Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) dat het wel wat veiliger en eerlijker is voor die pony, om iemand vast te laten houden. Vind ik tenminste.

En het is gelukt. Ik had al een band met mijn paardje en wij vertrouwen elkaar helemaal!
Ik ben eerst gaan hangen en toen gingen we paar rondjes stappen terwijl ik op haar hing. Daarna ben ik opgestapt en afgestapt en dat een paar keer achter elkaar. En dat ging super goed

Longeertouw met mens
themi schreef:Betonnen paal?, dik leren halster?, dan denk je dat er niets kapot kan gaan?? Wat denk je van de nekwervels wanneer een paard met 600 kg met vol gewicht erin gaat hangen??
Sorry of topic, begrijp niet dat deze middeleeuwse manier nog toegepast wordt in deze moderne tijd.
themi schreef:Betonnen paal?, dik leren halster?, dan denk je dat er niets kapot kan gaan?? Wat denk je van de nekwervels wanneer een paard met 600 kg met vol gewicht erin gaat hangen??
Sorry of topic, begrijp niet dat deze middeleeuwse manier nog toegepast wordt in deze moderne tijd.

Crisje_Lanc schreef:Carly22 jou manier voeren wij ook uit. Het werkt goed en is niet gevaarlijk voor het paard als je tenminste zeker weet waar je mee bezig bent. Het leren halster is zo dik dat het niet kapot kan gaan, echt onmogelijk. Het paard staat kort vast zonder enig gevaar. Hij kan wel bokken en heeft wel wat bewegingsvrijheid enzo maar zonder eigen gevaar. Deze manier gebruiken we al een aantal jaren zonder problemen. De paarden zijn gewend om ergens vast te staan, zoals op wasplaats, in trailer of vrachtwagen. En als ze toch iets gaan doen worden ze na een tijdje vanzelf rustig, ook proberen te kalmeren. Ze beseffen dat het geen zin heeft dus gaan rustig aan de paal staan. Na een paar keer is die paal niet meer nodig en snappen ze het principe van stilstaan bij opstijgen en daarna rustig beginnen aan de training.
Wat vind je zelf nou veiliger? Als een gek door de bak scheuren op je jonge of onervaren paard als je wilt opstijgen of er half aan hangt? Of vanuit stilstand rustig kunnen opstijgen en daarna aan je training beginnen?
Maar ieder heeft zo zijn eigen manier. Wij vinden dat dit het beste werkt.
Ik wil hier niemand mee aanvallen ofzo maar even vertellen hoe het in zijn werk gaat.
@snuitJ leuk voor je dat het goed gaat en veel succes met je paardje

Maar ik heb 't meegemaakt dat 'n paard zich dus wél 'stuktrokken' om het zo maar te zeggen... Als paarden echt bang worden, kunnen ze doordraaien van angst en álles doen om bijvoorbeeld los te komen.
ChantiieY schreef:Je moet het doen als jij het zo graag wilt hoor.Maar ik heb 't meegemaakt dat 'n paard zich dus wél 'stuktrokken' om het zo maar te zeggen... Als paarden echt bang worden, kunnen ze doordraaien van angst en álles doen om bijvoorbeeld los te komen.
Maar jullie moeten 't zelf weten.