Kissyfur @ work in nieuw setje..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:17

Hollybolly schreef:
als je de hulpteugels inderdaad wat minder strak doet, gaat ze haar hoofd wat meer 'dragen'en ontstaat er een nette aanleuning. nu loopt ze iets te diep. Tof setje, wordt jaloers

Er werd mij juist aangeraden om haar LDR in te stellen.. Maar tuurlijk snap ik je reactie.. Maar mijn paard moest ik met longeren absoluut niet hoog instellen.

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:21

Kelloriejj schreef:
lekker strak...

Als het te strak was dan zou ik dat zelf wel weten hoor. Ik ken mijn eigen paard natuurlijk het beste, Je wil niet weten hoevaak ze zo nog sterren loopt te kijken

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:23

Wat voor een hulpteugel kan ik volgens jullie het beste gebruiken? De pesoa is al genoemd door Meike.. Alleen ik denk dat ik dat bontje achter dr kont NOOIT voor elkaar krijg, het is echt een scheiterd 1e klasse

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:29

Leuk paardje hoor
Maar ik vind idd ook dat je hulpteugel te strak zit. Je pony zou als er normale spanning op de touwtjes staat op of net achter te loodlijn moeten lopen, ze zit er nu ver achter.
Hoog instellen is iets anders als diep instellen. De positie van de teugel, van de singel door het bit en tussen de voorbenen door naar de singel is wel goed, laag idd, maar hij zit gewoon te strak
Je pony kan zo ook niet anders dan op de voorhand lopen want het is nu erg moeilijk voor haar de achterhand onder te plaatsen omdat ze haar nek nu niet goed kan dragen.
Dat protesteren kan ook komen omdat ie strak zit.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:41

mooi paard!!!
toch zou ik wel proberen eens met pesoa te longeren, gewoon rustig proberen en zorgen dat iemand je helpt, dan duikt je paard ook minder op de voorhand!!want op deze manier heeft longeren weinig nut!!
en idd de bijzet zou ik iets losser instellen en het paard goed voorwaarts houden!!
succes!!!!

diekebokt

Re: Kissyfur @ work in nieuw setje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:41

ziet er super mooi uit!!
groetjes Dieke

Sharon_91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 20:44

bedankt voor jullie tips GA denk ik maar ff aan een vriendin vragen of ik haar pesoa mag lenen.. Kan het altijd een keer prober toch ?? :p