtopic?

vverpaalen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:40

Leuke foto's hoor!!! Echt een lief paardje

ik ben het er trouwens helemaal niet mee eens dat je niet goed kan leren paardrijden op een manegepaard. Bij een manege zijn er paarden die wat braver zijn, voor 'beginners,' en dan wat fellere paarden. Mijn vriendin bijv. rijdt een 'manegepaard' van 7 jaar die nogal onverwachte dingen kan doen en die trouwens ook aan wedstrijden (dressuur en springen) doet. Verder vind ik ook dat je altijd nog wat bij kan leren, hoe braaf het paardje ook mag zijn. Het is dus echt onzin dat je niks kan leren op een 'manegepaard'

idd een beetje offtopic maar ik moest even mn mening uiten, sorry

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:44

Ymmik schreef:
anti manegepony's, hallo die beesje doen alles wat gevraagd word en die leren de meeste paardrijden. Je moet juist heel veel respect voor die beesjes hebben.

Amen

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:54

leuke pony

Oke even offtopic : ( ff me frustratie kwijt:P ) ik kan daar zo NIET tegen he! wat is er nou weer mis met een ' manegepony ' . veel maneges hebben hele goede paarden erbij lopen! ( op onze manege's hebben we een hoop paarden staan die het goed doen / of hebben gedaan in de sport! dus niet alleen de ' afdankertjes hoor!, er lopen er genoeg bij die Z dressuur zijn geweest, ook M en zo ( ook met springen ) ) en dit is op veel meer maneges zo! we hebben pony's die wel alles doen ja, en daarom gaan er beginners op! en we hebben pony's / paarden voor gevorderden! sommige ervan lopen nu zelfs nog wedstrijd! zelf rij ik er ook proeven mee met mijn verzorgpaard van de manege. Oke sorry dit was ff heel offtopic sorry TS! maar ik vind dat er altijd zo negatief wordt gedaan over manegepony's/ paarden !

Nicolet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:16

eeyg gemma!
ik heb ook een keertje op gemma gereden toen ik bij CocoChanel op bezoek was, echt een heel lief en schattig beestje!

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:58

hey, leuke pony, ziet er goed uit! alleen je voeten maar dat zei je zelf ook al. Maar heel netjes

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:04

just giving my opinion!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:33

Verder niemand meer??

m_goodluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:37

@ esziiY: phew... ik wou net gaan typen

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:40

ziet er goed uit hoor ALs je fijn gereden hebt is het toch goed

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:45

hier kom ik even binnenvallen!
Van manegepony's leer je juist hartstikke veel!
ik heb niet zo veel respect voor mensen die zeggen dat manege pony's stom/vervelend/ enz. enz. zijn,

Pommier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:55

esziiY schreef:
ben ook anti manege pony;s maar wel leuke foto;s

Mijn pony is een manegepony geweest.

Leuke foto's mooie pony

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:59

ik ben ook anti manege pony ik heb echt respect voor die paardjes
daar niet van maar het heeft iets dat ik ze zelf niet graag rij het is zo standaart en het hobbelt meestal achter elkaar aan

ik ben blij dat je lol met die pony hebt het lijkt me een heel leuk ponytje om plezier mee te hebben

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:04

Leuk ,, dikke discussie hier..
Hahah ..
Je rijdt goed hoor Groetjes !

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:07

esziiY schreef:
zeg ik dat dan? Ik hbe het over het gemiddelde manegepaard. Maar ga hier niet verder over uitwiijden

hoe heb jij leren paardrijden ?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:07

Leuk paardje hoor!!
Ik vind dat je een beetje rare opmerkingen maakt, esziiY.. Ik weet niet, maar maneges waren er volgensmij om te leren paardrijden. Zo'n kind van 6 jr. kan je toch niet meteen een eigen paard geven? Bijna iedereen is begonnen op een manege.
Nee, ik zou mn pony nooit verkopen aan een manege, maar heb wel diep respect voor die beessies

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:22

Manegepaarden zijn toppaarden!
Ze werken vaak dubbel zo hard als eigen paarden.

Leuke fotos

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:39

toevallig hebben wij een pony, die voor ons, jaren kindjes heeft leren paardrijden op een manege. kijk maar eens in mn profiel wat dat voor pony is, ze heet Noppes.

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:49

_Inga schreef:
Pff Anti manege pony's dan bennik ehm anti mensen met een eigen paard

Even off-topic
Inga ik voel me beledigt

Weer on-topic
Jammer dat het weinig foto's zijn, ziet er verder leuk uit!