Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. GEwoon naar voren ziten aleen niet gaan staan
. 
haha ik heb het nooit meegemaakt, maar ik weet iig wat ik moet doen.
Uiteraard zijn er ook sommigen die steeds nieuwe tips geven.. Zoals Goofy, die een mooi onderbouwende uitleg geeft .. Charlotjuuh schreef:Gelukkig heb ik nog nooit op een steigerend paard gezeten , maar ik wil toch voorbereid zijn.
Ik zie hier zo veel plaatjes van paarden die steigeren en de ruiter er toch op blijft zitten , ik vraag me af hoe ze dat doen.
Groetjes.
(ik weet niet 100% of het hier goed staat)
Ikzelf had eerst een steigeraar maar die kon het zo goed dat je het soms niet voelde aankomen. Heb daardoor wel een paar dagen met een hele dikke lip rond gelopen en een keer een hele lichte hersenschudding aan overgehouden. ( en ja, ik had wel mijn cap op) Maar gelukkig nooit door haar gesteiger eraf gevallen. Nou ja, een keertje misschien maar dat was met rotbokken gecombineerd
steiger,steiger, steiger, bok, steiger, bok, bok, steiger, rechtop een rondje om/op de achterbenen enz. 
dan kan je bijna niet blijven zitten...Rianneke schreef:ik kan weinig meer toevoegen aan de posts van anderen!
alleen weet je wat gemeen is...als je paard na het steigeren meteen weer gemeen bokt of andersomdan kan je bijna niet blijven zitten...
Sylleke schreef:Als je er afdondert, en je paard nadien in de bak gaat crossen, is het ook te laat.
)